Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Sideboard voor Jund

system
9 jaren geleden
Een goede middag, ik ben al wat langere tijd bezig met mijn sideboard voor Jund.
Hieronder mijn deck.

Wat ik vooral merk als ik speel is dat ik veel moeite heb met Controle elke versie wel hahaha zo ook Twin elke versie.

Nu is mijn vraag aan jullie of Choke/Boil goede kaarten zijn hiervoor? Thrun, the Last Troll is een nobrainer natuurlijk maar zijn Fulminator Mage en Nihil Spellbomb een must voor de controle matchups.

Tron blijft lastig voor mij, hebben jullie hier tips voor en welke kaarten werken voor jullie het besten hier voor?

Ik hoor graag wat jullie hier over denken of wat jullie ervaringen hier mee zijn

Hier ook even mijn Sideboard
1 Huntmaster of the Fells
2 Spellskite
1 Thrun, the Last Troll
1 Ancient Grudge
2 Choke
1Damnation
1 Engineered Explosives
2 Feed the Clan
1 Nihil Spellbomb
1 Rending Volley
1 Shatterstorm
1 Unravel the AEther

modern
Jund
door system2 maanden geleden
 bijgewerkt door system 9 jaren geleden
agoosteel
9 jaren geleden
Feed the Machine vind ik een interesante keuze voor in je sideboard

maar dat terzijde vraag ik me af waar je precies tegen aan loopt met tron en controle? welke kaarten specifiek maken je het leven zuur in deze matchup?
bij controle bijvoorbeeld, heb je last van hun removal of is het eindeloze kaarten pakken iets waar je een stop voor wil?
Ik snap dat je moeite heb met deze matchup, maar waarom je moeite heb vind ik veel interessanter en daar kan je sideboard juist mee helpen

Tegen controle is Choke echt een brilliante kaart als je hun mogelijkheid tot counters wil stoppen. maar Blood Moon stopt dit ook en verhelpt tron, dus daar heb je 1 sideboard kaart die allebij sloopt.
 bijgewerkt door agoosteel 9 jaren geleden
system
9 jaren geleden
Tegen Controle heb ik vooral moeite om door de counters en de eindeloze toestroom van kaarten te komen.

Tron is vooral de ramp/tronland en dan bv Karn Liberated droppen in beurt 3/4 het grootste probleem voor mij.
Ik heb bijna altijd geen tijd om er iets aan te doen.

Dus zoek een oplossing voor het kaarten pakken en removal/counters van Controle en de mana base voor tron, had voor tron mainboard Ghost Quarter zitten maar als one off werkt dat niet helemaal zoals ik zou willen.
Blood Moon zou zeker helpen tegen bijde maar is zeker iets wat ze verwachten lijkt me.
MB070
9 jaren geleden
Hoi System, tron is de moeilijkste matchup voor jund. Bijna unwinnable. Je kunt er Fulminator Mage tegen spelen, maar heel erg wakker liggen ze er ook niet van. Afhankelijk van je meta kun je besluiten om er helemaal gen sideboardkaarten voor te gebruiken. Als het veel wordt gespeeld kun je een playset fulminators gebruiken / Sowing Salt. Zie het als een 30/70 matchup en hoop gewoon op wat geluk. Zorg in ieder geval dat je mulliganned naar een tarmovoyf oma in ieder geval druk te hebben. Anders ben je kansloos.

Twin zou je moeten kunnen hebben. Voor board is de matchup erg in je voordeel door de discard-kaarten en abrupt decay's. De combo wordt nagenoeg onmogelijk. Na board verandert Twin in een full-control deck tegen Jund en wordt de combo er uit gehaald. Als je moeite met het deck hebt, zou ik proberen een Outpost Siege te spelen i.p.v. Chandra. Daar kan Twin veel moeilijker van af komen. Een abrupt decay extra kan ook geen kwaad. Choke in het sideboard is prima, pakt tegelijk ook Merfolk hard aan.
Huntmaster in het sideboard vind ik wel zonde. Dat is mainboard of niet. Kun je beter wat anders voor gebruiken, een Kitchen Finks of zo.
Thije
9 jaren geleden
Ik ben eigenlijk altijd voor 'dedicated' sideboards. Waarmee je sideboard vooral focust op een aantal (in plaats van 'alle') decks ik in je meta.
Sideboardkaarten voor waardeloze matchups zou ik ook weglaten. Van verlies/winkans 70/30 naar 65/35 vind ik de moeite niet waard.
Nerfy
9 jaren geleden
Ik ben zelf een (eerste) modern deck aan het bouwen en tot nu toe heb ik 1 Pithing Needle in mijn sideboard. Bijv. tegen Karn, Griselbrand om maar iets te noemen. Blood Moon is inderdaad goed, tegen meerdere decks. Succes!
Eclavyrr
9 jaren geleden
Hm, het vervelende is dat tronspelers best vaak anti artifact/enchantment kaarten in het sideboard spelen juist tegen kaarten als Pithing Needle en Stony Silence.
System, waarom speel je feed the clan en niet bv Thragtusk? Denk dat die wat meer opties geeft ook bv in de mirror.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 7 posts
  • Laatste post Eclavyrr 9 jaren geleden
  • Gemaakt door system 9 jaren geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL