Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Je mist denk ik de continue mill. Probeer Codex Shredder eens. Elke beurt 1, maar heeft daarnaast ook nog eens de functie om een creature of Jace terug te halen uit je graveyard. Misschien ook wel makkelijk aangezien je weinig creatures speelt. Daarnaast is de Wall of Frost ook wel leuk aangezien de creatures van je opponent dan een beurt niet kunnen aanvallen. Ook Belltower Sphinx kan een leuke toevoeging zijn. Naast een leuke defender heb je dan ook een creature die je tegenstander laat millen. Enchantments als Chronic Flooding, Curse of the Bloody Tome en Memory Erosion zijn ook leuke toevoegingen! En de nieuwe planeswalker uit Theros! Ashiok, Nightmare Weaver zorgt voor een soort van mill (okay, exile..) en daarnaast kan hij ook nog creatures van je tegenstander uit exile halen, waardoor je meer creatures en dus defense hebt.
He bedankt voor de tips
Veel van de kaarten zoals Belltower Sphinx, Curse of the Bloody Tome, Chronic Flooding en Memory Erosion heb ik juist uit gehaald omdat deze niet echt lekker functioneerde vervangen door wat removal zoals murder en counterspells.
Maar ook dit werkt nog niet helemaal perfect.
Mill spells als Dream Twist doen in mijn ogen te weinig, ze millen niet echt veel. Daarnaast bevat dit deck te weinig kaarten om jezelf te beschermen. Een setje Doom Blade zou hier veel geschikter zijn, voor het millen kan je je landjes en kaarten als Sands of Delirium laten werken, deze leveren op termijn veel meer op. Daarnaast mis ik kaartvoordeel. Een kaart als Pilfered Plans kan je dit geven en helpt een klein beetje met millen.
Misschien is Riddlekeeper een optie voor dan moeten ze elke keer dat ze je aanvallen 2 kaarten millen of Hedron Crab die werkt in mijn deck ook goed. Evolving Wilds en Terramorphic Expanse zorgen ervoor dat je 2 keer zoveel millt
Archive Trap is ook een mooie kaart, zeker met 'enablers' als Ghost Quarter. Of - extra smerig - Collective Voyage. Die verplicht elke speler om te zoeken namelijk, ook als niemand mana bijbetaalt