Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
1: Darksteel Ingot of Chromatic Lantern
ze hebben de zelfde cost maar de 1 is indestructible en de ander zorgt dat me landjes ook fix geven
ik speel maar weinig blauw/zwarte sliver en heb ook de Manaweft Sliver
dus dat is me dilemma ik heb op moment de ignot erin
2: draw
er zit geen draw in en ik denk dat ik vrij snel aan het topdecken ben
ik zit te denken aan een Sphinx's Revelation die ik nog heb maar das maar 1 kaart in een 60 kaarten deck
en verder aan Otherworld Atlas maar is vrij sloom en geeft ook voordeel aan me tegenstander
heeft iemand nog tips voor draw?
3 Door of Destinies
ik heb er 2 geopend speel ik ze wel of niet? turn 4 denk ik namelijk al aardig wat gespeeld te hebben en zo goed als aan het topdecken ben
4 Mutavault
ze zijn erg sterk in een tribal deck als sliver ik heb er 2 maar hoe doe ik dat met me manabase?
1: Niets heeft meer dan 1 gekleurde mana nodig, dus voor het huidige deck is de ingot beter.
2: Zeker belangrijk. Domri Rade zou kunnen werken als je veel creatures speelt. Ook Descendants' Path is een mogelijkheid.
3: Te langzaam. Beurt 4 wil je de meeste slivers al gespeeld hebben. De deur is traag en doet pas laat iets terug voor je slivers.
4: Als je een 5 color sliver deck t2 wilt spelen nu heb je dual lands nodig om vaak genoeg alle slivers te kunnen spelen en mutavault te kunnen spelen.
Nog belangrijker zijn Cavern of Souls, dan heb je alles in een landje.
Als je de mana base goed hebt zou ik ook geen manaweft sliver spelen. Een 2 mana 1/1 is gewoon niet zo interessant.
Om een sterker deck te krijgen is het ook belangrijk om meer non creature spells te spelen. (bijv.: Rootborn Defenses/Golgari Charm/Abrupt Decay/Doom Blade/etc). Daarbij wil je dan ook zoveel mogelijk slivers cutten dat je alleen de beste nog speelt.
ik wil niet veel aan aanruilen buiten de slivers om want ik ga hem niet veel spelen aangezien ik 150+ km moet rijden voor een fnm/gameday
dus dure kaarten die ik niet heb zoals domri en de cavern gaat hem niet worden
de duals vind ik dus te duur om aan teruilen voor een deck dat ik paar x ga gebruiken
dus ik ben de Manaweft Sliver nog wel nodig om ook blauw en zwart tekrijgen
heb je tips over hoe ik Mutavault kan verwerken in dit deck
(dus hoeveel plains ed)
Hou het deck dan in zo min mogelijk kleuren. Bijvoorbeeld alleen groen en wit (of een van beiden met rood). Dan kan je mutavault beter spelen, en 4 guildgates of m10 duals (als je die hebt) zijn dan ook nuttige fixers. Dan heb je gelijk ruimte voor removal en andere oplossingen voor wat er in de weg komt.
ik vind het lastig om 1 kleur te cutten
bij wit mis ik de double strike en vigilance
rood mis ik veel power up first strike en haste (haste niet belangrijkmaar rest wel handig)
bij groen mis ik mana fix en veel power up
blauw en zwart zitten erin omdat lifelink en evasion handig kunnen zijn
die kan ik opzich wel cutten om terug tegaan naar 2-3 kleuren
en als ik terug ga naar 2 kleuren wat voor dingen moeten er dan in om het gat op tevullen? ik heb alle slivers er al in zitten ik kan er dan alleen van 3 naar 4 gaan
ik heb 1x Garruk, Caller of Beasts is die niet iets voor creature draw/ramp?
iemand anders zei bij het kaart commentaar dat die erg goed werkte in zijn sliver deck
Als je hem al hebt zou ik die in ieder geval playtesten; kijken of hij bevalt. Hij klinkt best leuk voor slivers. Je wilt hem toch alleen +1 en. En geeft je hopelijk minimaal 3 nieuwe slivers die je waarschijnlijk ook nog eens de volgende beurt direct kunt inzetten. Domri is alleen wel een betere optie denk ik. Welke je kan aanruilen met je Garruk
ik zou de sliver decks opbreken in verschillende kleuren . dan heb je meer opties, dan kun je ook nog dingen insteken die lifelink geven zonder dat je zwart vb nodig hebt toch ?
ik weet in tempest was er een vijf kleuren sliver deck
nu in dotp 2014 was er een 3 kleuren sliver deck
denk er aan als je meer kleuren hebt moet je ook wat meer land in steken ook al is het een land van een kleur vb een plain of een swamp dan heb je genoeg. Meeste sliver decks werken met mana fetch kaarten
ik ga hem niet vaak gebruiken op fnm enzo omdat ik er zoon 150km voor moet reizen heen en weer
dus ik vind duals ed beetje duur voor iets dat ik paar x gebruik
hij is nu ook 3 kleuren ik heb de blauwe en zwarte gecut
boros charm ipv rootborn defenses. je moet ook kijken naar je descendant's path. Of je speelt meer creatures om dat ding beter te maken (+2 manaweft sliver ipv ignot, hive stirrings vervangen), of ik zou hem cutten.
slivers is al een beetje een tricky deck in standaard nu. Rood is heel erg snel en de control deck die het overleven zijn sterk genoeg om tegen de slivers op te gaan. als je 1 sphinx rev hebt, zou ik hem ook idd zowiezo spelen zodat je je hand weer kunt refillen.
ik denk idd wat marco zei over 2 kleuren spelen mischien wel een beter optie is, omdat je dan makkelijker met je mana om kan zonder duals. dan zou je imo descendant's path weghalen, en veel meer utility spells spelen. (removal, protection, mischien planeswalkers? etc)
ik heb liever de rootborn dan krijg ik namelijk nog een sliver token als ik hive stirrings heb gebruikt
en heeft maar 1 kleur dus makkelijker tespelen zonder duals
ik vind 2 kleuren maar niks ik heb niet de juiste removal kaarten om met zo weinig slivers tespelen imo
als je enigszins je deck budgetty wil houden, zou ik zeggen speel alleen slivers. Mana opties heb je in je Manaweft Sliver, daarbuiten zou je gebruik kunnen maken van Boros/Selesnya/Gruul guildgates.
Maar als je het deck niet op de FNM gaat spelen, waarom houd je het dan Standard? Lead the Stampede zou een goed(kop)e kaart zijn voor je deck.
Als je Standard wilt blijven zou je Triumph of Ferocity kunnen spelen. Descendants' Path laat je extra kaarten spelen elke beurt zolang het slivers zijn. Soul of the Harvest is geen sliver maar zou 1-2 keer wel in het deck passen.
moet ik meer Manaweft Sliver erin doen?
met de darksteel lijkt me dit aantal genoeg
ik vind de guildgates te sloom aangezien ze tapt komen
ik heb nog wel wat hogere costs en later wil ik 3 mana open houden voor de rootborn
denk je dat ik die echt nodig zal zijn?
ik wil dit deck graag gebruiken op gameday en fnm ik ga niet vaak vanwege de grote afstand
maar me zusje woon in zwolle dan combineer ik dat dus daarom maak ik hem T2
ik zat aan de triumph tedenken maat de decendants path lijkt me beter
ik heb dan 50% kans op een gratis creature op het veld en bij de triumph moet ik sterker zijn dan de tegenstander en dan mag ik alleen drawen