Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Slivers deck tegen Ubertim Combo Control.

SceneFizza
4 maanden geleden
@mango, wat kort je af met OP. Of bedoel overpowered?
BluezamX
4 maanden geleden
Ach, Mango, jij vindt deze thread flauwekul, misschien vinden anderen jouw "dubbelrol van het woord target" post wel flauwekul. Zolang forumleden het naar hun zin hebben maakt het niet uit, toch?
Cobaltius
4 maanden geleden
@Mango Ik begrijp niet zozeer wat jij denkt dat zo anders is tussen deze post en een van je eigen posts, bijvoorbeeld Deze over hulp voor je mono witte knights deck. Ik ben het hartstikke met je eens dat de meta waar Tancred in speelt een redelijk laag powerlevel heeft. Ik zie alleen niet wat het probleem daarmee is. Je speelt namelijk zelf ook niet met decks van het hoogste powerlevel.

Als Tancred zegt dat het ubertim deck sterk is in zijn meta en dat hij zijn sliver deck wil aanpassen om daar beter mee om te kunnen gaan, dan gaan we gewoon suggesties geven om daar mee te helpen zonder dat de kern van het deck verwijdert moet worden of dat de powerlevel ver boven de andere decks van zijn meta komt te zitten.

Een deck bouwen dat sterker is dan de ubertim deck is makkelijk te doen, maar dat lijdt niet tot leuke potjes magic.

PS: Ik heb toevallig wel iets gevonden over het ubertim deck: https://www.youtube.com/watch?v=auAO3UHvMZ4
PPS: Ik hoop dat dit niet te gemeen of boos overkomt. Ik vind je posts voor het meerendeel erg leuk omdat ze meestal tot interessante discussies komen, maar ik vind deze post ook leuk.
bartist
4 maanden geleden
Quote:
9 uren geleden
@mango, wat kort je af met OP. Of bedoel overpowered?


OP staat voor Original Poster, oftewel Tancred.

Ik kende Ubertim ook niet voor de discussie, maar na de korte uitleg snap ik de naam volledig! Niets mis met een naam die alleen binnen een speelgroep bestaat. Ik kan niet opnoemen hoeveel kaarten mijn speelgroep een "eigen" naam hebben gekregen na 10 jaar samen spelen.

Ik kan helaas niet bijdragen aan de discussie, maar ik vind dat hij goed verloopt! ik zou de opmerking van Mango negeren. Iedereen doet een goede bijdrage, zijn bijdrage is dat hij het niet eens is met je keuzes waarvoor hij helaas onnodig scherp is in zijn toon.
@Tancred heb je eventueel een linkje naar je decklijst of de decklijsten van je speelgroep? Dat vind ik meestal makkelijk om naar te kijken en om mee te denken
TheRobinros
4 maanden geleden
Ik vind het vooral heel grappig dat het al 20 jaar algemeen bekend is dat Prodigal Sorcerer te zwak is, maar de kaart toch zo legendarisch is dat hij een bijnaam heeft, er honderden mensen zijn die inderdaad een infinite-untap-combo Commander deck hebben met Tim als wincon en dat die decks over het algemeen uitstekend mee kunnen aan alle Commander tafels, behalve misschien cEDH. Wat leef ik dan toch in een rare bubbel, dat de kennis mij nooit bereikt heeft dat dit heel slecht is en dat je het makkelijk verslaat met de veel engere en sterkere kaart Leatherback Baloth
Tancred
4 maanden geleden
Even het volgende; Als je kijkt naar het kaartcommentaar van Nausea zie je dat ik bij deze kaart een vraag stel of die goed is tegen Ubertim. Dan ontstaat er een kleine discussie en iemand stelt voor dat ik hier een topic over maak op het forum in de plaats van bij afzonderlijke kaarten te posten. Ik vind dat een goede suggestie en maak dit topic. Zo is het topic ontstaan.

Op mijn vereniging speelde we wekelijks magic en heb ik twee keer tegen Ubertim gespeeld. Als de deckjes van de tegenstanders daar niet op zijn voorbereid trekt Ubertim alle aandacht naar zich toe. Er zijn beginnende spelers die niet snappen dat Disenchant en Swords to Plowshares goede kaarten zijn. Met Pemmin's Aura wordt de combo zo sterk dat het veel moeite kost om hem weg te halen. Ik zeg niet dat Ubertim altijd wint maar Ubertim veranderd wel de metagame.

Toen ik Ubertim speelde tegen Goblins lag er een Suq'Ata Firewalker aan mijn kant met een Freed from the Real erop. Alle goblins werden een voor een weggetimmed en Goblins kon niks doen. Toen ik Ubertim speelde tegen een Groen Blauw Wit Sliver Deck waren de enige dreigingen in het deck Fungus Sliver, Disenchant en Creeping Mold. Hij pakte die niet en ik kon alles kapotmaken.

Ik vind zelf dat er een interessante, nuttige en leuke discussie is ontstaan over de matchup tussen Ubertim, Sliver en de andere decks. Of ik decklists ga posten weet ik niet. Dat lijkt me erg veel werk.
bartist
4 maanden geleden
Is zo te zien ook niet nodig, je krijgt zonder de decklists ook prima feedback!
Tancred
4 maanden geleden
Ik heb het idee dat er meer interesse is voor hoe het Ubertim deck werkt dan hoe het Sliver deck precies in elkaar zit. Heb toch even een decklist gemaakt van het Ubertim deck:

https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/ubertim-combo-control/100775
piano
4 maanden geleden
Wat mij betreft niet te ingewikkeld voor een beginner, en het heeft meerdere Invasion Block kaarten .

Het zou best grappig zijn om hier, volgens ongeveer hetzelfde concept, een Samite deck tegen te bouwen.
bartist
4 maanden geleden
Ah, kijk!
Als ik het deck zo zie, dan zijn er al veel goede suggesties gedaan. Ik hoop dat je eruit komt, en leuke potjes tegen Ubertim kan spelen!
Tancred
4 maanden geleden
En hier het Sliver deck zoals het nu is:

https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/sliver/100791

Er moeten als ik dit multiplayer wil spelen nog Teferi's Moat en Moment's Peace in.
Tancred
4 maanden geleden
Ik heb vandaag vijf potjes gespeeld tegen Ubertim met vijf verschillende decks.

Tegen Soldiers - Bij Tim lag een Teferi's Moat en een Ubertim en soldiers konden niks doen. De enige dreigingen waren Icatian Javelineers en Disenchant.

Tegen Merfolk - Merfolk wint met Sygg, River Guide en Disenchant. Er lagen een aantal timmen die erg irritant waren en ik kon niet zoveel in play krijgen omdat ik mana moest openhouden voor Sygg. Mijn Teferi's Moats waren nutteloos. Ik kon de combo echter buiten spel houden.

Tegen Sliver - Er waren verschillende dreigingen voor Ubertim. Met een Harmonic Sliver kon ik een aura wegtoveren. Ik kon een Root Sliver, Acidic Sliver en Crystalline Sliver in het spel krijgen en daarmee een Standard Bearer en een Tim wegburnen. Toen kon ik winnen met twee Crystalline Sliver en een Ward Sliver. Ik moest wel een Teferi's Moat weghalen met een Disenchant.

Tegen Monogroen - Er werd een Garruk, Caller of Beasts gecountered maar ik kon een Silvos, Rogue Elemental en met een Natural Order een Plated Slagwurm in play krijgen en daarmee winnen. Tim had de combo niet op tafel.

Tegen ZwartRood Treasure Dragon - Er lag een Tim met een Sigil of Sleep die beurt na beurt mijn Goldspan Dragon van 20 euro naar mijn hand terugstuurde. Ik kon deze met zwarte removal opruimen en toen was het gedaan met Tim.

Al met al heeft Tim maar een van de vijf potjes gewonnen en ik had gedacht dat dat anders zou zijn. Het waren wel leuke potjes en ik denk dat het voor dat maatje van me best een sterk deck is om Magic mee te beginnen. Ik vind het timmen deck zo leuk dat ik heb besloten voor mezelf ook een timmen deck te bouwen. Allemaal bedankt voor de reacties.
Mango
4 maanden geleden
Tim blijkt een blauw-wit deck te zijn. Persoonlijk zou ik dan beginnen met 4 x Wall of Denial. Die bieden jou een solide verdediging tegen aanvallende beesten. Je kunt verder de zwakste van de Prodigal Sorcerer familie vervangen door Samite Archer. Die is immers iets beter. Je kunt ook wat counterspells vervangen door witte removal; Swords to Plowshares of Path to Exile.

In het Sliver deck zitten slechts 18 creatures. Dat is niet genoeg. Het moeten er 24 a 30 zijn !
Tancred
4 maanden geleden
Bedankt voor de reactie. Het blauw witte Timmen deck heb ik gister weggegeven. Ik kan er geen aanpassingen meer aan maken. Zelf ben ik van plan een monoblauw Timmen deck te bouwen. Ik heb al kaarten besteld.

Meer Slivers in het Sliver deck kan de moeite waard zijn. Met 24 tot 30 slivers heb je wel erg weinig ruimte voor andere spreuken. In het Sliver deck zal Teferi's Moat en Moment's Peace moeten tegen agro decks.

Ik heb kaarten besteld voor het Sliver deck. Ik moet nog kijken wat erin gaat. Ik heb de volgende kaarten besteld; Electrickery, Nausea, Lashknife Barrier, Ward Sliver, Krosan Grip, Weathered Runestone, Swords to Plowshares, Damping Matrix en Sliver Hivelord.

Het zal een heel gepuzzel worden om het Sliver deck zo te maken dat het kan overleven in multiplayer tegen de andere decks.
Botsing
4 maanden geleden
Dat "maatje" is in ieder geval erg dankbaar voor dit deck.

