Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Card draw in Goblin deck.

Thorsten
13 jaren geleden
Iedere zichzelf respecterende magic speler heeft er wel één, of hij nu werkelijk bestaat of in zijn of haar hoofd; een goblin deck.

Ook ik ben altijd bezig met het bouwen van een beter goblin deck. Goblin Grenade zit er al in en doet bruut veel schade voor een 1/1 beestje en bestaat nu ook weer in modern. Waar ik echter tegen aanloop is dat ook als alles op rolletjes loopt mijn tegenstander wel op 4 leven staat maar mijn hand leeg is en hij zijn beesten uit krijgt en zijn strategie begint te werken. Er zitten dan vaak wel kaarten in mijn library die situatie nog in mijn voordeel kunnen beslechten maar hoe krijg ik die in mijn hand?

Kortom hoe kan ik kaarten trekken in een goblin deck?

Wheel of Fortune uiteraard maar dit is een kaart die ik niet bezit en ook echt te duur is voor een voor de leuk deck als goblins.
Wat zijn andere mogelijkheden om met weinig manna wel veel kaarten te trekken?
BasicB
13 jaren geleden
Infiltration Lens heb ik in mijn goblin deck zitten en dat werkt prima!!
marcoboth
13 jaren geleden
tja, Skullclamp werkt goed, maar dat maakt het niet altijd leuker. Als je met zwart speelt kan je iets als Living Death spelen. Browbeat kan nog wel is werken.
Jan
13 jaren geleden
Snelheid en explosiviteit is een van de sterke punten van Goblins, kaartvoordeel zijn ze inderdaad wat minder in.

Ik heb een Goblin Commander deck. Het is voor een Goblin deck best traag, maar des te explosiever. Ik heb m'n best gedaan om zo veel mogelijk Goblins erin te doen die situaties met kaartvoordeel kunnen bewerkstelligen. Misschien kan je er wat inspiratie uit putten!

Thorsten
13 jaren geleden
Browbeat ziet er heel erg leuk uit maar is nog wel een beetje duur. Howling Mine heb ik ook aan zitten denken maar dit is ook voor de tegenstander een voordeel.

Ik heb inderdaad alle goblin decks hier doorgekeken maar kaarten trekken kwam er nergens in voor (of ik heb er overheen gekeken).
 bijgewerkt door Thorsten 13 jaren geleden
Bassiuz
13 jaren geleden
GuidodB
13 jaren geleden
Als je nog Goblins overhoudt, zou je Recoup kunnen gebruiken voor extra granaten.
Bassiuz
13 jaren geleden
Wheel of Fate is natuurlijk ook een optie. Tezzeret's Gambit is ook carddraw ;].
 bijgewerkt door Bassiuz 13 jaren geleden
Verdes
13 jaren geleden
Idd Goblin Ringleader en anders toch Browbeat. Howling Mine heeft geen zin heeft je tegenstander meer voordeel aan dan jij. Ik heb nog wel 4x Browbeat voor je liggen voor niet al te veel.
 bijgewerkt door Verdes 13 jaren geleden
Victorvndoom
13 jaren geleden
als je zwart/rood speelt kun je Scarscale Ritual spelen
als je rood speelt kan je Manamorphose spelen (mana + carddraw)
 bijgewerkt door Victorvndoom 13 jaren geleden
Sketch
13 jaren geleden
bijvoorbeeld Diabolic Tutor en Recover. Ik heb zelf ook een goblin deck die stek en handelbaar is ik heb dan ook nog niet het probleem gehad zonder hand en creatures te zitten. zal hem tzt wel eens posten als je er belang bij hebt.
magu
13 jaren geleden
Redelijk tricky, maar brengt ons [k]Desperate Ravings [/k]
Victorvndoom
13 jaren geleden
als je een ouder goblin deck speelt kan je Slate of Ancestry spelen met het aantal goblins in het spel. 5 _ 5 kaarten maar je moet eerst je hand wel discarden. Maar het is beter dan een Wheel of Fortune want je kan het meerdere keren gebruiken..
 bijgewerkt door Victorvndoom 13 jaren geleden
Verdes
13 jaren geleden
Quote:
Victorvndoom 27-09-2011 om 10:36
als je een ouder goblin deck speelt kan je Slate of Ancestry spelen met het aantal goblins in het spel. 5 _ 5 kaarten maar je moet eerst je hand wel discarden. Maar het is beter dan een Wheel of Fortune want je kan het meerdere keren gebruiken..

Lol, heb je er ook rekening mee gehouden dat als je Slate of Ancestry speelt deze sowieso 2 beurten later gebruikt kan gaan worden en dat hij je elke keer 4 mana gaat kosten wat het spel heel erg ophoudt. Ik denk dat het qua curve, beter is om Wheel of Fortune te spelen omdat je deze al in 3 kan casten maar beurt 4 het beste uitkomt. en je maar 1x 3 mana moet betalen, maar dan is je hand toch waarschijnlijk leeg.
Victorvndoom
13 jaren geleden
ja maar je kan met bepaalde kaarten ook mana generen om aan de mana te komen om slate te poweren en die bestaan in rood
Thorsten
13 jaren geleden
Okay iedereen bedankt voor de input. Ik heb zelf een dekje nu samengesteld. De mooiste optie die ik gezien heb is Browbeat gebaseerd op de factoren geld, mana kosten en ook hoe goed het in de filosofie van het deck past.

Een goed aantal kaarten van dit deck bezit ik al maar een aantal belangrijke nog niet. Na verdere input ga ik er voor zorgen dat dit deck realiteit word.

Graag hoor ik iedereens input op dit deck
Victorvndoom
13 jaren geleden
ja kan ook nog goblins wegslingeren met andere kaarten zoals die van inistrad maar dan is het geen goblin deck meer
Verdes
13 jaren geleden
Quote:
Victorvndoom 27-09-2011 om 20:02
ja maar je kan met bepaalde kaarten ook mana generen om aan de mana te komen om slate te poweren en die bestaan in rood

Klopt ansich, alleen kan je moet je dan extra slots inplannen voor die extra kaart, en dan zal je alsnog die extra mana beter kunnen besteden aan extra goblins uit poepen.
Victorvndoom
13 jaren geleden
anisch?
munio
13 jaren geleden
an sich is duits en betekend zoiets als "op zich"
 bijgewerkt door MagnusMagicus 13 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL