Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Precon decks zonder aanpassingen

Wolter66
1 jaar geleden
Hi there,

sindskort weer begonnen met magic na 20 jaar gestopt te zijn. Oude kaarten nog steeds in mijn bezit en samen met een vriend die ook weer speelt een nieuwe collectie aan het samenstellen. Daar we het vaakst tegen elkaar spelen en wij standard gewent zijn maken we vooral zulke decks.
Echter spelen we zo nu en dan ook commander. Heb 2 decks maar wil er nog 1 of 2 bij kopen ( black friday korting is altijd leuk)
Nu wil ik 1 of 2 decks kopen die precon echt helemaal prima zijn en je ze gewoon kan blijven spelen zonder aanpassingen.

Hoeven geen nieuwe decks te zijn, mogen ook van aantal jaar geleden zijn.
Natuurlijk al op internet gezocht maar daar niet heel wijs uit kunnen worden.
Jan
1 jaar geleden
Leuk dat je weer met Magic begonnen bent, goede keuze!

In de loop der jaren is er een zekere opwaardse trend in het power level van precons, en de afgelopen jaren zijn er een aantal precons uitgekomen met een expliciet hogere of juist lagere adviesverkoopprijs, wat je ook wel terug ziet in het power level van decks, maar als je alle decks houdt zoals ze zijn zal er dan nog over het algemeen geen wereld van verschil zijn qua power level.

Als je binnen een set blijft met de decks die je kiest dan zit het wat betreft de balans in power level meestal wel goed, je kan dus bijvoorbeeld voor de set van twee van decks van Wilds of Eldraine gaan, of voor de set van vier van Doctor Who, of de set van vijf van March of the Machine.

Wat je wel altijd hebt is dat binnen een bepaalde selectie van decks je altijd een zekere metagame hebt, als in deck A wint meestal van deck B; deck B wint meestal van deck C; en deck C wint meestal van deck A.

Dit alles terzijde is het beste advies wat ik je kan geven toch om te gaan voor decks waarvan het thema of de strategie je aanspreekt.
Cassefras
1 jaar geleden
Ik persoonlijk vind de brothers war commander precon's en dan met name Urza (niet eens om de lore) heel divers en sterk. Eerste pot die ik ermee precon speelde tegen decks die handmatig gemaakt waren met overmacht gewonnen. Super onverwacht. Hele tafel loofde de kracht van die precon.

Daarna de Urza en Mishra precons samengevoegd vanwege de overlap en die speel ik nog steeds met plezier!

Welcome back en have fun!
Justian2002
1 jaar geleden
Zelf heb ik heel veel goede verhalen gehoord van de nieuwe Ixalan precons. Ook de Horror dimir precon van Baldur’s Gate is heel goed.
Tot slot de zombie precon van Midnight Hunt is ook zeer consistent qua werking
CarolineAya
1 jaar geleden
Als je vooral van plan bent 1 op 1 te gaan spelen zou ik in ieders geval niet gaan voor een deck dat gaat om "Goad" ( het rood/blauwe draken deck bv) of om het "stemmen" van verschillende opties ( dit zit bv in het elven deck van Lord of the Rings). Dit zijn namelijk abilities die vooral werken als je met een tafel van 4 man speelt.
Wolter66
1 jaar geleden
Hi, thanks voor de info.

Als we met 2 spelen dan blijft het gewoon bij standard waar alle kaarten toegankelijk zijn. Beiden al jaren ervaring met 60 decks bouwen dus dat loopt wel.

We willen beiden wat commander decks hebben als we met 4 afspreken of we een keer naar een winkel gaan om mee te spelen en vooral dus op zoek naar precons die gewoon speelbaar zijn zonder aanpassingen en dan prima mee kunnen komen. Hoeven echt niet de beste te zijn maar vooral lekker spelen en beetje afwisseling etc. Hebben natuurlijk wel kaarten ter verbetering mochten we dat willen.
TheRobinros
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Hi, thanks voor de info.

Als we met 2 spelen dan blijft het gewoon bij standard waar alle kaarten toegankelijk zijn. Beiden al jaren ervaring met 60 decks bouwen dus dat loopt wel.

We willen beiden wat commander decks hebben als we met 4 afspreken of we een keer naar een winkel gaan om mee te spelen en vooral dus op zoek naar precons die gewoon speelbaar zijn zonder aanpassingen en dan prima mee kunnen komen. Hoeven echt niet de beste te zijn maar vooral lekker spelen en beetje afwisseling etc. Hebben natuurlijk wel kaarten ter verbetering mochten we dat willen.

Top, juiste insteek. Ik denk echt niet dat je met de keuze van precons de fout kan ingaan, de commander precons van de laatste paar jaar zien er allemaal erg strak uit en komen prima mee aan casual tafels
Wolter66
1 jaar geleden
Toevallig er net een aantal gekocht. Zelf 2 starter commander decks gekocht.

Token triumpf en chaos incarnate. Goede reviews op de interwebbies en ook een prima prijs en volgens mij erg leuk om te spelen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL