Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik ben al een tijdje aan het nadenken over wat ik nog zou kunnen aanpassen/toevoegen aan mijn defender deck, om het deck nog sterker te krijgen dat het nu al is. Ik kom er zelf eigenlijk niet meer uit, dus ik zit te hopen dat er hier nog een paar knappe koppen zijn die misschien een compleet andere gedachtengang hebben dan ik.
Wat dit deck op dit moment kan (in mijn ogen)
* Card draw voor elke defender wanneer Arcades op de battlefield is.
* Eigen creatures kopiëren voor card draw (of van opponent om met board te klieren, of mijn board te versterken)
* Counteren
* Snel met hoge schade aanvallen voor relatief lage CMC
Elo! Hier iemand met z'n eigen Arcades-deck (zie m'n spot voor inspiratie, de decklijst loopt wel lichtelijk achter).
Ik speel ook Peregrine Mask, en het is de meest hilarische kaart in m'n deck!
Ik heb je deck even bekeken. Je speelt veel artifact ramp. Daar is niets mis mee, maar je speelt groen. Groen geeft je best goede opties om landjes te rampen. Cultivate, Harrow, en Circuitous Route zijn enkele voorbeelden
(zit nu mn eigen deck lijst door te nemen, misschien handig dat ik mn eigen advies opvolg )
Dingen waar je voor de rest nog over na kunt denken:
- Blink, zodat je defenders opnieuw het veld betreden en op die fiets nieuwe kaarten pakken
- Vigilance aan alles, zeer belangrijk dat je het wel overleefd als je aanvalt.
- Het vervangen van je defenders. Defenders zijn leuk, maar zijn ze ook in zekere zin nuttig als Arcades niet op het veld ligt?
Hopelijk heb je er wat aan, anders bekijk ik je deck nog een keer
Is je meta snel / agressief? dan zou ik er meer lower-cost walls en manieren om deze te beschermen in gooien, en kaarten als Colossus of Akros eruit halen. Die is eng, maar ik denk dat je liever breed wil gaan.
Daarnaast zijn veel walls laag in CMC. Ik zou Empowered Autogenerator en Manalith eruit halen voor een Arcane Signet en of een van de lockets voor optionele carddraw later in de game (Simic Locket) of Skyclave Relic omdat die Indestructible zijn en je de mogelijkheid geven om er later meer uit te krijgen.
Ook zou ik nog wat bord bescherming toevoegen. Je speelt al een paar counterspells, maar een Heroic Intervention is ook in combat erg goed. Volgens mij heb je ook witte effecten die low CMC / low power creatures uit je graveyard halen, al kan ik er zo snel niet op komen.
Verder liggen dit soort tips ook wel erg aan je meta. Heb je een vaste playgroup, en zo ja, spelen zij snel? Wat is het gemiddelde power level ongeveer? Dat soort vragen kunnen eventueel ook nog helpen met bepaalde kaarten aanraden.
Edit: Ik zag net Bartist's post, Assault Formation kan ook wel leuk zijn. Als je 9 mana hebt kan je je hele bord +3+3 geven, en het is een soort Arcades vervanger. Misschien trouwens ook nog wat extra Arcades protection erbij?
Na een snelle blik zou mijn strategie tegen jouw deck zijn om de commander uit het spel te houden. Zo op het oog is het deck dan ineens een stuk minder eng. Wat doe je als je Arcades niet in het spel kan houden?
Na een snelle blik zou mijn strategie tegen jouw deck zijn om de commander uit het spel te houden. Zo op het oog is het deck dan ineens een stuk minder eng. Wat doe je als je Arcades niet in het spel kan houden?
Assault Formation gaat er zeker in. Even kijken of ik 'm toevallig heb, anders ff bestellen haha.
Als oplossing voor mijn commander heb ik Huatli, the Sun's Heart en High Alert er in zitten. Ook de verschillende kaarten waarmee ik kan kopiëren zitten er onder andere voor die reden in. Stel, mijn commander wordt overgenomen, dan kan ik mijn commander bij de tegenstander weer kopiëren op verschillende manieren, is hij geblokkeerd op mijn battlefield, kan ik in ieder geval Sakashima of a Thousand Faces gebruiken om alsnog mijn commander vanwege de abilities terug te krijgen
Elo! Hier iemand met z'n eigen Arcades-deck (zie m'n spot voor inspiratie, de decklijst loopt wel lichtelijk achter).
Ik speel ook Peregrine Mask, en het is de meest hilarische kaart in m'n deck!
Ik heb je deck even bekeken. Je speelt veel artifact ramp. Daar is niets mis mee, maar je speelt groen. Groen geeft je best goede opties om landjes te rampen. Cultivate, Harrow, en Circuitous Route zijn enkele voorbeelden
(zit nu mn eigen deck lijst door te nemen, misschien handig dat ik mn eigen advies opvolg )
Dingen waar je voor de rest nog over na kunt denken:
- Blink, zodat je defenders opnieuw het veld betreden en op die fiets nieuwe kaarten pakken
- Vigilance aan alles, zeer belangrijk dat je het wel overleefd als je aanvalt.
- Het vervangen van je defenders. Defenders zijn leuk, maar zijn ze ook in zekere zin nuttig als Arcades niet op het veld ligt?
Hopelijk heb je er wat aan, anders bekijk ik je deck nog een keer
In het begin heb ik het deck geprobeerd zoveel mogelijk om defender te laten draaien. Na meerdere aanpassingen is me dat redelijk gelukt. Voordeel van defenders vindt ik zelf dat je sterke verdedigers kan krijgen voor lage CMC.
Wat betreft artifact ramp, dat klopt inderdaad. Daar zit ik zelf ook nog altijd een beetje mee in de knoop. Ik vind het altijd vervelend als ik niet ruim in de mana zit. Omdat ik veel kaarten kan trekken, ben ik niet heel bang om te top-decken. Dus zo snel mogelijk zo veel defenders spelen als ik maar kan, waardoor ik vaak al wel klaar ben voor de volgende stap. Wie weet dat ik dat flink ga aanpassen met wat goede vervangers om landjes te zoeken.
Peregrine Mask is inmiddels besteld, dus die gaat er zsm in.
Het stukje Blink ga ik me nog eens wat meer in verdiepen, het kan inderdaad meer card draws opleveren.
Voor zover bedankt, en kijk zeker nog een keer of je nog iets anders opmerkt