Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Een strategie gezocht voor een wit deck

Mango
1 maand geleden
Stel, jij hebt een prima mono-wit weeny deck (60 kaarten) gebouwd waar je heel tevreden over bent. Een goede Magic vriend claimt dat zijn mono-groene beat-down deck (60 kaarten) sterker is. Hij daagt je uit voor een match over 20 potjes. Beide spelers mogen tijdens de match een sideboard gebruiken.

Jij gaat er van uit dat jouw witte deck sterker is dan zijn groene deck, en je hebt daarom vertrouwen in de match. Maar je wilt overtuigend winnen, zeg met 13 - 7 of zo. Toch ben je er niet echt zeker van, want je weet dat dergelijke decks op beurt of beurt 3 een Steel Leaf Champion of een Leatherback Baloth op de battlefield kunnen krijgen, gevolgd door een Rancor. Dan heb je een probleem. Zo'n potje kan je binnen enkele beurten verliezen.

Welke strategie zou jij volgen om de match overtuigend te winnen, en om de kans op snelle nederlagen door een vroege Steel Leaf Champion te verkleinen ?
maus
1 maand geleden
Als het specifiek weenies tegen beat down is zou ik Meekstone overwegen. Aangezien groen ook veel artifact removal heeft zou The Battle of Bywater/ of Dusk // Dawn een goede boardwipe kunnen zijn.
Luc
1 maand geleden
Pariah en Cho-Manno, Revolutionary combo runnen.
TheRobinros
1 maand geleden

Precies. 4 Story Circles erbij in je sideboard, 4 Worships, 4 Greater Auramancy en ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken...
Beetje flauw natuurlijk, maar ieder deck is te verslaan, als je van tevoren weet dat je daartegen gaat spelen. Dan speel je een hoop hele niche hatekaarten tegen specifiek dat deck en ga je wel winnen. Is dit wat je zoekt, Mango? Kan me toch voorstellen van niet, maar dan snap ik je vraag niet helemaal...
Mango
1 maand geleden
Mijn vraag komt voort uit een zekere frustratie die ik heb met Magic als spel. Ik wil namelijk graag Magic zien als een strategisch spel, waarbij je dreigingen van de tegenstander onschadelijk maakt en intussen jouw eigen plan realiseert. Zo bezien is een Steel Leaf Champion op beurt 2 of 3, gevolgd door een Rancor, een lompe dreiging. Het is mijn optiek merkwaardig dat de makers van Magic het mogelijk maken om zo te spelen en succes te hebben. Kennelijk is men van oordeel dat de andere kleuren voldoende mogelijkheden hebben om zich hiertegen te wapenen. En daar gaat dus mijn vraag over.
RuneReader
1 maand geleden
Dat lijkt mij juist het mooie van magic. Er is niet 1 deck het sterkste. Er zijn altijd zwakheden waarbij het onmogelijk is om een one deck beats all te maken. Dat zorgt juist voor de creatieve creaties van decks in alle verschillende soorten en maten. Tuurlijk werkt het 1 beter dan het ander en globaler maar over het algemeen is er altijd wel een manier om te winnen van een ander deck.
TheRobinros
1 maand geleden
Quote:
5 uren geleden
Mijn vraag komt voort uit een zekere frustratie die ik heb met Magic als spel. Ik wil namelijk graag Magic zien als een strategisch spel, waarbij je dreigingen van de tegenstander onschadelijk maakt en intussen jouw eigen plan realiseert. Zo bezien is een Steel Leaf Champion op beurt 2 of 3, gevolgd door een Rancor, een lompe dreiging. Het is mijn optiek merkwaardig dat de makers van Magic het mogelijk maken om zo te spelen en succes te hebben. Kennelijk is men van oordeel dat de andere kleuren voldoende mogelijkheden hebben om zich hiertegen te wapenen. En daar gaat dus mijn vraag over.

Kan je me wijzen op een strategie die niet kan winnen van een 6/5 Trample die aanvalt vanaf beurt 3? Als een deck een sneller gameplan heeft dan jij, moet je jezelf de klassieke vraag stellen "Who's the beat down?" en blijkbaar ben jij het dan niet. Dus moet je antwoorden hebben op de beatdown. En als je verwacht heel vaak tegen dit specifieke groene deck te spelen, zouden heel specifieke antwoorden als Circle of Protection: Green dat antwoord kunnen zijn. Wil je dat je deck ook tegen andere decks antwoorden kan hebben, is misschien Swords to Plowshares een betere keuze. Wat minder goed tegen dik groen beest + Rancor, maar veel minder dood tegen andere decks. Wil je je deck optimaliseren voor de matchup tegen monogroen stompy, dan ga je moeten inleveren op andere matchups, en natuurlijk ook andersom. Of accepteer de 6/5 beater die jou dood slaat op beurt 6 en speel Heliod, Sun-Crowned + Walking Ballista, win op beurt 5 en vraag "Who's the beat down?" aan je tegenstander
Mango
1 maand geleden
Dank voor jullie suggesties. Hier mijn reactie en eigen ideëen over mogelijke oplossingen.

1. Removal. Dit ligt het meest voor de hand. Je zou 4 x Swords to Plowshares en 2 x Oblivion Stone kunnen spelen. Dat doe ik momenteel al. Helaas biedt dit geen garantie dat je de dikke groene beesten tegenhoudt. Maus noemt The Battle of Bywater; dat lijkt mij een prima mass removal kaart. Vooral omdat hij slechts 3 mana kost, in tegenstelling tot b.v. Settle the Wreckage die ik graag speel.

2. Tappen. Dat zou goed kunnen werken. Meekstone en Crackdown zijn wel nare kaarten die ik liever mijdt. Ik overweeg Law-Rune Enforcer, maar ik speel liever andere 1-mana creatures.

3.Damage preventie. Het voorstel om Circle of Protection: Green te spelen neem ik niet al te serieus. Dit moet een grapje zijn. Pariah daarentegen is een zeer sterke kaart. Hij werkt mooi samen met Mirran Crusader. Desnoods speel je de Pariah op de dikke groene creature. Worship is ook een goede maar nare kaart die ik liever niet speel.

4.Lifegain. Soul Warden en Aerial Responder passen goed in een wit weenie deck. Met de lifegain die dit oplevert zou je de impact van dikke aanvallers een beetje kunnen vertragen, maar niet echt tot stilstand brengen, ben ik bang.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 10 posts
  • Laatste post Mango 1 maand geleden
  • Gemaakt door Mango 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top