Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Mijn eerste deck voor commander is mijn Ur-dragon deck precon. Heb daarna nog een stuk of 5 andere drakendecks gemaakt/gehad, dus qua draken zit ik goed.
Ik wil echter mijn deck weer wat updaten want het is zwaar verouderd en het is een bende .
Ik zit echter te struggelen met de mana base + ramp. Dus heb het deck uit elkaar gehaald, en een nieuwe basis opgezet van kaarten die ik heb. Ik heb een paar shock-lands btw, maar deze commander krijgt al genoeg agro van anderen, dus de shocklands doen te veel pijn vaak (late game)
Hoor graag wat feedback (wat kan weg, wat moet erbij, of ziet het er nu oké uit?)
Doel is om het deck wat sneller te maken, dus ook snellere draken toevoegen. Heb mijn mana generation draken ook alvast toegevoegd. Ik heb een Old Gnawbone btw, maar deze wil ik er misschien niet in gaan doen.
Doe er Ancient Ziggurat bij i.p.v. sunken hollow. Aangezien je Goldspan Dragon hebt, kun je er Ancient Copper Dragon aan toevoegen (ook al is hij duur). Je hebt geen instants, maar om je draken te beschermen is dat wel belangrijk, dus voeg Counterspell en Heroic Intervention toe. Old Gnawbone is zeer goed, in combinatie met Goldspan Dragon en Ancient Copper Dragon. En met al die treasures een Shivan Devastator en het ziet er goed uit. Ook wil je je dragons haste geven en hexproof, dus Swiftfoot Boots en Mass Hysteria. Of Revel in Riches erbij. Snelle draken zijn nuttig, maar met jouw mana base kun je best wel de eerste twee beurten geen draken spelen, aangezien je prima ramp en een goede land base hebt. Naar welk power level wil jij je deck tillen, en wat is je budget zijn mijn vragen.
Crucible of the Spirit Dragon en The World Tree zijn kandidaten om te vervangen imo.
Die 1ste duurt beurten voordat je daar value uit kan halen, de 2de is tapped into play en zodra jij 6 landjes hebt is die tweede regel niet meer boeiend denk ik. Vervolgens ga je hoeveel god kaarten gebruiken? Die cycle 3 landjes geven 3 verschillende mana dus dat geeft wel gelijk veel opties en die kun je tenminste nog anders gebruiken, stel je pakt ze laat.
Mij lijkt een panaroma of landscape landje en Ash Barrens wel aardig om te overwegen. Voor die cycle 3 landjes zou ik ook eerder versies kiezen met een groene mana, zodat je dan in ieder geval je ramp kaarten kunt spelen, stel je blijft bij groen voor ramp.
Edit: Stel je overweegt Counterspell dan lijkt mij Silumgar's Scorn geiniger. Daarmee kun je flexen dat je leuke een draak in je hand hebt, maar of dat slim is, is een ander verhaal
Bedankt voor je reactie!
Ik heb de 'non-mana' draken er nog even uitgelaten voor nu. Wil vooral de de basis (landjes en ramp) naar een mooi niveau getild mogen worden. Vandaar dat ik mijn fetches erin heb gedaan (de enige die ik heb btw, zelfde geld voor de triome cycle landjes helaas mis ik daar de groene versies in).
Budget: ik wil hoogstends 30 euro in 't deck extra stoppen, want ik heb écht wel al heel veel kaarten.
De draken die ik miss in mijn arsenaal zijn: Ancient Copper Dragon en Ancient Brass Dragon.
Die vind ik 't geld niet waard (het is immers karton ;p). Daarentegen wil ik wel graag Hellkite Courser aanschaffen of ruilen. Die mis ik écht zwaar in mijn draken decks.
Ik zal later op de dag in de sideboard eens de draken noteren die ik heb (wellicht dat ik er 1 of 2 vergeet uiteraard. Maar dan heb je een idee van mijn verzameling.
Crux of Fate is een zeer goede toevoeging, denk misschien ook Atarka, World Render, die had ik ook in mijn draken deck en die is echt geweldig. Blasphemous Act is goed, maar als al je draken in de graveyard zijn, raad ik ook Patriarch's Bidding aan want anders ben je niet snel genoeg met het opbouwen van je board state. Dragonlord Dromoka is waarschijnlijk de best draak die je nog zou kunnen toevoegen, omdat je Blasphemous Act niet gecounterd kan worden.
In mijn sideboard zien jullie een overzicht van mijn verzameling rares/mythics draken. Wellicht dat ik er een stuk of 5 ben vergeten. Maar dit zal wel +90% van mijn verzameling draken zijn.
Hoor graag van jullie kant wat de 'must use' draken zijn. Want er is nogal wat keuze in 5 kleuren!
Let wel, haste heeft lichte voorkeur op 't moment .
Dragonlord Dromoka, Shivan Devastator. Deze eerste twee zetten gewoon veel druk op je tegenstander, terwijl je je eigen board state verbeterd. Dragonlord Dromoka zorgt er gewoon voor dat je tegenstanders niet kunnen reageren op jouw spells, en Shivan Devestator kun je spelen ook al heb je maar 4 mana. Je hebt zat draken, maar de vraag is welk plan je ermee kunt formuleren. Als je wilt gaan voor heel agressief, neem dan Scourge of the Throne en Utvara Hellkite, want deze gaan voor combat phases, en met kaarten als Shared Animosity heb je nog meer damage. Ik denk dat je deck er dan zo uit ziet:
Ik denk dat ik voor de snellere draken ga (lage mana curve) als ik merk dat het een te hoog niveau is voor de playgroup schakel ik over naar de wat duurder 'goodstuff' draken.
Ik heb er een middenweg in proberen te vinden, waarschijnlijk cut ik nog wat duurdere draken voor de goedkopere.
Eerste versie ziet er nu zo uit (veel creatures....ik weet 't)
Instant speed interactie is bijna niet te doen ivm met de hoeveelheid ramp en color fixing die ik nodig heb.
ik cast liever een Cultivate dan een Beast Within op beurt 3 (als voorbeeld).
Heb geprobeerd om er daarom ook draken in te gooien die damage kunnen doen op de een of andere manier.
Update: 6 potten gespeeld waarvan 5 potten met 3 man.
Speelde met name tegen iemand die agro decks speelde (jammer voor mij) en de ander deed niet veel helaas in die potjes. Dus het voelde als 1 vs 1.
Alsnog 2 van die potjes gewonnen ondanks dat ik alle removal op me kreeg.
Één potje mana screwed geweest, Maar dat kwam omdat de sol ring op beurt 2 meteen werd opgeblazen. En daarna 4 beurten geen land meer geraapt dus zat ik vast aan 4 mana. Gezien de hoeveelheid potjes, is dat voor mij een zeer acceptabel Al helemaal omdat ik mijn Nature's Lore en Three Visits nog niet in 't deck heb zitten.
Laatste potje was met 4 man.
ik kon 2 man uitschakelen, maar helaas had de laatse speler een Sandwurm Convergence en dan zit ik daar met mijn 4 dikke draken......
Had net Dragon Tempest gecast maar helaas moest ik nog één keer untappen om Sarkhan's Unsealing te kunnen casten met een paar draken (ik had veel mana).
Helaas net 2 blockers te weinig en werd uitgeschakeld. Helaas dus nét niet de win kunnen halen.
Ik heb helaas letterlijk geen enkele kaart tegen enchantments. Dat was een keuze uiteraard. Maar wellicht dus dat ik de volgende keer wat draken verwijder om toch een generous gift, en een beast within toe te voegen.
Afgelopen zaterdag weer een potje gedaan. Op beurt 5 scoopte de rest. omdat ik Miirym, Sentinel Wyrm op 't veld had liggen en daarna The Ur-Dragon kon casten zonder problemen.
Deck is een stuk sneller geworden, zoals de bedoeling is.
Iedereen keek naar hun hand en even de bovenste kaart en de conclusie was 'annihalation by dragons' .
Ik had zelf ook nog bommen in de hand die ik tijdens combat die beur op 't veld kon gaan gooien...namelijk beiden Atarka's Atarka, World Render en Dragonlord Atarka. En dan zou ik nog extra kaarten gaan rapen natuurlijk.