Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Het belang van card draw in Mono-groene decks

Mango
5 jaren geleden
Iedereen op dit forum weet dat card draw een belangrijke factor is bij Magic. Als jij en je tegenstander in een lange partij geraken, met veel strijd en removal, en jij trekt elke beurt een extra kaart, dan komt er een moment dat je tegenstander jou niet meer kan bijbenen op de battlefield omdat de kaarten in zijn hand opraken terwijl jij nog wel over reserves beschikt.

De laatste jaren is Wizards groen heel goed gezind op het gebied van card draw. Er zijn nu tal van mogelijkheden in mono-groen. Zo zijn er speelbare creatures die jou met card draw helpen, b.v. Garruk's Packleader, Keeper of Fables en Ripjaw Raptor. Je kunt ook kiezen uit een breed scale van prima Enchantments, zoals b.v. Colossal Majesty en Elemental Bond. Ook de sorcery Harmonize blijft een optie.

Als ik kijk naar Mono-groene decks op dit forum en op andere forums, dan verbaast het mij dat de focus zwaar ligt op dikke beesten, liefst met trample, en (meestal een paar) equipments om die creatures verder te versterken. De factor card draw lijkt geen rol van betekenis te spelen. Kan iemand mij dit uitleggen?
 bijgewerkt door MagnusMagicus 5 jaren geleden
Blasty
5 jaren geleden
Het kan liggen aan het format, in Modern is de snelheid vaak zo hoog dat investeren in carddraw voor de "long game" niet interessant is. Zie bijvoorbeeld Infect mono groen.

Andere dynamiek in groene decks kan het gebrek aan draw compenseren, zoals power vs. mana cost voordeel (Yorvo, Lord of Garenbrig, Leatherback Baloth), mana ramp voordeel, of kaartvoordeel in de vorm van tokens.

In hoeverre casual spelers carddraw in hun groene decks toevoegen is ook deels eigen (gebrek aan) inzicht, deels beinvloed door hun speelgroep/meta.
 bijgewerkt door Blasty 5 jaren geleden
MagnusMagicus
5 jaren geleden
In Commander raad ik elke speler aan om genoeg card draw te spelen, want juist omdat spellen daar langer duren wil je niet leven alleen de eerstvolgende kaart van je library. Ik denk dat elk Commander deck wel 5 tot 10 card draw spells nodig heeft.
Blasty
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Andere dynamiek in groene decks kan het gebrek aan draw compenseren, zoals power vs. mana cost voordeel (Yorvo, Lord of Garenbrig, Leatherback Baloth), mana ramp voordeel, of kaartvoordeel in de vorm van tokens.

Hier vergeet ik nog tutor effecten te noemen als Collected Company, Chord of Calling en Tooth and Nail.
Saint
5 jaren geleden
De focus van groen ligt nu eenmaal niet op card draw.
Het is leuk meegenomen als je het kan inbouwen op een efficiënte manier maar je kunt je beter toeleggen op rampen en inderdaad dikke beesten spelen.
Bargok
5 jaren geleden
Groen heeft uitstekende card draw hoor, zolang je maar creatures speelt, een creature met hoge power hebt of een creature sacrificed. Ik speel in elk deck veel draw (commander format) omdat je gewoon niet droog wilt lopen na een board wipe oid. Rampen en creatures spelen is leuk, maar als je op bepaald moment 10+ landen hebt en niets om te spelen ben je snel klaar
 bijgewerkt door Bargok 5 jaren geleden
LeKrutes
5 jaren geleden
Groen heeft in commander genorg card draw zolang het creature gerelateerd is.
Veel tokens: Shamanic Revelation, Collective Unconscious etc.
Veel kleine creatures: Soul of the Harvest, Beast Whisperer, The Great Henge
Veel gemiddelde creatures: Kavu Lair, Elemental Bond
Veel grote creatures: Rishkar's Expertise, Return of the Wildspeaker etc.

Zijn genoeg opties voor groen. Alle bovengenoemde kaarten hebben iets van 5 varianten die legaal zijn in edh.

Enchantment wil ook nog wel redelijk wat card draw hebben met Verduran Enchantress, Argothian Enchantress, Enchantress's Presence en er is er nog een.

Maar doe je iets met spells, artifacts of planeswalkers. Dan heeft groen hier weinig opties voor.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 7 posts
  • Laatste post LeKrutes 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Mango 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL