Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Casual cube

system
9 jaren geleden
Ik loop al een paar maanden met het idee om een cube te maken.

Hebben jullie hier ervaring mee, ik wil wel een Casual Cube bouwen dus geen echte power er in.
Kan ik dan beter een boosterbox kopen en deze sleeven om mee te beginnen? Misschien een Boosterbox Conspiracy?

Ik ben vooral benieuwd hoe je bepaald welke kaarten wel en niet erin gaan.

Ik hoor graag van jullie.

Marcel
 bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden (niet dubbelposten, edit je eigen post ajb)
Twigwalker
9 jaren geleden
Conspiracy is een goede plek om te starten als je een casual cube wilt bouwen. Maar ik denk dat je eerst na moet denken wat voor soort cube je wilt bouwen.

http://www.cubetutor.com/

Dit is een goede website om te beginnen. Ik heb zelf weinig ervaring met cubes, maar hier kan je heel veel verschillende cubes van mensen vinden en een idee op doen voor je eigen cube. Je kan van alles verzinnen. Alleen rares alleen one drops of bepaalde tribes bij elkaar stoppen die je leuk vind.

Wat voor strategieën zitten er dadelijk in je cube? Let ook op dat je veel meer kaarten nodig hebt dan dat er normaal in een draft zitten omdat je wilt dat het draften niet steeds het zelfde is. Anders weet je al heel snel welke kaarten je elke keer kan krijgen.
Skywise
9 jaren geleden
Ik blijf het zeggen: Cube is het beste format wat er is, absoluut doen

Het is inderdaad belangrijk om te bepalen hoe je je Cube vorm wilt geven. Ik heb zelf een unpowered Cube maar die bevat wel kaarten als Snapcaster Mage en diverse walkers. Het hangt er een beetje om wat je definitie van Casual is. Een gewone Cube is echter al heel verschillend van een draft-sim waarmee mensen een limited omgeving letterlijk willen nabouwen.

Ga daarom voor jezelf na met hoeveel man je wilt draften (een Cube is meestal 360 kaarten of groter), hoe je gaat draften (of speel je liever sealed?), hoe vaak ga je de Cube gebruiken, multiplayer ffa of 1 vs 1, powered of unpowered, wat is je budget (laag budget, kies dan voor Peasent of Pauper), welke decks/archetypen wil je ondersteunen... etc.
Afhankelijk daarvan kun je een beetje kijken wat je wilt maken. Een Cube maken kan heel simpel zijn. Met restjes van een boosterbox of een stapel kaarten uit een verzameling kun je al een heel eind komen. Een boosterbox Conspiracy zou voor een Conspiracy Cube absoluut een goed startpunt zijn.

Ik ben zelf momenteel ook bezig met het bouwen van een Conspiracy Cube voor 'erbij' maar ik denk zeker dat daarmee iets tofs te maken is. Houd er wel rekening mee dat dergelijke draft-sims/Cubes vaak sneller saai worden dan een gewone Cube.

Voor inspiratie is Cubetutor inderdaad de beste plek. Wat betreft ratio's van kaarten voor een draft-sim, er was hier laatst op het forum een topic over een Shadowmoor Cube, deze. Misschien dat daar nog nuttige info tussen staat.

Succes !
 bijgewerkt door Skywise 9 jaren geleden
Morph
9 jaren geleden
Ik heb het een paar keer gedaan, en cubedraften is ontzettend stoer.
Vindt de eternal-varianten wel het leukst.

Ben nu zelf ook begonnen met een Cube te bouwen. Geen power, wel sterke kaarten. En ik ben eigenlijk op zoek naar wat meer user-data.

Zouden jullie als je eens tijd hebt een keertje kunnen proef-draften en een deck ermee bouwen? Aanmelden op cubetutor is gratiz

Mijn cube
Skywise
9 jaren geleden
@Morph Done (Blizzard op CubeTutor) Gave Cube!
Als iemand het leuk vind, mijn 'main' Cube is hier te draften
 bijgewerkt door Skywise 9 jaren geleden
Morph
9 jaren geleden
@Darksoul93 Dank!
Cool om te zien dat je Elvish Piper en Worldspine Wurm speelt in je Green-Ramp deck . Ik twijfelde over deze twee kaarten, maar laat ze toch maar zitten, ze hebben wel degelijk een deck om in te komen dus.

