Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

hulp bij eerste 3-color commander

dethklok
8 jaren geleden
Ik ben van plan om een Commander deck te maken met een commander met 3 kleuren. Ik heb hier echter geen ervaring mee, en zou dus jullie hulp willen vragen: ik heb al een kleine keuze gemaakt tussen mogelijke commanders, en ik zou dus aan jullie willen vragen welke jullie denken dat het beste is:
Damia, Sage of Stone
Intet, the Dreamer
Kaalia of the Vast
Karador, Ghost Chieftain
Kresh the Bloodbraided
Leovold, Emissary of Trest
Oloro, Ageless Ascetic
Riku of Two Reflections
Rubinia Soulsinger
Sedris, the Traitor King
Sen Triplets
Vorosh, the Hunter
Dordledum
8 jaren geleden
Hoi!

Ik vind het zelf altijd makkelijker om eerst een (hoofd)kleur of een thema te kiezen en daar een commander bij te zoeken. Het gaat er vooral om wat je leuk vind om te spelen. De kaarten die je noemt kunnen allemaal sterke commanders zijn, afhankelijk van het deck wat je er omheen bouwt.

Misschien is alleen Vorosh, the Hunter iets minder dan de rest.
dethklok
8 jaren geleden
Wel, ik heb een mono-rood deck rond draken en redelijk veel Rakdos-kaarten, dus mijn eerste gedachte ging naar Kaalia, maar ik vroeg me af wat andere mensen vonden
Dordledum
8 jaren geleden
Kaalia als commander van een drakendeck heb ik nog niet eerder gezien, lijkt me zeker een leuk idee.

Maar misschien is Bladewing the Risen dan meer iets?
 bijgewerkt door Dordledum 8 jaren geleden
Blasty
8 jaren geleden
1. Kaalia of the Vast is de beste.
2. Kresh the Bloodbraided,
3. Leovold, Emissary of Trest
4. Karador, Ghost Chieftain,
5. Riku of Two Reflections

Als je keihard snel wilt winnen.

Het is maar net welke kwaliteit jij als "het beste" ziet.
Misschien is het handig om uit te leggen hoe jij graag speelt, en wat/hoe er in jouw groep zoal gespeeld wordt.
dethklok
8 jaren geleden
Ik speel zelf redelijk agressief. Ik weet niet wat de andere decks van de andere spelers gaan zijn, omdat we nog maar net hebben beslist om eens met 3 kleuren te spelen. Ik weet dat 2 van de spelers respectievelijk Queen Marchesa en Mayael the Anima gaan gebruiken. Verder is alles redelijk casual
farden10
8 jaren geleden
Karrthus, Tyrant of Jund is nog wel een leuke 3 kleuren Commander voor een dragons deck. Maar verder ben ik het wel met blasty eens, Kaalia is wel de sterkste als je agressief gaat spelen
 bijgewerkt door farden10 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Eens met bovenstaande commentaren, maar ik wil nog wel even iets anders aanstippen: Commander gaat niet alleen om een goed/leuk/sterk deck maken, het gaat er ook om dat je medespelers het naar hun zin hebben, zeker omdat potten lang kunnen duren en het leuk is als je niet meer tijd in je neus zit te peuteren dan daadwerkelijk Magic speelt .

Leovold, Emissary of Trest is bijvoorbeeld een zeer vervelende Commander om tegen te spelen. Een Teferi's Puzzle Box komt namelijk neer op "mijn tegenstander kunnen geen kaarten meer pakken" en dat is wel sterk, en je wint waarschijnlijk wel, maar of je tegenstanders daarna nog een pot willen spelen....

Kaalia of the Vast kan ook heel hard die kant op gaan, dus let op wat je kiest .
beany
8 jaren geleden
en voor 3 kleuren deck is je budget best belangrijk
hoeveel wil je besteden en hoeveel is daarvan voor manabase/manafix
Flappie1
8 jaren geleden
Blasty Kaalia of the Vast is beter dan Karador, Ghost Chieftain? voor draken? ja een compleet uitgebouwd deck? nee!

Karador speelt vaak genoeg vormen van spot removal om 1 of 2 keer kaalia eraf te trappen waardoor ze te duur word.

Goed on topic:
Als je draken wilt ga voor Kaalia of the Vast neem alleen wel genoeg protectie voor haar mee want anders gaat ze heel snel dood. Darksteel Plate is al bijna een must. Haste is ook handig voor haar.

Wil je echt het sterkste deck tjah dan valt kaalia wel af..... uit jou lijst zijn deze het sterkste:
Leovold, Emissary of Trest bovenaan daarna: Karador, Ghost Chieftain en Riku of Two Reflections

Het nadeel echter van zo optimaal bouwen is dat het voor tegenstanders niet leuk meer is.

Kaalia of the Vast is wel een commander die snel uit de hand loopt wat Magnus ook al zei... echter wat ik wil aanmerken is dat Kaalia na een paar keer spelen direct gesloopt word door je tegenstanders, en tjah dan zit je met een deck met dure draken (mana technisch) en duurt het heel lang om daar te komen. Kaalia een 2de keer spelen kan maar een derde keer kan al niet meer uit.

Sen Triplets vind men vaak ook niet zo leuk weet ik uit ervaring. Gewoon het idee dat je hun dingen speelt vinden mensen vaak niet tof.

Succes met je keus het is lastig (spreek zeer uit ervaring lolz.)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 10 posts
  • Laatste post Flappie1 8 jaren geleden
  • Gemaakt door dethklok 8 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL