Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Ik vroeg me af of iemand van jullie mij kon helpen. In de groep waarin ik speel is er iemand die een puur wit Commander deck gebruikt met Odric als zijn Commander. Ikzelf speel met een puur rood deck gebouwd rond Humans en Dragons:
Het lukt me maar dus niet om hem te verslaan! Hij spamt heel snel creatures en artifacts waardoor alles direct bv deathtouch, flying en first strike krijgt. Ook begint zijn leven heel snel omhoog te gaan. Hebben jullie misschien tips voor kaarten of combo's die ik kan gebruiken? De regels van onze groep zijn: 3 mythic, 30 rares, ongeveer 40 land. Alvast bedankt!
het vervelendste is de artifact en enchantments ed die alle stats geven
en odric die dan alles doorgeeft
dus er zijn 2 opties
1: zoek iets waar je blijvend artifacts en of enchantments kan slopen
2: zoek iets waar je blijvend creatures mee kan slopen
voor 1 is er bijvoorbeeld Hoard-Smelter Dragon
voor 2 kan je een creature met deathtouch een ability geven dat hij dmg kan doen op een creature of andersome Ronin Cliffrider met deathtouch bijvoorbeeld
of een deathtoucher met Thornbite Staff
en 30 rares limiet vind ik nogal belachelijk hierdoor kan je haast geen multicolour deck maken redelijke manabase
en zelfs als ze niet voor land tellen dan heb je nog steeds 1 op 3 dat een uncommon of common moet zijn
wat het niveau van veel deck omlaag haalt
en dat terwijl een deck als odric er geen last van heeft om dat veel equips (un)common zijn
als ik jou was zou ik een andere manier zoeken om het power niveau soort van gelijk te houden want dit werkt niet
Ik weet niet zeker of het werkt bij tegen Odric, maar misschien zijn kaarten als Pithing Needle dan een goed plan? Ik weet namelijk niet meer of dat soort kaarten ook triggers beïnvloeden. Verder zijn er ook rode boardwipes voor artifacts, maar ik weet niet of dat nou zo'n strak plan is. Verder ben ik het eens met beany, als je blijvend Odric weg kan halen of de equipments die hem zo naar maken, dan ben je al een heel eind op weg.
Beany heeft wel deels gelijk, die restricties maken bepaalde decks zwakker en andere sterker. Als je echt anti-Odric wil spelen moet je kijken waar zijn zwakheden liggen. Veel kleine creature? Pyroclasm! Of beter nog: AEther Flash . Veel epuipment? Vandalblast het weg! Etcetera
Phew, Odric, Lunarch Marshal als commander. Ik denk dat je vooral moet kijken hoe je hem non combat zo snel mogelijk weer kapot kan maken, bij voorkeur direct als hij gecast is, want dan is het "maar" een vanilla 3/3.
Een andere commander? Jaya Ballard, Task Mage kost je wel kaarten maar die ploept Odric direct weer weg met het nadeel dat je kaart en mana moet achterhouden.
Wat vind de rest van de tafel ervan?
edit: Geen optie, de rest van de shrines zijn niet rood (Honden of Infinite Rage achtige constructies? (maar geen idee of shrines een optie zijn)
Lijkt mij inderdaad een belangrijke vraag wat de rest van de tafel van zijn deck vind. Als iedereen hetzelfde gevoel heeft zou ik de speler in kwestie vragen om zijn deck te veranderen. Keukentafel EDH speel je namelijk voor je plezier. Eventueel is het ook een optie om de restricties een beetje aan te passen.
Ik snap dat de restricties zijn om het allemaal een beetje budget en casual te houden. Maar zeker die 40 land vind ik een beetje overbodig. Er zijn zoveel factoren die beïnvloeden hoeveel land je wilt spelen. Als je heel veel mana artifacts speelt en andere accelerators heb je niet zo veel land nodig. Andere decks hebben veel land nodig voor een fixing en hoge CMC. Zeker als je ook beperkt wordt in het aantal rare landjes dat je mag toevoegen moet je soms een landje extra spelen om de fixing goed te hebben. Ook kan je comamnder uitstekend samen werken met land drops, zoals Azusa, Lost but Seeking.
MagnusMagicus 16-01-2017 om 14:17
Dethklok, heb je iets aan deze adviezen?
Ja, ik heb al veel gehad aan de reacties! Ik ga eens proberen met Jaya Ballard, Task Mage als commander, wat extra kaarten erin, zoals Chaos Warp, AEther Flash en Hoard-Smelter Dragon. Ook gaan we het er eens met de speler over hebben, dat als hij het deck blijft gebruiken, er voor ons aangepaste regels zijn (meer rares dan hij). Ook ga ik opteren voor minder land, zodat ik er toch nog wat extra kan insteken