Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Rona is een afstammeling van de groep demonenaanbidders rondom Gix. Ik denk dat zij de beste optie is naast Tsabo, aangezien ej dan ook wat flavor kaarten kunt spelen zoals Ring of Gix
Je kan ook voor Atraxa, Praetors' Voice, is welliswaar uit New Phyrexia, maar alsnog. Ik raad ook de Preators aan.
Misschien geen slecht idee om de scope wat uit te breiden naar Phyrexians in het algemeen, maar Rona, Disciple of Gix lijkt me vooralsnog de leukste optie.
Rona heeft, naast dat het qua kleuren veel opties geeft, wat mij betreft ook de meest interessante opties in haar abilities. Controle houden over de bovenste kaart op je library, graveyard recursion en een noodzaak om sterk in historic te zitten. Als ik nog geen blauw-zwarte commander had was dit een meer dan prima optie!
Even een heel ander vraagje speel je ook regelmatig met je thema decks of vind je het gewoon leuk om een deckidee om te zetten?
Goeie vraag hoor! Ik bouw ze om daadwerkelijk mee te spelen. Maar met een baby en een relatief lamme speelgroep is het er nog niet van gekomen.
Laatst hadden we in onze groep een discussie dat een aantal niet meer zo'n zin hadden om te spelen omdat zij de decks te competatief vonden. Toen heb ik mijn decks allemaal uit elkaar gehaald en ben ik met de thema decks begonnen.
Daarnaast heb ik ook altijd wel heel veel lol met het bouwen en bij elkaar ruilen van de decks Dus was dat helemaal geen straf!
Laatst hadden we in onze groep een discussie dat een aantal niet meer zo'n zin hadden om te spelen omdat zij de decks te competatief vonden. Toen heb ik mijn decks allemaal uit elkaar gehaald en ben ik met de thema decks begonnen.
Prima oplossing om het powerlevel wat naar beneden te krijgen als de rest van de speelgroep wat meer casual is. Stiekem ook een stuk leuker om een deck te bouwen met zo'n restrictie. Hoor ook wel eens mensen over een bepaald budget waar ze onder willen blijven of het eruit laten van alle kaarten op EDHrec voor die commander.
Waarom zo veel mogelijk? Ik kijk op edhrec.com voor suggesties, handige kaarten waar ik even niet aan hen gedacht. Maar verder vogel ik het liever zelf uit
Ha. Nog nooit van die rec gehoord. Ik vind het ook juist leuk om zelf te kijken wat voor leuke combo's ik kan verzinnen. Meestal blijkt dan dat het ontzettend voor de hand liggende keuzes zijn en dat iedereen die combo allang kent, maar toch is zelf iets ontdekken wel zo leuk. Ik voel me meestal niet gehinderd door veel voorkennis. Ook een voordeel van niet alles googlen wat los en vast zit.
Waarom zo veel mogelijk? Ik kijk op edhrec.com voor suggesties, handige kaarten waar ik even niet aan hen gedacht. Maar verder vogel ik het liever zelf uit
EDH rec gebruik ik met name om wat ander soortige commanders te zoeken.
Daarbij probeer ik zoveel mogelijk thematisch te spelen veelal tribal decks, vampire, soldier, merfolk
nu nog aan het nadenken over een sliver deck waarmee ik niet met super overpowerde slivers wil winnen maar alternatieve condities zoals iemand dood drainen, fireball etc.