Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Met de pre-release net achter de rug en de eerste kaarten binnen, ben ik begonnen met het bedenken van decks voor het nieuw T2. Bij sommigen zal de uitvoering niet zo sterk zijn als het idee, maar het moet geprobeerd worden. Ik ben daarbij ook benieuwd wat voor (goede/rare/crazy/of slechte ) deck ideeën jullie hebben.
Als eerste een 'slecht' idee van mij:
[d]7753[/d]
De bedoeling is veel landdestruction en de kleine beesten weghalen. Doordat meer landen van de tegenstander weggehaald worden en ik een kleiner deel van zijn deck hoef te slopen, voor lig op de tegenstander. Uiteindelijk moet ik dan ergens mee gaan winnen (op dit moment alleen Acidic Slime, maar een andere kill komt er nog in). Het deck zal alleen iets kunnen in een trage metagame (wat ik op dit moment niet denk tegen te komen).
Daarnaast ben ik serieus bezig met Esper control:
[d]7754[/d]
Demonic Rising moet daarin een kill worden met verder veel controle en de mogelijkheid op een snelle Lingering Souls kill als het zo uitkomt. Updates worden nog aan dit deck gedaan en zal ik ook hierin updaten en/of posten.
Hiervoor werkte het erg goed voor mij, met extra shockduals hoop ik dat het nog beter werkt, al zijn er een aantal kaarten in Gatecrash (Skullcrack bijv.) die het deck meer pijn kunnen doen. Hieraan ga ik verder werken na het esper control deck.
Demonic Rising is een interessant idee en zeker een wincon. Ik ben ook bezig met een esper (superfriends) control deck en zal de eerste opzet zo straks posten. Ik wil als go-to sweeper eerder Mutilate gebruiken als antwoord op Golgari aggro en Boros Charm. Dat landdestruction deck hoop ik alleen nooit tegen te komen met esper control...
Dat land desctruction is inderdaad voornamelijk goed tegen control. Mutilate is zeer sterk, al wordt de mana base er wel iets lastiger door. Zonder Demonic Rising kan dat wel makkelijker opgelost worden met Chromatic Lantern (ipv keyrunes), alleen zijn dan nog andere kills nodig.
Boros Charm kan irritant zijn, maar ik hoop met de Tragic Slips en veel sacrifice effecten dat wel opgelost te hebben in mijn esper control deck. Daar heb ik de keyrunes (had een gelijke verdeling tussen azorius/dimir/orzhov) naar een playset Orzhov Keyrune verandert. De lifelink en dikke thoughness geven een grotere kans om te overleven bij blocken of damage schieten (Searing Spear of Brimstone Volley denk ik dan aan).
Nadat ik de laatste aanpassingen aan esper heb gedaan en 5 colour control heb bekeken ga ik ook eens wat aggro en midrange decks proberen te bouwen om daar een beter zicht op te krijgen.
Leuke decks om te bekijken . Heb tussendoor iets met Quirion Dryad geprobeerd, maar ik denk dat het drie kleuren moet hebben om effectiever te zijn.
[d]7764[/d]
marcoboth 28-01-2013 om 22:52
Leuke decks om te bekijken . Heb tussendoor iets met Quirion Dryad geprobeerd, maar ik denk dat het drie kleuren moet hebben om effectiever te zijn.
[d]7764[/d]
Verder zat ik met het idee van Esper-Delver. Neem de Delver-shell, voeg Basilica Screecher en Kingpin's Pet toe als extra flyers en je geeft jezelf een leuke long-game, doordat goedkope instants en sorceries ineens ook damage kunnen doen.
op de prerelease had ik een Spark Trooper en samen met de promo van orhzhov vond ik dat wel leuk werken
dus heb er een deck om gebouwd en hem geprobeerd aggro te maken
ik speel weinig T2 dus heb er niet heel veel verstand van dus wat tips zijn nog welkom
Ik ga voor de rogue decks met wazige ideëen
Mijn eerste is een vleigend naya deck, gebaseerd op engelen en het uitbuiten van Aurelia, the Warleaders ability met Cloudshift effecten (als je haar blinkt na de aanval, geld ze als een 'nieuwe' kaart en triggert ze weer bij de volgende attack).
[d]7778[/d]
De tweede is een puur creature destruction deck, dat voor board en hand destruction gaat en uiteindelijk met een dikke demoon naar de overwinning vliegt.
[d]7783[/d]
Heb net even dit in elkaar gezet het idee lijkt me heel tof om te spelen. Ik zou dit graag wil spelen in standard of modern, de kaarten weet ik nog niet helemaal zeker maar dit leek me een goed begin.
Eclavyrr 29-01-2013 om 15:24
Ik ga voor de rogue decks met wazige ideëen
Mijn eerste is een vleigend naya deck, gebaseerd op engelen en het uitbuiten van Aurelia, the Warleaders ability met Cloudshift effecten (als je haar blinkt na de aanval, geld ze als een 'nieuwe' kaart en triggert ze weer bij de volgende attack).
[d]7778[/d]
De tweede is een puur creature destruction deck, dat voor board en hand destruction gaat en uiteindelijk met een dikke demoon naar de overwinning vliegt.
[d]7783[/d]
Volgens mij heb je iets meer cardadvantage nodig in het u/b deck om nadat je de eerste gold hebt afgeslagen dit goed door te zetten. Daarnaast ben je vrij zwak tegen noncreature kaarten met het deck. Cyclonic Rift of een playset van Negate spelen kan daarbij helpen.
Ik ben geen expert met red deck wins, maar de reckoner lijkt een sterke toevoeging inderdaad. Wat zijn de laatste 4 kaarten die in het deck horen? (zitten nu 56 in).
Grappig dat er inderdaad ook een artikel over kwam Jeff, het counter thema kan ook leuk zijn, al zal het deck pas getest kunnen worden als er meer van standard bekend is denk ik. Van het esper deck is extort de onbekende kracht, zou er wel is tegen willen spelen om het te testen.
Descent into madness had ik voor RTR een keer geprobeerd, maar de kaart is zeer lastig om nut uit te halen. De ghost council kan dat wel, dat is een leuke combinatie. Sinds ik het geprobeerd heb in het vorige standard geloof ik niet zo in de kracht van descend, maar als het lukt om op die kaart te winnen is dat wel geniaal! (laat het dus weten als jje het deck een keer probeert )
Ik wil naast al mijn casual decks ook eens gaan beginnen met het bouwen van een Type 2/Standard deck, maar ik word wel een beetje tegengehouden door de hoge prijskaartjes van alle decks hier...
Kan iemand me misschien wijzen op wat budget ideeën voor een Standard deck?
een gruul deck kan denk wel budget zijn
vooral als je geen schocklands neemt
de speciale landjes kosten het meest in zoon deck in het algemeen
als je daar inplaats basic lands neemt scheelt het erg
beany 30-01-2013 om 07:39
vooral als je geen schocklands neemt
de speciale landjes kosten het meest in zoon deck in het algemeen
als je daar inplaats basic lands neemt scheelt het erg