Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

CEDH help

maus
3 jaren geleden
Hi mede magicers,

Ik ben een commander speler en een deel van de speelgroep waar ik in zit speelt CEDH. Normaal gesproken zijn mijn decks budget, dus ik mag van de groep proxien wat ik wil (met uitzondering van kaarten van 100euro plus).

Nu heb ik alsnog een wat goedkopere versie van een CEDH deck in elkaar gezet maar sil graag wat feedback van wat meer ervaren/veteranen spelers.

commander
CEDH - artifact combo
door maus25 minuten geleden
bartist
3 jaren geleden
Misschien een stomme vraag, maar hoe hard cEDH wil je gaan?
Speel het zelf niet, maar heb genoeg potjes op youtube gezien om wat advies te kunnen geven.

Als je hard wil gaan (aka "oeps potje over"), dan kun je wat van de bekende combo's in je decks toppen, bijvoorbeeld:
Kiki-Jiki, Mirror Breaker en Zealous Conscripts ==> oneindig tokens
Godo, Bandit Warlord en Helm of the Host ==> oneindig combat

een cEDH met wit wil ook wat stax, zoals Ethersworn Canonist, Grand Abolisher, Aven Mindcensor en Silence
Je kunt ook kijken naar mox-kaarten voor snelle mana.
JEV
3 jaren geleden
Ik zou het deck zo gefocussed mogelijk houden, dus op wat je nu hebt aan combo pieces: sac fodder + sac outlet + wincon. cEDH draait echt om optimalisatie van je eigen combo (veel versies van een klein aantal pieces met tutors) en interactie.
Budget maakt het lastig, maar ook de kleurencombinatie . Het grote voordeel is dat zowel de Commander als je combopieces echt super goedkoop zijn. Nadeel is dat andere kleuren sneller door hun decks heen gaan. Des te meer redenen om het te focussen!

Dingen die Bart noemde lijken mij ook te duur qua cmc en snel een dode kaart. Zelfs al is Godo ook een tutor.
Stax pieces zijn misschien wel handig. Maar hier ook weer het budget probleem. Probeer ook eerst het deck uit en kijk dan wat je een interactie wil veranderen.
Moxen zijn goed, maar wat duur. Wat extra ramp kan denk ik geen kwaad. Paradise Mantle Springleaf Drum bijv. of gewone rocks.

Misschien overbodig (aan je lijst te zien), maar mocht je er nog niet rondgekeken hebben, dan is www.reddit.com/r/CompetitiveEDH/ altijd een goed begin. Daar zijn meestal ook wel links te vinden naar Commander specifieke Discords voor discussie en feedback. Vermeld erbij dat je met een budget werkt.

Edit: Ah, geen echt budget dus. Lezen is moeilijk. Moxen zijn nog steeds te duur, maar je kan al wel dingen gaan pimpen. Zie bestaande Koll of RW cEDH decks.
 bijgewerkt door JEV 3 jaren geleden
Triskelion88
3 jaren geleden
wellicht een Frogmite , als potentieel gratis beest in je deck?

Ik denk dat een Skullclamp ook geen overbodige luxe is om wat carddraw te genereren.

een Stoneforge Mystic om 1 of meerdere van je combo equipments op te zoeken

Purphoros, God of the Forge additionele winconditie misschien iets aan de dure kant qua cmc maar als extra conditie samen met je impact tremors

Sigarda's Aid vind ik zelf ook een prima kaart

Thornbite Staff Walking Ballista doen het leuk met je ashnods altar maar is niet een optimale combi maar wel budget
simson5594
3 jaren geleden
Ik zou dockside extortionist en swords to plawshares toevoegen als je kan.
Awvanzijl
3 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
Normaal gesproken zijn mijn decks budget, dus ik mag van de groep proxien wat ik wil (met uitzondering van kaarten van 100euro plus).
Mag ik vragen waarom er een limiet op de proxy kaarten zit? Een van de dingen die je vaak nodig hebt om mee te komen is een mana base die geen tijd verliest. Dus alle mogelijke fetch lands (Arid Mesa maar ook de off-color) en de OG duals horen daar meestal bij. Die Plateau mag je dan niet proxy-en?

Voor de rest ziet het er sterk uit. Veel verschillende kaarten die als onderdeel van je combo kunnen dienen. Veel Creature en equipment tutors. Misschien heb je nog wat meer draw nodig. Redelijk wat interactie. Ik mis alleen een aantal van de standaard fast mana artifacts.

Verder kun je voor meer inspiratie naar Playing with Power kijken of andere cedh YouTube kanalen. Hier kun je in de laatste aflevering een Boros deck zien winnen. Ik heb zelf nog nooit cedh gespeeld, maar hier kijk ik graag naar.
 bijgewerkt door Awvanzijl 3 jaren geleden
tijnkwan
3 jaren geleden
https://cedh-decklist-database.com/

Dit is DE database voor cEDH decks, hier wordt door meerdere communities beoordeeld wat er goed is in hun meta, wat daar gespeeld wordt en wat ik zelf wel fijn vind, waarom. Ee meeste decks hebben Primers waarbij uitgelegd wordt hoe je het deck moet spelen en wat de combo's zijn. je zou evt wat mono witte/rode of boros decks kunnen bekijken en de primers door te lezen.

Verder kan ik ook aanbevelen om op youtube cEDH gameplay te kijken, zo leer je de combo's van je tegenstanders kennen en weet je waar je op moet letten.

https://commanderspellbook.com/

Deze website staat vol met combo's. gewoon een kleur invullen of een kaart zoeken en hij laat alle combo's zien met die kaart.
Dit kan handig zijn bij het maken van decks.

Gaaf dat je cEDH gaat spelen! Succes ermee.

Tips:
Sword of the Meek + Ornithopter
Krark-Clan Ironworks
 bijgewerkt door tijnkwan 3 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 7 posts
  • Laatste post tijnkwan 3 jaren geleden
  • Gemaakt door maus 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL