Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Colorless Eldrazi Commander vraag

Coen333
4 jaren geleden
Edit: Ik ben nog steeds bezig met dit deck, heb gekozen voor Emrakul en heb nu een nieuwe vraag:

Dit is de voorlopige lijst en heb een stapel kaarten hier in de winkel in mijn wagentje dus roept u maar svp wat volgens jou echt toegevoegd/geschrapt moet worden?

Ik ben een kleurloos Eldrazi command deck aan het maken en vraag mij af welke er beter zou zijn als aanvoerder:

of

Ik neig naar de 1e. Vooral omdat ik haar de gekste vind en de mooiste kaart.
Wellicht hebben jullie argumenten om voor Kozilek te kiezen?
 bijgewerkt door Coen333 4 jaren geleden
MarcelN
4 jaren geleden
Ehm... geen van beiden? Nee gekkigheid natuurlijk, als de meta binnen je speelgroep dit soort commanders heeft, lekker doen.. heb je een heel casual omgeving, dan maak je met beide geen vrienden denk ik. Dan wordt t een potje 3 tegen 1 bij wijze van.

Maar als ik zou moeten kiezen tussen deze twee zou ik toch voor Emrakul gaan, omdat ik Annihilator écht een vre-se-lijke ability vind voor tijdens een gezellige avond karton slingeren.
Coen333
4 jaren geleden
Hahaha, ik/we hebben nog geen meta. En heb het Eldrazi thema eigenlijk gekozen omdat het zo ongelofelijk anders is dan de high fantasy van vroeger. Alien goden a la Lovecraft.... jeuj!

Ja, het is wel stevig inderdaad ja... ach dan speelt iedereen tegen mij...
Slivers heeft men blijkbaar ook een hekel aan en dat trok mij ook aan vanwege de weirdness.

Kozilek en zijn vriendjes komen sowieso wel in het deck vrees ik maar Emrakul ziet er toch wel erg EmraCOOL uit.
offspring
4 jaren geleden
Ja, ik zou dan ook voor Emrakul gaan. De cost reduction ability voelt iets meer als een build-around, waar Kozilek gewoon een enorme stormram is. Denk dat je met Emrakul, en de manier waarop je omgaat met de beurt van je tegenstander die je overneemt, ook iets meer ruimte voor variatie hebt.
BluezamX
4 jaren geleden
Met MarcelN eens. Het hangt natuurlijk veel van je groep af, maar als je weet dat er rond turn 6-7 (of eerder als je goed rampt!) enorme eldrazi aan de overkant gaan liggen, dan weet je ook wie je als eerst de game uit moet knikkeren.

Van die twee zou ik kiezen voor Emmie, omdat zij waarschijnlijk de goedkoopste zal zijn en als je een spelers beurt over kan nemen kan je twee vliegen in één klap slaan. Gebruik de removal van speler A om de gevaarlijke dingen van B weg te halen. Op die manier heb je meer kans dat Emrakul blijft liggen (als ze het veld betreedt).

Je kan ook nog even kijken naar Kozilek, the Great Distortion. De ingebouwde bescherming is insane daarop. Je hebt ook een Game Knights episode (en volgens mij Decktech) met hem.
Dordledum
4 jaren geleden
was Emrakul niet banned in Commander?

Nevermind, andere Emrakul.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Awvanzijl
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Je kan ook nog even kijken naar Kozilek, the Great Distortion. De ingebouwde bescherming is insane daarop. Je hebt ook een Game Knights episode (en volgens mij Decktech) met hem.

Die aflevering is hilarisch. De counter ability was ongelofelijk en uiteindelijk match winning. Je moet hem zeker kijken voor inspiratie voor een colourless Eldrazi deck.

Ik zou zelf niet snel een commander met zo'n hoge CMC als jouw twee keuzes willen spelen. Als je ramp niet optimaal valt, is het potje voorbij voordat je ze kunt spelen. En de kans is groot dat ze speciaal voor jou een counterspel in handen houden.
Coen333
4 jaren geleden
Quote:
Ik zou zelf niet snel een commander met zo'n hoge CMC als jouw twee keuzes willen spelen. Als je ramp niet optimaal valt, is het potje voorbij voordat je ze kunt spelen. En de kans is groot dat ze speciaal voor jou een counterspel in handen houden.

Door dat laatste denk ik dat ook in een wat meer casual omgeving dit deck nog wel kan.
En tja, thematisch gesproken zou het meer dan terecht zijn dat men tezamen ten strijde trekt tegen de Eldrazi.
LegoRobster
4 jaren geleden
Gezien de (meeste?) Eldrazi's een cast-trigger hebben, is het geen bijzonder grote ramp dat ze gecountered worden.
Daarnaast zijn er de laatste tijd ook wat meer 'midrange' Eldrazi's bijgekomen, dus je zou genoeg te doen moeten hebben rond beurt 4-5.

