Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

potjes die stagneren

Mango
4 maanden geleden
Bij Magic verlopen de meeste 1-op-1 potjes (60 kaarten) vlot. Al snel krijgt 1 van de spelers een beslissend overwicht. Daardoor zal een potje zelden langer dan 15 a 20 minuten duren. Maar als beide spelers met een sterk creature deck spelen, komt er soms stagnatie voor. Twee legers die tegenover elkaar staan, aanvallen is ongunstig, derhalve wordt er afgewacht.

Houden jullie daar bij het bouwen van het deck rekening mee ? Er zijn kaarten om stagnatie te voorkomen of te ontwijken. Bij voorbeeld:
* Falter en Gruul Charm zorgen er voor dat creatures zonder Flying niet kunnen blokken
* Brave the Elements geeft al jouw creatures protectie van één kleur, wat gelijk aan unblockable kan zijn.
* Fumiko the Lowblood dwingt de tegenstanders steeds met alles aan te vallen.
* Odric, Master Tactician en Master Warcraft geven jou de controle over aanvallen en blokken.
MitchDeBaas
4 maanden geleden
Ik speel commander, dat is gemaakt om te stagneren...
MrAdrian
4 maanden geleden
Oftewel: stop wat finishers in je decks
FouteWillem
4 maanden geleden
Is het een legitieme vraag of meer een tip ?
Voelt namelijk als het laatste haha
Mango
4 maanden geleden
Ik speelde een keer een potje met mijn witte Soldier deck tegen een rood-groen deck. We namen beiden een sterke positie in, maar door mijn Lords stond ik beter. Ik castte Odric, Master Tactician. Toen wist ik zeker dat ik ging winnen. De volgende beurt zou ik met alles aanvallen zonder geblokt te worden. En als hij nu zou aanvallen, zou ik alles doodblokken. Toen speelde hij Gruul Charm, viel aan en deed 20 schade.

Ik was "geschokt" dat ik vanuit een ogenschijnlijk superieure positie had verloren, en dat ook nog door een kaart die ik als minderwaardig beschouwde. Maar later dacht ik er heel anders over. Die Gruul Charm was een interessante toevoeging aan zijn deck, en mijn tegenstander had de situatie goed ingeschat en gewacht op het juiste moment om toe te slaan.
piano
4 maanden geleden
Do or Die? Die is goed voor 2 beestjes en wordt als maar beter als er meer beesten op tafel komen. Hij is ook lekker cheap.

Er zijn vast andere kaarten met bijvoorbeeld een x of additionele cost die niet slecht en speelbaar zijn in de early/mid game en als maar sterker worden hoe meer land je op tafel legt. Anders kun je het ook met abilities oplossen o.i.d. (m.a.w. geen one shot kaart), enige nadeel is dan dat het alsnog wel even kan gaan duren.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post piano 4 maanden geleden
  • Gemaakt door Mango 4 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top