Voor mijn idee is dit een bijzonder goed deck om te beginnen met casual MtG; je wordt namelijk gedwongen om bij elke kaart die in play komt te bekijken wat het precies is en doet, zodat je kunt bepalen of je die wilt en kunt counteren en wat de gevolgen daarvan in de rest van het spel kunnen zijn.

Het heeft mij snel geleerd hoe de dynamiek van het spel werkt en zelfs hoe een aantal van de strategieën van de andere decks werken, zodat ik daar in de toekomst op kan inspelen.

Wel ben ik van mening dat dit deck, zoals het nu is, iets 'sneller' moet worden. Nu is het voor mijn gevoel nog te vaak een kwestie van geluk of je de UberTim-combo haalt.

Dus alle input om dit deck op een haalbare manier te versnellen en verbeteren is meer dan welkom!

Groetjes,

Botsing
Botsing
4 maanden geleden
Quote:
1 uur geleden
Tim blijkt een blauw-wit deck te zijn. Persoonlijk zou ik dan beginnen met 4 x Wall of Denial. Die bieden jou een solide verdediging tegen aanvallende beesten. Je kunt verder de zwakste van de Prodigal Sorcerer familie vervangen door Samite Archer. Die is immers iets beter. Je kunt ook wat counterspells vervangen door witte removal; Swords to Plowshares of Path to Exile.

Dank, dit zijn interessante ideeën die ik zeker ga verkennen!


Groetjes,

Botsing
piano
4 maanden geleden
Hoi Botsing,

Gefeliciteerd met het deck en zo'n gave vriend als Tancred.

Ik vind Wall of Denial een goeie kaart, maar die gaat het deck in ieder geval niet sneller maken. In beurt 3 en ook in beurt 4 wil je eigenlijk altijd wel een Tim neerleggen, dat betekent Wall of Denial doorgaans pas in beurt 5 wilt spelen, tenzij er vanaf beurt 3-4 al een dik beest ligt. Wall of Denial maakt ook Tim zelf niet minder kwetsbaar, zoals een Flag Bearer dat bijv. wel doet.

Met een Sunscape Familiar kun je en blocken, en je deck versnellen. Sol Ring is klassieke kaart die in haast elk deck wel werkt om te versneller. Voor het versnellen moet je beurt 1 of 2 gebruiken, of juist pas vanaf beurt 5, als je in ieder geval al Tims hebt liggen.

Wat ik in dit deck mis, is toch wel iets van kaart draw. Om te beginnen zou ik in ieder geval 1x Sleight of Hand door een Brainstorm vervangen of zelfs toevoegen i.p.v. 1 landje.
 bijgewerkt door piano 4 maanden geleden
Botsing
4 maanden geleden
Quote:
8 uren geleden
Gefeliciteerd met het deck en zo'n gave vriend als Tancred.

Zeker! En hij heeft er nu al spijt van omdat dit zijn Merfolk deck te zwak maakt in multiplayer games. 😂

Quote:
8 uren geleden
Met een Sunscape Familiar kun je en blocken, en je deck versnellen. Sol Ring is klassieke kaart die in haast elk deck wel werkt om te versneller. Voor het versnellen moet je beurt 1 of 2 gebruiken, of juist pas vanaf beurt 5, als je in ieder geval al Tims hebt liggen.

Wat ik in dit deck mis, is toch wel iets van kaart draw. Om te beginnen zou ik in ieder geval 1x Sleight of Hand door een Brainstorm vervangen of zelfs toevoegen i.p.v. 1 landje.

En superdank voor deze tips! Deze zijn inderdaad stuk voor stuk een verbetering voor mijn deck.

Hierdoor heb ik al een beter idee gekregen hoe ik mijn deck kan versnellen en verbeteren. Helaas kan ik hier niet posten hoe ik dat ga doen, omdat Tancred meeleest, en dat zou de verrassing bederven.


Groetjes,

Botsing
Tancred
4 maanden geleden
Veel plezier met het deck Botsing. Ik denk zelf dat het deck geen versnellers nodig heeft in multiplayer. Het deck is dusdanig irritant voor mij dat als ik Merfolk speel moet ik steeds al mijn mana openhouden voor Sygg, River Guide en kan ik niks in het spel krijgen. Aan de andere kant is het een uitdaging om het Sliver deck te wapenen tegen de decks waar tegen het het moet opnemen.

Ik hoop dat het deck leuk is om mee te spelen. Het kan frustrerend zijn als iedereen het op jou voorzien heeft. Met dit deck speel je wel meteen mee met de grote spelers denk ik.
Botsing
4 maanden geleden
Quote:
25 minuten geleden
Ik denk zelf dat het deck geen versnellers nodig heeft in multiplayer.

Te laat! Samen met de hoesjes heb ook wat extra kaarten erbij gekocht.

Bovendien, als jij zegt dat ik geen versnellers nodig heb... 🤨


Groetjes,

Botsing
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 45 posts
  • Laatste post Tancred 3 maanden geleden
  • Gemaakt door Tancred 4 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top