Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

enchantment deck advies

lacielle
11 jaren geleden
Op het moment ziet mijn aura deck er zo uit en vroeg mij af of iemand nog leuke verbeteringen wist? '

Op het moment focus ik vooral op Kor Spiritdancer of Invisible Stalker op het veld te zetten en dan te knallen met auras en hopelijk een Ghostly Prison op beurt 3/4 en voor de rest heel lastig te zijn, maar mischien heeft iemand nog leuke kaart ideeën
 bijgewerkt door lacielle 11 jaren geleden
fullmoonie
11 jaren geleden
Als je dan toch met Enchantments gaat spelen, is Mesa Enchantress dan geen optie (ipv sideboard)? Dan weet je zeker dat je niet met een lege hand uitkomt.
 bijgewerkt door fullmoonie 11 jaren geleden
lacielle
11 jaren geleden
Ik zit eigenlijk nooit met een lege hand en kan veel te vaak gewoon kaarten pakken omdat ik best veel auras speel en over het algemeen wel een Kor Spiritdancer op het veld heb.
fullmoonie
11 jaren geleden
Dat scheelt wel inderdaad. Dan is de Spiritdancer, ook nog eens sterker (als er Auras op liggen) voor een lagere manacost. Daar had ik nog niet naar gekeken. Wel een heel leuk deck!
lacielle
11 jaren geleden
Dank je!

Mischien iemand anders nog een idee?

Ik zat er zelf aan te denken om iets als
-2 Lyev Skyknight te doen en
+1 Kor Spiritdancer
+1 Grand Arbiter Augustin IV
brigadierbart
11 jaren geleden
misschien een Blind Obedience?
brigadierbart
11 jaren geleden
misschien een Blind Obedience?
sven4president
11 jaren geleden
Nevermore is ook leuk maar alleen als je het deck van je tegenstander kent.
lacielle
11 jaren geleden
Ik had al meer naar Blind Obedience gekeken, alleen geen idee hoe ik die kaart erin ga passen Maar eens meer mee spelen. Anders kan ik die altijd nog sideboarden.

Nevermore is leuk maar Oblivion Ring is over het algemeen wel beter.
brigadierbart
11 jaren geleden
wat ik zelf het leukste aan Blind Obedience vind is dat ie zo lekker goedkoop is en het extra leven is ook nooit weg als je (zoals jou) veel redelijk goedkope manacost speelt you wil not be dissapointed!
brigadierbart
11 jaren geleden
weet niet zeker of je deze mag spelen (ivm modern) maar Celestial Ancient misschien?
 bijgewerkt door brigadierbart 11 jaren geleden
agoosteel
11 jaren geleden
Blind Obedience is leuk maar voor de extort mana kan je net zo goed nog een enchantment spelen. En tegen agro decks heb je al genoeg aan Ghostly Prison.
Celestial Ancient is grappig maar te duur. Voor die manacost kan je beter iets anders spelen en het feit dat je niet zove monsters speelt en je er ook niet echt iets aan.
Grand arbiter is erg leuk er in en ja meer Kor Spiritdancers.
lacielle
11 jaren geleden
Ik heb de Evolving Wilds er ondertussen uit gehaald en vervangen voor een New Benalia en de Soaring Seacliff vervangen voor een Island. Eigenlijk wil ik de guildgates vervangen voor shocklands oid want ik vind die guildgates echt hinderlijk worden.

Blind Obedience zou ik meer gebruiken voor de comes tapped into play dan voor extort aangezien ik liever nog een enchantment (aura) speel dan dat ik life wil extorten. Er zit genoeg lifegaining in dit deck om extort irrelevant te maken

Celestial Ancient is inderdaad te duur voor wat het doet, ik had die kaart ooit in het begin in de planning maar die is toen komen te vervallen voor ik dacht Umbra Mystic.
 bijgewerkt door lacielle 11 jaren geleden (bliep)
brigadierbart
11 jaren geleden
snap jullie gedachtes, op hoe een hoger niveau je speelt hoe belangrijker het word wat je voor elke mana krijgt. wat je zegt over guildgates en bijv ook de dubbele landjes (Rakdos Carnarium) herken ik ook steeds meer, voor je gevoel krijg je ze alleen als je net die ene mana nodig bleek te hebben.

ik probeer het nog met 1tje dan; Luminarch Ascension?
Umnei
11 jaren geleden
Persoonlijk vind ik de guildgates ook niet handig, maar de dubbele mana landjes zoals Rakdos Carnarium of Dimir Aqueduct vind ik nog steeds handig. In de meeste gevallen kan je de mana die je terug haalt naar je hand eerst gebruiken. Worden deze op "hoger" niveau niet meer gebruikt dan?

(en met hoger bedoel ik een normaal toernooi, niet de toernooien waar mensen aankomen met "voor elk van mijn landje kan ik een huis kopen" decks)
lacielle
11 jaren geleden
Luminarch Ascension is een interessante kaart maar dan zou ik de kaart met Sigil of the Empty Throne moeten vergelijken.... De ene laat me vanaf beurt 5 elke beurt minimaal 1 angel token maken en de andere(met geluk) 2 beurten verder voor 1W.

(Wel een leuke suggestie! Mischien moet ik maar eens een 2de enchantment deck gaan bouwen )

Ik speel ook van die leuke dubbele mana landjes! Geen idee of ze op "hoger niveau" gespeelt worden want ik speel eigenlijk alleen casual.
brigadierbart
11 jaren geleden
Die dubbele landjes waarvoor je terug moet halen gebruik ik inderdaad ook, vooral in meer-dan-twee kleuren decks.(speel ook niet op het grotere toernooi niveau, dus dat is eigenlijk nog niet het antwoord waar je op hoopte denk ik)

En ik gebruik ze inderdaad beide in mijn enchantment commander deck, waar ik na deze discussie ook mijn Celestial Ancient uit heb gehaald voor Martyr's Bond
Misschien zie je er nog leuke dingen in voor dat tweede deck,al zal er niet veel van onder modern valllen ben ik bang zelf ben ik ook altijd nog op zoek naar verbetering so shoot away!

Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL