Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

planeswalkers

Alexi
13 jaren geleden
hey mensen,

nu ben ik recent weer gaan spelen, en kom toch zulke rare kaarten tegen. ze noemen ze planeswalkers, en hoewel ze leuke effecten hebben zit ik eerder met de vraag.. hoe kom ik er vanaf?

nu is het normale antwoord: counteren, burnen en re-allocaten of swarmen. en er zijn genoeg decks waarbij dat kan. waar ik meer naar op zoek ben zijn de wat apartere manieren en combinaties waarmee je je tegenstanders glimlach op zijn gezicht mee kan laten verdwijnen als zn mooie kaartje van het veld wordt geruimd op een manier die hij nooit had verwacht, zonder dat je tactisch erg moet afwijken van je deckstrategie.

als voorbeeld: laatst in een potje speelde mijn tegenstander een Gideon Jura. deze viel mij aan via zijn ability, tesamen met een ander monster. als reactie speelde ik een Act of Aggression, blockte zijn andere creature met gideon, en caste daarna Fling op gideon.

ok niet de meest efficiente combo, maar het gaf wel een moment die ons beiden nog lang bij zal blijven.
Bassiuz
13 jaren geleden
Coole manieren om van Planeswalkers af te komen?

Liquimetal Coating + Phyrexian Metamorph zorgt ervoor dat je een planeswalker kan clonen, en dan gaan ze dus allebei dood ;].

Confiscate jat je tegenstanders planeswalker gewoon!

Praetor's Grasp zorgt ervoor dat je je tegenstander's planeswalker uit z'n deck haalt en die zelf speelt als je dat kan met je mana! Superlachen!
Victorvndoom
13 jaren geleden
heb ik het mis met dit :
1) je kan de planewalker zelf aanvallen ipv de tegenspeler
2) of kiest de tegenspeler of hij de schade neemt of de planewalker de schade neemt ?

als 1 zo waar is dan geraak je er gemakkelijk door gewoon damage op de planewalker te doen gelijk aan het aantal counters op de planewalkers = 6 loyalty counters = 6 damage
MagnusMagicus
13 jaren geleden
Je kunt een Planeswalker aanvallen en dan doe je hem ook damage. Je tegenstander kan daar niets tegen doen (behalve blocken).

Je mag kiezen om noncombat damage die jij aan je tegenstander doet te redirecten naar een Planeswalker van hem. Hij kan daar ook niets tegen doen.

Check ook de Planeswalker pagina voor bergen info!
jorn
13 jaren geleden
Cataclysm is veruit de coolste manier om van een planeswalker af te komen. Cataclysm is sowieso een coole manier om van dingen af te komen.
ubes
13 jaren geleden
Ook leuk: Liquimetal Coating + Viashino Heretic
 bijgewerkt door ubes 13 jaren geleden
Victorvndoom
13 jaren geleden
beter Liquimetal Coating+Disenchant
 bijgewerkt door Victorvndoom 13 jaren geleden
ubes
13 jaren geleden
Quote:
Victorvndoom 20-09-2011 om 01:40
beter Liquimetal Coating+Disenchant

Die heretic haalt iedere beurt iets weg, en doet damage. Das beter.
kv83
13 jaren geleden
De standaard manier in T2 (std) om van planeswalkers af te komen is

a) Ze dood slaan met creatures (of "lightning bolts" )
b) Oblivion Ring
c) Ze voordat ze gespeeld worden laten discarden
d) Ze zelf ook gaan spelen (ze werken het zelfde als legendary in dat opzicht)
e) Ze counteren.
 bijgewerkt door kv83 13 jaren geleden
caingarn
13 jaren geleden
Haha dat vind ik eigenlijk wel een mooi gewoon de zelfde planeswalker spel
Bassiuz
13 jaren geleden
Dat is een van de redenen waarom Jace Beleren zo veel gespeeld werdt . Voor 3 mana, destroy target Jace, the Mind Sculptor, en als je niet tegen een deck met Jace speelt, pakt ie kaarten. Goed toch?
FireArc
13 jaren geleden
Ja zekker weete, dat kan toch niet fout gaan....toch ?
xyanide1986
13 jaren geleden
Quote:
Liquimetal Coating + Phyrexian Metamorph zorgt ervoor dat je een planeswalker kan clonen, en dan gaan ze dus allebei dood ;].

Briljante oplossing inderdaad, ik zit er zelfs aan te denken om er een paar in m'n soul sisters 2011 sideboard te zetten.
Alexi
13 jaren geleden
ok bedankt voor de hulp. kzie zelf al veel mogelijkheden om van die planeswalkers af te komen. nu nog zelf mee om leren gaan
beany
13 jaren geleden
Quote:
jorn 19-09-2011 om 23:29
Cataclysm is veruit de coolste manier om van een planeswalker af te komen. Cataclysm is sowieso een coole manier om van dingen af te komen.

uhhh planeswalker is geen creature hoe kom je er da op ie manier van af?
het is een extra speler met ability's
wij roepen creatures enchantments artifact enzo in en planeswalkers doen dat
beany
13 jaren geleden
Quote:
jorn 19-09-2011 om 23:29

uhhh planeswalker is geen creature hoe kom je er da op ie manier van af?
het is een extra speler met ability's
wij roepen creatures enchantments artifact enzo in en planeswalkers doen dat
magu
13 jaren geleden
die kaart zegt dat je alles moet opofferen behalve 1 beest, 1 artifact, 1 land en 1 enchantment. Planeswalkers gaan dus altijd dood aan deze spell (tenzij je er een ander cardtype van weet te maken, bijvoorbeeld met Liquimetal Coating).
Alexi
13 jaren geleden
jup, n planeswalker blijft wel n permament leuk trucje
GuidodB
13 jaren geleden
Een Mold Shambler kan het probleem ook oplossen.
 bijgewerkt door GuidodB 13 jaren geleden
Wouder
13 jaren geleden
Een Mold shambler is misschien een beetje duur om van een planeswalker af te komen, er zijn goedkopere kaarten.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 36 posts
  • Laatste post Victorvndoom 13 jaren geleden
  • Gemaakt door Alexi 13 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL