Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Dit deck mist nog een degelijke landbase (heb er gewoon wat ingestopt om de aantallen aan te kunnen houden). Toch zou ik alvast wat tips willen.... Ja ik weet dat er een extra turn spell inzit en dat het een infinite turns kan opleveren.... maar dat vind onze speelgroep niet erg sterker nog iedereen speelt er wel 1 in zijn deck.
Met de grote eldrazi is het idee dat zodra ze doodgaan eerst de shuffle trigger te laten gaan en ze daarna in de bak te steken met mogelijk een +1+1 counter.
Ook is een counter op mijn creatures wel leuk maar niet iets waar het perse om draait.....
Met de grote eldrazi is het idee dat zodra ze doodgaan eerst de shuffle trigger te laten gaan en ze daarna in de bak te steken met mogelijk een +1+1 counter.
Volgens mij werkt dit niet zoals je wilt...
Pfff goed gezien .... dacht dat ze anders verwoord waren.... dacht dat het een dies trigger was maar hij moet echt in de bak ....
Ook is een counter op mijn creatures wel leuk maar niet iets waar het perse om draait.....
Waar draait het deck wel om?
Eigenlijk is het voornamelijk een gyruda deck die marchesa als compagnion heeft.... hierdoor heb ik ook dingen als sneak attack en andere ongein ter beschikking.
Dus eerrmmmm iemand een idee wat voor commander hierbij zou passen dan???? ik wil deze kaarten graag tezamen spelen maar heb het idee dat dat niet te doen is.... Yidris, Maelstrom Wielder vertraagd het spel vaak zo erg (of ligt dat aan mij en moet ik het gewoon vaker spelen) mijn ervaring is dat hij gewoon traag is en de willekeurigheid vind ik niet echt handig je kan namelijk een boardwipe opgooien.
Ik snap dat dit best het topic om kan gooien en er een ander deck kan ontstaan maar dat maakt me niet zoveel uit.
Edit.... hoe kan ik oona vergeten .... ik hou van shadowmoor.... . pffff....
Als je graag je pet cards in 1 deck wil gooien, kun je misschien het beste een 5 colour commander kiezen, die beter past bij "good stuff". Golos, Tireless Pilgrim of Jodah, Archmage Eternal bijvoorbeeld. Wil je wit er niet in, dan kun je ook partner commanders overwegen. Ikra Shidiqi, the Usurper met Kraum, Ludevic's Opus bijvoorbeeld. Of, als je bereid bent Selvala weg te laten, een goede Grixis commander, of partner pair.
Maar het werkt vaak veel beter als je een thema of play style voor het deck kiest en daar de kaarten bij zoekt, dan al je favoriete kaarten bij elkaar te gooien.
Erg bedankt voor de tips ik heb er nog even goed over nagedacht en na dit weekend gespeeld te hebben kwam ik erachter dat ik het liefst eigenlijk met counters (+1+1) speel. Toen zag ik dat Vorel of the Hull Clade daar in de binder zat dus meegenomen en nog mooi een Misty Rainforest gepulled.
Klaar zou je denken.... nou mooi niet want eigenlijk wil ik dan wel bant want wit bied veel leuke opties. Ook wil ik een token subtheme. maar nu de opties en daarmee het probleem want na wat zoeken blijkt dat er eigenlijk geen commander/partners op aan sluit in ieder geval niet perfect.
Hamza met ishai of slurrk met ishai lijken hier de beste opties maar slurrk lijkt me wel echt heel duur aan mana en hamza word goedkoper. Hamza met Sakashima kan wel grappig/stom zijn omdat ze dan mekaar goedkoper kunnen maken maar ben bang dat al snel een combo deck word (Cloudstone Curio met een kleurloos beest en iets dat een voordeel geeft.)
Dus of ik ga Vorel..... maar dan mis ik echt een paar goeie wit counters dingen of ik ga bant met mogelijk een mindere commander hoewel met een beetje opzet hamza en sakashima wel echt hard kan zijn.
En voor de duidelijkheid nee ik ga niet Atraxa, Praetors' Voice en dus vier kleuren spelen daar heb ik geen zin in.
Alle input is welkom dus schiet maar!
bijgewerkt door Flappie1 3 jaren geleden (Hamza + Sakashima klinkt beter dan gedacht)
Wil je Atraxa niet spelen, omdat je de vierde kleur er niet bij wil? Of omdat Atraxa zelf je niet aan staat? Als de vierde kleur het probleem niet is, dan past Reyhan, Last of the Abzan er goed bij.
Maar maar maar...... shit je hebt gelijk..... daar gaan de betere opties de deur uit.... houden we Ishai en slurrk over of Jenara..... en dan lijkt me Ishai en Slurrrk voor tokens/counters wel beter.
Bedankt gewoon overheen gekeken.
Het gaat mij erom dat ik geen vierde kleur wil ik wil hem juist in bant houden (het liefst) of vorel los gaan spelen als simic.
Ishai en Thrasios tjah..... das toch niet helemaal wat ik zoek omdat zoals je zegt het niet met counters helpt ook niet wide gaat maar alleen maar helpt met winnen en Ishai al voltron is dus je snel die kant op stuurt vrees ik.
Deze week maar even een template maken met kaarten die ik wil spelen zonder de commander erbij en dan maar kijken of Ishai en Thrasios het moeten doen of toch een Slurrk en Ishai... of het blijkt niet goed genoeg met wit en het word simic.... wat ik eigenlijk niet wil.
Hmmm edhrec nog niet aangedacht dank.... Ishai en thrasios lijkt het beste ..... maar goed ik ga er over nadenken of ik dan niet liever vorel wil.... het voelt allemaal toch goodstuff.... en dat is nou net mijn valkuil want goodstuff betekent bij mij altijd dat ik alleen maar leuke speeltjes neem en er dus geen coherent geheel is.
Mana base is een bende op dit moment maar daarom is het ook een grove schets ga er vanuit dat er shocks en fetches inkomen en dergelijke. Dit is meer om te kijken of het te doen is met oog op creatures/instants/sorceries en enchantments. Mogelijk moet er nog wat meer draw in maar dit is een beetje het idee. Dus het is of dit of vorel.... de vraag is alleen lijkt dit wat? en wat zou je aanpassen op de mana base na want dat snap ik zelf ook wel.
Hoi Flappie, leuk om te lezen hoe jouw gedachten op en neer gaan bij het kiezen van een commander
Als ik naar jouw huidige deck idee kijk, heb ik de volgende overwegingen voor je, waarbij ik Ishai, Ojutai Dragonspeaker zie als een voltron commander (uitgangspunt voor mijn tips is om zoveel mogelijk in het thema te blijven, ook waar dit ten koste gaat van de sterkte):
* Ishai, Ojutai Dragonspeaker kan behoorlijk snel groeien in een multi-player potje. Momenteel speel je al kaarten als Deepglow Skate, Kalonian Hydra en Vorel of the Hull Clade, maar je kunt meer kaarten vinden die sterk zijn in het verdubbelen van counters. Bijvoorbeeld Tanazir Quandrix, Solidarity of Heroes, Fractal Harness, Hydra's Growth
* Naar mijn ervaringen in mijn speelgroep is Ishai, Ojutai Dragonspeaker op zichzelf een target, omdat hij zo snel kan groeien. Je hebt al bescherming erin zitten, maar je kunt hier ook denken aan bijvoorbeeld Plaxcaster Frogling of kaarten als Sheltering Light, waarbij de Frog meer in het thema past. Om deze reden je ook nog kunnen overwegen om Anara, Wolvid Familiar als commander te nemen ipv Thrasios, Triton Hero (laatstgenoemde is simpelweg pure value en doet niets met je deckidee)..
* Als je met het deck toch graag +1/+1 counters op creatures wilt leggen, is Fertilid een mooie kaart voor manaramp i.p.v. de standaard sorcery's om een landje op te zoeken? Vastwood Surge zoekt ook een land én kan nog +1/+1 counters vergeven.
* Ik zie dat je ook Archangel of Thune en Dawn of Hope in het deck het zitten? Los van het feit dat dit op zichzelf goede kaarten zijn: gaan ze hier het verschil maken? Heb je voldoende life gain sources in je deck zitten om de kracht van deze kaarten maximaal te benutten?
* Forgotten Ancient en Arasta of the Endless Web passen mooi bij [k]Ishai, Ojutai Dragonspeaker
* Wat draagt Esper Sentinel bij aan het thema van dit deck?
Nogmaals, ik ben een speler die meer waarde hecht aan een thema dan aan de sterkte van het deck, maar misschien helpt mijn gedachtengang bij het bouwen van een voor jou mooi en speelbaar deck
Ik snap je punt en ja ik ben nogal wat geswitched.... heeft ook te maken met mijn eigen.... (das prive...) even reageren op de dingen niet om alles weg te schuiven hoor maar ook even mijn mening:
Ishai is ook een voltrony commander en dat is dus ook mijn probleem.... dat wil ik eigenlijk niet. Daarom neig ik mogelijk meer naar Vorel.
Archangel of Thune heeft zelf lifelink het is meer het idee dat deze misschien 2 keer kan triggeren. Dawn of Hope is een zeer goedkoop enchantment die mij tokens laat maken als ik mana over heb die dan weer counters krijgen uit bijvoorbeeld een Master Biomancer. Esper Sentinel word groot en dan willen mensen niet meer betalen en raap ik kaarten paar +1 +1 counters erop en hebbes.
Felidar Retreat zou ik meer spelen om de counters niet zo zeer om de tokens.... maar goed Emiel the Blessed is er ook voor de 2de ability een countertje voor een mana lijkt niet veel maar ik heb aardig wat dubbelaars erin zitten. Novijen, Heart of Progress stond ook nog op de shortlist om hierin te schuiven Plaxcaster Frogling vergeten..... dank je had ik nog niet aan gedacht.
Vergis je niet ik geef je gelijk het voelt een klein beetje..... hangend op 2 strategieen waarbij beide eigenlijk niet sterk genoeg uit de verf komen.... Wit eruit en wat extra dingen als een Croaking Counterpart of een Spitting Image misschien ook wel Sakashima of a Thousand Faces kan dan de oplossing zijn om het dan toch op vorel te houden.... mijn enige hoop is dan dat wizards ooit een keer een bant token/counter commander zoals Ghave, Guru of Spores(maar dan minder combo gevoelig) op de markt gaat brengen.
Erg bedankt ik houd het eerst wel gewoon op Vorel ik was er al wat bang voor dat dat het zou worden ik wilde gewoon kijken wat er in bant mogelijk was en aangezien ik geen 4 kleuren wil ik zal voor vorel ook even een deck online gooien vandaag of morgen en dan kijken hoe dat voelt.