Ik ben het er mee eens dat een deck met Emrakul wat leuker is om 'omheen te bouwen', en ook tijdens het spel wat meer variatie biedt dan Kozilek. Maar ongetwijfeld zal deze uiteindelijk wel in de 99 terecht komen.
Sunitram
4 jaren geleden
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je Emrakul als commander in zou zetten Wat er al vaker is gezegd; daar moet je nog best omheen bouwen en ik vraag me af hoe erg haar effect is in een multiplayer pot. En anders steun ik de Kozilek, the Great Distortion motie! Beter dat dan Annihilator 4 moeten koppen, zeker als er pas daarvoor geboardwiped is...
Coen333
4 jaren geleden
Ik ben nu nog aan het puzzelen en inkopen en het doel is om het zo thematisch mogelijk te houden en veel artifacten erbij te gooien. Ik post het deck zodra het wat vorm heeft. De planning is om binnen twee weken wat body te hebben rondom (hoogstwaarschijnlijk) Emrakul.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Cool, ben benieuwd!
Roks1983
4 jaren geleden
Als je Emrakul gaat spelen, raad ik je aan om zeker ook eens naar Sanctum of Eternity te kijken. Lijkt me wel een coole combinatie. Al is het misschien een beetje te goed met Emrakul
Coen333
4 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Als je Emrakul gaat spelen, raad ik je aan om zeker ook eens naar Sanctum of Eternity te kijken. Lijkt me wel een coole combinatie. Al is het misschien een beetje te goed met Emrakul

Cheers! Zullen ze inderdaad blij mee zijn.
MitchDeBaas
4 jaren geleden
een vriend van mij heeft ook een tribal eldrazi deck met ongev 40 kaarten aan ramp om zijn Kozilek, the Great Distortion te spelen. gemiddeld opp beurt 5 wel op het veld eigenlijk....
en alle andere eldrazi kan hij opzoeken en cheaten met Planar Bridge.

naar mijn ervaring best eng. het enige deck waar ik geen moeite mee had om te winnen was Krenko, Mob Boss. de rest wordt gewoon overlopen.
 bijgewerkt door MitchDeBaas 4 jaren geleden
Amanda
4 jaren geleden
I
Quote:
1 uur geleden
een vriend van mij heeft ook een tribal eldrazi deck met ongev 40 kaarten aan ramp om zijn Kozilek, the Great Distortion te spelen. gemiddeld opp beurt 5 wel op het veld eigenlijk....
en alle andere eldrazi kan hij opzoeken en cheaten met Planar Bridge.

naar mijn ervaring best eng. het enige deck waar ik geen moeite mee had om te winnen was Krenko, Mob Boss. de rest wordt gewoon overlopen.

Ik denk dat dit vooral aan Planar Bridge ligt. Elke beurt op kunnen zoeken wat je nodig hebt is wel heel sterk. En naar mijn mening niet zo leuk voor keukentafel EDH. Het idee dat bij commander door de 100 unieke kaarten (basics daargelaten) elk potje anders is wordt dan wel een beetje geweld aangedaan.
Coen333
4 jaren geleden
Ik denk ook dat het een deck wordt om af en toe eens mee te spelen en afhankelijk van de tegenstander(s). Ik merkte gisteren dat mijn Sliver deck ook al best hard was.
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
28 minuten geleden
Ik denk ook dat het een deck wordt om af en toe eens mee te spelen en afhankelijk van de tegenstander(s). Ik merkte gisteren dat mijn Sliver deck ook al best hard was.

Misschien speel je te veel Armor Slivers

Maar ja, dat kan ik me best voorstellen. Sliver decks gaan vaak vrij hard.
Coen333
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
2 uren geleden

Misschien speel je te veel Armor Slivers

Maar ja, dat kan ik me best voorstellen. Sliver decks gaan vaak vrij hard.

Lol, nopes. Een mooie combo met Sliver Legion en Crystalline Sliver.
commander
Sliver Hive
door Coen3331 dag geleden
Coen333
4 jaren geleden
Bedankt voor de antwoorden, allemaal. Ik heb uiteindelijk voor Emrakul, the Promised End gekozen.
Ik heb mijn voorlopige decklijst in de eerste post geplaatst met de vraag of er iemand iets zinnigs aan toe te voegen heeft of juist denkt dat er iets weg moet?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 20 posts
  • Laatste post Coen333 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Coen333 4 jaren geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL