Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Help! Wat kan ik cutten?

redrum
4 jaren geleden
Hallo,

Ik ben bezig om mijn budget Brudiclad deck langzaam over tijd te improven met wat duurdere kaarten. Nu zoek ik vooral een plekje voor Vedalken Orrery en de nieuwe Sublime Epiphany.

De Orrery wil ik er echt in hebben omdat het op instant speed spelen in dit deck echt een gigantisch voordeel op kan leveren, vooral omdat het best wat mana kost om een van een dure cmc-creature een token te maken én Brudiclad te casten. Met de Orrery zou ik dit in stukjes kunnen doen in de endstep van de tegenstander. Dat het een artifact is past ook meteen mooi in het deck.

De Sublime Epiphany is super divers en kan bovendien ook een copytoken maken. Hij lijkt wat op Saheeli's Artistry maar hier ben ik ook al onwijs tevreden mee, die laatste kan namelijk ook van mijn tegenstanders creatures copyen en daar bovenop ook nog een dikke manarock of een andere artifact.

Ik denk zelf aan Thopter Assembly om te cutten, omdat die pas triggert aan het begin van mijn upkeep en dus vaak niet een hele cycle overleeft. Plus hij is best duur. Dit snijdt dan wel weer in mijn token-maak categorie die toch wel het belangrijkste is voor het deck. Maar met de Orrery zou die weer een stuk beter worden.. Verder ben ik bang dat ik mijn pet-card Reins of Power eruit zal moeten halen, heeft verder niet zoveel met de rest van het deck van doen. Of misschien Mirrorworks, die kan alleen artifacts copyen maar niet elke Brudiclad target is een artifact.

Wat denken jullie?

https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/brudiclad-tokens-artifact-subtheme/53551
BluezamX
4 jaren geleden
De Vedalken Orrery zou ik er sowieso in doen, gouden kaart. Sublime Epiphany is wel heel duur qua CMC. Heb je zo vaak 6 mana open na je turn dat je deze graag openhoudt? Hij doet veel, maar toch is een Insidious Will misschien wel beter.

Qua opties om te cutten zie ik in ieder geval Hanweir Garrison. Het is een goede turn 3 play, maar dat de tokens tapped and attacking enteren is nogal een nonbo met Brudi. Verder weet ik het niet heel goed eerlijk gezegd, je deck lijkt aardig gestroomlijnd. Je zou een keer een andere speler / vriend kunnen vragen om met je deck te spelen, die heeft misschien inzichten tijdens het spel.

EDIT: Thopter Assembly had je genoemd. Deze kan best sterk zijn, aangezien de tokens met Brudi meteen aan mogen vallen. Als je hem neerlegt, doet hij dan wat?
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
Flut123
4 jaren geleden
Ik zou inderdaad Thopter Assembly cutten.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Leuke van de Assembly is wel dat als je de Thopters in iets anders verandert, je wel weer nieuwe kan maken. Maar het is wel traaaaaaaaaaaaag. Garrison lijkt me ook een goede keuze.
Krabbel
4 jaren geleden
Ik zou Hanweir Garrison alleen spelen als je ook Hanweir Battlements speelt, anders is ie wat matig. Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb je niets wat Giants maakt van zichzelf, dus de enige manier om je Borderland Behemoth groter te maken is om er zelf een kopietje van te maken, en dat is toch wel een hoop werk lijkt me zo.
redrum
4 jaren geleden
Thanks voor jullie reacties!! Hanweir Garrison had ik nog niet aan gedacht, ik probeer de token-maak categorie toch wel te ontzien om te snel te cutten. Maar nu jullie het zeggen, het tapped-and-attacking gedeelte is inderdaad nogal irritant. Vaak wil ik er ook niet eens mee aanvallen omdat de 1/1 tokens dan gelijk doodgeblockt zouden worden, en doet ie dus niks. Die gaat eruit!

Verder denk ik dat ik dan inderdaad ook de Thopter Assembly eruit doe, wanneer ie triggert ben ik blij maar het is toch een dikke target elke x, vaak wordt ie daarvoor al opgeruimd. Borderland Behemoth is inderdaad ook wel een kunstje om voor elkaar te krijgen, maar pfoe als het lukt.. Ik had laatst iets van 800 trample damage uitgedeeld. Te lomp! Dat vind ik de moeite dan nog wel waard

De Assembly en de Garrison gaan er dus uit. Sublime Epiphany is inderdaad duur, maar hij kan heel veel en kan me echt opzetten voor een game-ending beurt, met de token-maak modus. Even kijken of ik nog wel genoeg tokenmakers overhou na deze cuts, maar ik denk het wel aangezien ze dus toch vaak niks deden!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post redrum 4 jaren geleden
  • Gemaakt door redrum 4 jaren geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL