Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Mijn vriendin en ik willen beginnen met het spelen van MTG.
Ik heb al wat MTG Duels op de PC gespeeld maar vind het nogal overweldigend waar te beginnen met de kaartjes aangezien er zoveel verschillende sets zijn. Wat tips zouden erg gewaardeerd worden! We willen wel graag in iets investeren waar we eventueel op verder kunnen bouwen.
Even heel kort: Intro Pack decks (zoek linksboven op die term op overige producten). Kant en klare decks voor beginners die ongeveer even sterk zijn. Alternatief: Duel Decks.
Later meer, maar ben nu onderweg en dat typt niet zo lekker
Maar maakt het dan in principe niet uit met welke uitgave je begint of het tegen elkaar opneemt?
We willen uiteindelijk ook tegen anderen spelen wellicht.
En hoe zit het dan b.v met de Eldritch Moon intro packs, dit is een expansion, moet je hiervoor niet eerst in het bezit zijn van een regulier spel?
Ik raad je toch aan om Magic Duels te spelen (En dan vooral de story/campaign) en met de coins die je verdient van 1 set boosters te halen.
Met de kaarten die je verdiend kan je je eigen decks bouwen en experimenteren wat jij lekker/leuk vind spelen.
Als je toch paper magic wilt doen, zoals magnus al zei, kan je Intro packs (2) 1 voor jouw en 1 voor je vriendin) of 1 duel deck om met al voorgemaakte decks makkelijk potjes te spelen en te leren hoe alles werkt.
Je hoeft niet van een "reguliere" set kaarten te hebben om expansions te spelen.
Nee hoor, je hoeft het niet te zien als 'expansion' en met welke uitgave je begint is geheel aan jou.
Het zijn allemaal op zichzelf staande sets waarin een deel van een ' verhaal ' verteld word (correct me if i'm wrong, ben er zelf niet veel mee bezig met de verhaallijn)
Er zijn veel verschillende speel varianten 2 van de meest gespeelde zijn:
- Casual: komt er eigenlijk op neer dat je alle kaarten uit alle sets mag spelen
- Standard: (ik ga er niet te diep op in) Mag je kaarten uit de laatste 3 ' blocks ' spelen. Elk block heeft 2 or 3 sets.
Intro decks zijn gemaakt om je ' op gang ' te helpen als beginner zijnde.
Zoals MagnusMagicus al zei, zijn er ook Duel Decks. Dat zijn 2 kant en klare decks die gemaakt zijn om tegen elkaar te kunnen spelen.
Wanneer de basis er is en je een stap verder wilt. (denk aan je portemonnee, het kan héél hard gaan) kun je eindeloos kaarten combineren en decks maken die in jouw straatje passen.
Nu ben ik zelf ook nog niet zo heel lang bezig met magic en zullen er vast mensen zijn die dit veel beter kunnen uitleggen als mij
Je kunt alles dwars door elkaar heen spelen . Enige nadeel: elke set heeft nieuwe abilities, dus als je alles door elkaar speelt, moet je heel veel leren in een keer, en dat is wat minder aan te raden .
Als je boosters wil kopen zou ik in eerste instantie Magic Origins, Shadows over Innistrad en Eldritch Moon aanraden, dat zijn 3 recente sets.
Het voordeel van de Intro Packs en Duel Decks is dat je kant en klare decks krijgt die dus tegen elkaar opgewassen zijn, en die je daarna lekker zelf kunt aanpassen. Ga dat eerst spelen, en kom met al je vragen hier op het forum aan, dan helpen we je daar verder mee.
Er zit heel veel tactiek en diepgang in het spel, maar daar moet je lekker al spelenderwijs achterkomen terwijl je lekker fouten maakt . Zo hebben de meeste van ons dat ook gedaan .
Ikzelf ben begonnen met "draften" (meegesleurd door een vriend naar de bazaar....). Nadat ik wat plezier heb gehad met drafts en de basis regels onder de knie had (en "geprobeerd" had een decent deck te maken met wat ik had na ~4 drafts), heb ik een duel deck gekocht.
Duel decks zijn uitermate geschikt om te leren hoe een deck werkt, en hoe het speelt. Je hebt een bijna gelijkwaardige tegenhanger die (meestal) toch een heel andere speelstijl heeft. Daar leer je veel van.
Na die duel deck gespeeld te hebben ben ik met een fatpack begonnen (zodat ik niet de landjes van vrienden moest lenen/krijgen), en tja toen was het hek van de dam.
Maar ik adviseer je dus om duel decks te halen, en als je in de buurt een winkel hebt te gaan draften/sealed te spelen. (Sealed leer je imo meer van doordat je betere feedback kunt krijgen over het deck bouwen).
Intro packs ben ik nooit een fan van geweest.
Misschien kunnen jullie mij nog wat uitleggen over de begrippen draft en sealed?
Ik heb een winkel in de buurt waar ik geloof Don en Vrij aan MTG wordt gedaan, de Joker in Utrecht.
Sealed:
Je krijgt een aantal boosters (6 geloof ik) en je maakt met de kaarten die daarin zitten een deck. (Minimaal 40 kaarten ipv 60).
En bij een pre-release krijgt je ook 1 promo kaart maar dat terzijde.
Draft:
Iedereen heeft 3 boosters. je maakt 1 booster open en kiest daarvan 1 kaart.
Dan geef je de kaarten door naar de volgende speler en jij krijgt van een andere speler zijn kaarten. Je gaat zo door tot van 1 booster de kaarten verdeeld zijn en gaat zo door met de andere 2 boosters.
Hiermee maak je een 40 kaarten deck. (minimaal 40 kaarten iig)
Beste wat ik hiervan kan uitleggen.
Alle goede suggesties zijn eigenlijk al gegeven, maar ik wil nogmaals de Duel Decks aanraden als startpunt voor met zijn tweeën. Zolang je het spel onder de knie wilt krijgen biedt een Duel Deck genoeg plezier en interactie. Het recente Duel Deck Duel Decks: Blessed vs. Cursed met name bevat twee decks die erg gelijkwaardig zijn!
Een ander interessant product, los van de Duel Decks, zijn de Deck Builders Toolkits. Een Toolkit biedt je meteen een stapel kaarten uit recente sets, vier boosters, landjes (essentieel!), een opbergdoos en een boekje met ideeën voor het bouwen van decks. Zou dus wellicht ook een interessant product kunnen zijn als je het spel nog wat beter wilt leren kennen
bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden (linkje naar Deck Builders Toolkits toegevoegd)
Heb gekozen voor 2 duel decks (Zendikar vs Eldrazi / Speed vs Cunning).
Dat waren de enigste die in de winkel lagen bij ons, en we wouden heel graag spelen
Verder heel veel Magic Duels aan het spelen alleen verlang toch meer naar paper magic.
Dus mss toch snel een volgende stap wagen.
Probeer het met iemand te spelen en als jullie wat bekend zijn met de decks, ga ze dan wat aanpassen (bijvoorbeeld met de inhoud van een Deck Builder's Toolkit Magic Origins).
Ja, alleen mijn vriendin is helaas niet zo verslaafd als ik en ik ken persoonlijk verder niet echt mensen die het spelen.
Ik had wel gehoord van diverse bronnen dat de deckbuilders toolkits en intro packs het geld niet waard zijn?
Is het niet verstandiger om losse kaarten te kopen? (als ik weet wat ik wil spelen)
En daar vervolgens op verder te bouwen.
Als je echt weet wat je wilt spelen, dan is losse kaarten kopen het best/goedkoopste.
Intro packs zijn wel leuk om casual mee te beginnen though, vind ik.
Van Intro Packs ben ik geen fan, maar het Deckbuilders Toolkit is een goed product voor de beginnende speler en zeker geen miskoop. In de Toolkit zitten naast een selectie vaste kaarten ook altijd 100 landjes en 4 boosters van recente sets. De doos zelf is ook een mooie en stevige doos waar je goed kaarten in op kan slaan. Als je dat allemaal los moet kopen, dan betaal je al meer als voor een Toolkit. Dan heb je de 125 semi-random kaarten nog niet eens meegenomen.
Ik ben zwaar tegen beginnende spelers die losse kaarten kopen. Ja, voor de zwaargeinvesteerde speler is dat vaak de beste optie, omdat die weet wat hij/zij nodig heeft. Tuurlijk kun je een kaart kopen als je die graag wil hebben, maar er zit een hele wereld achter Magic en die moet je leren kennen.
De Intro Packs zijn relatief laag powerlevel, daarom zijn spelers die langer spelen er meestal niet zo enthousiast over. Maar dat product is ook niet voor hen, het is voor JOU. Ze zijn zo ontworpen dat je er direct mee kan spelen, en dat er ruimte is om te verbeteren, het thema aan te passen, meer van dezelfde kaart te spelen, een kleur te veranderen, alles. Nee, ze zijn niet toernooiwaardig, maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je lekker gaat spelen, en de details volgen vanzelf.
Dat is ook het voordeel van de Deck Builder's Toolkit. Die is semi-random. Waarom semi? Omdat je een paar nuttige kaarten krijgt, die wellicht niet uberpowerful zijn, maar wel goed speelbaar en niet te ingewikkeld.
Dus mijn tip: ga niet los op de losse kaarten, dat komt vanzelf . En blijf vragen stellen, we helpen je graag verder op alle fronten!