Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

SuperFiends Nicol bolas?

hambetwing
2 maanden geleden
Hoi,

Ik heb een Nicol Bolas, the Ravager die ik graag aan t roer wil zetten van een grixis commander deck. Nu heb ik een Sedris, the Traitor King deck die waar hij in zit, en niet tot zijn recht komt.

Wat voor soort deck zouden jullie maken met Nico aan t roer?
Ik zat te denken aan een control deck met planeswalkers subthema (en dan de villains uiteraard)
 bijgewerkt door hambetwing 2 maanden geleden
Lavinius
2 maanden geleden
Ja, dat lijkt mij de beste optie. Op EDHREC staan er 2k superfriends decks met deze aan het roer, dus je zal snel veel inspiratie kunnen opdoen.
 bijgewerkt door Lavinius 2 maanden geleden
offspring
2 maanden geleden
Ik heb er zelf ook zo eentje. Inmiddels is de lijst wat veranderd, maar heb deze lang met veel plezier gespeeld:

 bijgewerkt door offspring 2 maanden geleden
Cobaltius
2 maanden geleden
Nicol Bolas, the Ravager is een redelijk generic value commander. Ik zou zelf wel wat pillowfort kaarten er in stopen om te zorgen dat hij op de battlefield blijft als planeswalker. Ook wat rituals om hem snel te kunnen flippen. Voor de rest van het deck zou ik of leuke jank spelen of een thema dat mensen niet verwachten van een Nicol Bolas deck. Bijvoorbeeld group hug, treasures, spellslinger. Vooral de "+2: Draw two cards" is generic en goed genoeg dat je niet synergy omheen hoeft te bouwen.
offspring
2 maanden geleden
Mijn ervaring is dat een dragons-subthema goed werkt, omdat het simpelweg goeie, efficiente blockers zijn. Met name Gadrak, the Crown-Scourge en Nesting Dragon waren erg goed, maar als gevolg van het thema was Sarkhan the Masterless waarschijnlijk de beste kaart in het deck. Schakelt icm je commander en een token die hij zelf maakt hele token strategiën uit.

Als je meer pillowfort wilt gaan zou ik denken aan dingen als Fog Bank. Zelf speelde ik altijd een behoorlijke hoeveelheid non-planeswalker boardwipes. Hou in de gaten dat bijvoorbeeld Propaganda niet werkt omdat die alleen triggert als je zelf wordt aangevallen, en niet je planeswalkers.
hambetwing
2 maanden geleden
Planeswalkers en control gaat t worden!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top