Ik zal ook een paar deckjes op jou Cube gaan maken
JT
9 jaren geleden
Ik was nog niet lid, heb die van Morph gedraft, maar kon het deck nog niet maken.
Had wel een leuke deck kunnen maken met (op deze volgorde) rood/zwart/groen. Er zitten lekker veel landjes in, niet te veel, maar (vind ik) wel lekker veel, zodat je genoeg manafix hebt.
Ik ga nu proberen zelf mijn cube er op te zetten, lijkt me handig als het zo een beetje getest kan worden..
(ben nu aan het uitzoeken hoe dit site werkt....)
Morph
9 jaren geleden
@JT
Die site werkt best eenvoudig, rechtsboven kun je Registreren, en via een .csv bestand kun je een Bulk uploaden. Laat maar weten als je er iets op hebt staan.

@Darksoul93 Na jou cube gezien te hebben moet ik ook weer aanpassingen doen , Niv-Mizzet, the Firemind moet er natuurlijk in en Lightning Axe is echt geweldig in een Rakdos Reanimate deck .

Als ik je nog een tip mag meegeven, Ik zou in jou cube proberen om Pelakka Wurm te vervangen door Avenger of Zendikar. Hij is echt een beest in Cube. (helaas wel wat duurder in euro's natuurljk )

En heb jij toevallig Jeskai Ascendancy ooit geprobeerd in je cube?
Lijkt me wel een kaart met potentie.

@system
Excuus als we je topic een beetje overnemen, ik/we zijn nu eenmaal enthousiast over Cubedraften .
Heb je al iets op cubetutor of bazaarofmagic staan waar we op kunnen schieten?
JT
9 jaren geleden
Het is gelukt hoor.
De site is niet heel ingewikkeld inderdaad, maar ik ben nog wel een beetje aan het uitzoeken wat je waar precies kan doen.
Linkje:
http://www.cubetutor.com/draft/30029
Het is voornamelijk conspiracy, modern masters en nog wat aangevuld met wat ik had liggen. Ik moet het nog flink testen, maar het is denk wel een redelijk leuk begin.
Howling Wolf en Screaming Seahawk zitten er vier keer in en als je er 1 draft, mag je er aan het einde nog een bij pakken, dit zorgt er voor dat ie ook redelijk is als je er maar 1 tegen komt, de kans dat je er 3 of 4 tegenkomt is niet zo groot, tenzij ik er heel veel in zou stoppen, maar ik wilde er ook niet te veel in doen, dit leek me zo wel leuk.
Maar die site snapt de conspiracy kaarten zeker niet... Zou leuk zijn als dat wel werkte, maar ja, kan niet alles hebben natuurlijk.

ps. @System:
Ik ben inderdaad begonnen met een Boosterbox Conspiracy, leuk begin, van daar uit verder gebouwd.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden (niet dubbelposten ajb, edit je eigen post)
Skywise
9 jaren geleden
@Morph Jij ook bedankt voor het draften van mijn Cube, toffe decks!

Lightning Axe zie ik in weinig Cubes opduiken, maar ik kan echt geen Cube voorstellen zonder hem. Absolute aanrader!

Pelakka Wurm is in mijn ogen een van de beste (budget) fatties en zou ik niet snel schrappen. Avenger of Zendikar heb ik wel hoog op mijn lijstje staan, maar ik cut dan liever eerst Protean Hulk of Soul of Zendikar.

Jeskai Ascendancy heb ik zelf niet getest, maar wat ik erover gelezen hebt doet ie te weinig in Cube. Je hebt net als in Modern meer cantrips en goedkope burn nodig. In een Cube draft gaat je dat denk te weinig lukken.

Ik zag bij jou ook een heleboel toffe kaarten die ik graag aan mijn Cube zou toevoegen. Jammer dat ik zo'n beperkt budget heb, maar ik hoop stukje bij beetje mijn Cube ook nog wat te upgraden.

@JT Leuke Cube, ik heb em een paar keer gedraft (Blizzard)
JT
9 jaren geleden
Thanks, ik heb die van jullie ook beide geprobeerd. Zit echt veel power in die cubes!
Wil wel vaker even testen, krijg ik meer handigheid in goede decks maken, is best lastig als gewoon alle kaarten goed zijn...
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Oooh, ik heb een deck gedraft met zowel Psychatog als Upheaval .
Morph
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 19-05-2015 om 20:45
Oooh, ik heb een deck gedraft met zowel Psychatog als Upheaval .

En ook een Gilded Lotus in je pool! Wat een feest!
Je kunt je deck ook nog bij elkaar klikken na het draften. Maar het is wel duidelijk waar je voor ging

Voor wie Geinteresseerd is: Op Youtube staan geweldig leuke video's van Louis Scott Vargas waarin hij Cube-draft en speelt. Hier bijvoorbeeld
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 13 posts
  • Laatste post Morph 9 jaren geleden
  • Gemaakt door system 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL