Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik zie jullie allemaal decks posten met een waarde van €50-€400. People, what's that?!
Mensen met een klein budget (zoals ik) kunnen zoiets toch nooit aanschaffen...
Daarom vraag ik me af; is dat wel nodig?
je stelling klopt. Het hoeft absoluut niet. Maar veel kaarten zijn duur. Magic is een dure hobby. Als je je niet wil beperken door een budget heb je een ruimere keuze. Het maken van een budgetdeck is een kunst aan zich en kan absoluut, maar is niet voor iedereen weg gelegd
Er loopt op dit moment een 'prijsvraag': de build your Guild challenge. een van de eisen is dat het deck relatief goedkoop moet zijn. daar kan je mss nog wat ideeen opdoen.
Zeker de meer competitieve decks zijn vaak duurder. Maar een leuk deck hoeft niet duur te zijn hoor. Neem voor inspiratie eens een kijkje bij de decks die gemaakt worden voor de huidige forumactie 'build your guild':
een intro deck is niet zo duur ,en je kan zoiets nog goedkoper maken, en toch nog redelijk tegen sommige decks op kunnen . want het is niet altijd ,een hele duure deck die beter is, als je er niet mee kunt spelen of hele dure kaarten in doet als je ze bijna niet of nooit kunt leggen .
je stelling klopt. Het hoeft absoluut niet. Maar veel kaarten zijn duur. Magic is een dure hobby. Als je je niet wil beperken door een budget heb je een ruimere keuze. Het maken van een budgetdeck is een kunst aan zich en kan absoluut, maar is niet voor iedereen weg gelegd
Ik heb gemerkt dat bij de drafts hier, mensen echt lak hebben aan bijvoorbeeld de hoeveelheid land dat ze trekken. Dus woensdagavond eventjes 150 random land gescoord. Allemaal van Gatecrash. Toen kreeg ik ook opeens vier stapeltjes draftkaarten in mijn handen geduwd, waaronder
. Soms zijn mensen gewoon awesome! Of ze hebben geld teveel. :I Oh well! Des te meer voor mij!
Kaarten worden duur omdat ze in decks zitten die winnen. Kaarten als Boros Reckoner worden veel gespeeld en zijn erg goed dus willen veel mensen die ook spelen wat de prijs weer omhoog haalt. De beste decks zullen dus automatisch duur zijn. Tenzij je iets goedkoops vind wat alle topdecks verslaat, maar zodra dat bekend wordt worden de eerst goedkope kaarten daarvan ook weer duur, omdat de vraag ernaar stijgt... En zo gaat dat steeds door :-P
Ik zie jullie allemaal decks posten met een waarde van €50-€400. People, what's that?!
Mensen met een klein budget (zoals ik) kunnen zoiets toch nooit aanschaffen...
Daarom vraag ik me af; is dat wel nodig?
Groet Bas
Het hangt er mijns inziens een beetje vanaf wat je vrienden of tegenstanders spelen
Als iedereen met goedkope fundeckjes speelt, hoef je er niet veel geld aan uit te geven om toch op hetzelfde niveau mee te kunnen spelen. Dan kunnen bv die intropacks gewoon even goed zijn.
Ikzelf moet soms wel met duurdere kaarten spelen, omdat de speelgroep van vrienden waarmee ik speel, op een veel hoger/competitiever niveau spelen en zelf ook met heel veel dure kaarten spelen.
Als je iemand van een overwinning in beurt 4 moet kunnen afhouden, om maar wat te noemen, zul je daar met een deckje vol Grizzly Bears niet komen
PS zelfs dan moet je natuurlijk niet overal 500 euro aan uitgeven, dat vind ik ook overdreven. Maar een deck van 150 euro om maar wat te noemen, is zeker geen uitzondering hier.
Ook wel handig om te weten dat niet iedereen met een 500-eurodeck daar ook per se 500 euro cash aan heeft uitgegeven he. Soms haal je uit een booster van 2,75 euro een kaart die los 20 euro kost, en als je dan een hele doos/'box' vol boosters opent en je daar decks mee bouwt zal de waarde van die decks mogelijk wel meer waard zijn dan de 90 euro die een boosterbox kost.
Of bijvoorbeeld uit eventdecks, die als setje meestal 17-22 euro kosten als ik het me goed herinner, maar de opgetelde winkelwaarde van de kaarten is vaak 50-60 euro maar je koopt ze dus voor 17.
het gaat vaak wel de dure kant op! ik had in het begin decks die niet zo super waren, toen ik die hier uploade bleken ze al rond de 40€ te zijn wat ik toen behoorlijk duur vond nu zijn ze meestal rond de 80 wat eigenlijk ook nog meevalt
Bedenk ook dat als je een paar jaar speelt, je vanzelf duurdere kaarten verzamelt. En als je die in je deck stopt, wordt het snel een duur deck. Als je dat deck in 1x zou moeten kopen, is het een enorme sloot geld. Maar als je er langer over doet, valt het wel mee. Ik heb ook een deck van meer dan 2400 euro, maar ik heb echt niet dat bedrag een keer neergelegd hoor
Het is allemaal een beetje relatief... Wil je toernooien gaan spelen en winnen? Of alleen gezellig vrijdagavond met vrienden? In andere woorden, wat wil en verwacht je van een deck?
Zelf denk ik dat een goed magic deck zeker niet duur hoeft te zijn. Voor bedragen zo rond de €30 a €40 kun hele leuke decks maken die prima werken. Maar zoals Fjaulnir terecht aanhaal, goed of slecht hangt ook weer af van de tegenstanders waar je normaal gesproken tegen speelt.
Langzaam een collectie opbouwen is het beste advies. Magic is een hobby waar je waarschijnlijk wel een aantal jaren zo niet decennia mee zoet bent. Zoals MagnusMagicus zegt over de jaren heen bouw je vanzelf een collectie op met kaarten die wat duurder zijn.
Verder kan je je concentreren op een enkel format. Dus Standard, Modern, Commander enzovoort. Van de competitieve formats is Standard waarschijnlijk het goedkoopst en in ieder format zijn wel wat rogue decks (decks met kaarten die weinig mensen spelen maar wel goed zijn) die niet extreem duur zijn om in elkaar te zetten.
Het duurste in vrijwel alle decks is de mana base omdat die vaak rond rare's draaien die heel veel mensen willen spelen. Mono kleuren decks zijn daarom weer vaak veel goedkoper. Voor twintig euro zet je echter geen competitief deck in elkaar maar kan je best een leuk deck maken.
@Thorsten
Standard is per definitie het duurste format aangezien je elk jaar nieuwe kaarten moet bij ruilen. Veel van die kaarten worden alleen in standard gespeeld en zijn duur vrij duur. Formats zoals modern en legacy hebben absoluut de duurste kaarten, maar dat zijn kaarten die al 10-15 jaar in die decks zitten en door de tijd heen in prijs gestegen zijn.
Als je eenmaal een goed modern/legacy/vintage deck hebt hoef je er bijna niet meer in te investeren, iets wat bij standard toch wel anders is als je elk jaar nieuwe decks moet bouwen.
Neem als voorbeeld Thragtusk dit is nu een vrij dure kaart maar zodra hij uit standard valt en geen nieuw deck vind in modern zakt hij vrij hard in prijs. Het zal geen bulk rare worden maar de prijs wat er nu voor gevraagd wordt zal hij nooit meer evenaren.
Standard is duur als je altijd het beste deck wil bouwen en altijd competitief mee wil doen. Het is wel het goedkoopste formaat om een eerste deckje mee te bouwen, omdat de kaarten makkelijk voorradig zijn en er gewoon meer Standard toernooien worden georganiseerd dan de andere formaten.
Dat wel, maar die meeste decks zeker opeen FNM spelen vrij dure kaarten Alhoewel: er was afgelopen vrijdag een nieuwe speler (speelde net 2 weken) met een homemade boros deck dat niet zo gek duur was, maar aardig hard kont schopte. Ik geloof dat zijn dure kaarten 2 shocklands, 1 aurelia en 2 reckoners waren die hij uit zijn box had gepulld. De kaart die echter kont aan het schoppen was, wasAssemble the Legion aangezien niemand er wat tegen had. Heb hem dik gecomplimenteerd met zijn speelstijl en deck!