Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Tips eerste EDH (1v1) deck

FudoAmida
2 jaren geleden
Hoi iedereen,

Ik heb voor het eerst een EDH deck samengesteld en ben van plan binnenkort de benodigde kaarten aan te schaffen. Aangezien dat best een dure grap is wil ik voorkomen dat ik achteraf de helft van de kaarten weer dien te vervangen. Als iemand tips heeft voor het verbeteren/aanpassen van het deck zijn deze meer dan welkom.

Korte info: Voornamelijk speel ik Magic met 1 vriend waardoor we het grootste deel van de tijd 1 vs 1 zullen spelen. Verder heb ik los van de color balance nog niet teveel aandacht besteed aan de land base. Hier wil ik zelf nog een paar utility lands aan toevoegen met bijv. een proliferate ability of een extra sacrifice outlet. Verder zullen we (i.i.g. aan het begin) house rules hanteren waardoor we bepaalde taplands untapped mogen laten enteren om te voorkomen dat we een paar honderd euro extra kwijt zijn aan belachelijk dure lands.

In de omschrijving van het deck heb ik mijn strategy zo duidelijk mogelijk proberen te verwoorden. Alvast heel erg bedankt!

commander
Reyhan Ravos
door FudoAmida14 minuten geleden
 bijgewerkt door FudoAmida 2 jaren geleden
Cobaltius
2 jaren geleden
Deze kaarten in je deck zou ik heel even bekijken of je ze echt nodig hebt:
Ashen Rider ik denk dat efficiente exile removal beter in het deck past
Daemogoth Titan Het is een langzame sack outlet en ik weet niet of de synergy met Death's Presence het waart is.
Deathless Angel Het past niet echt met het rest van de deck, maar als de indestructible belangrijk is moet je hem houden.
Lord of the Forsaken
Treeshaker Chimera
Vile Entomber Welke kaart ben je van plan om naar de graveyard te sturen?

Als ik wat dichter bij kijk heb ik ook nog een paar suggesties voor card draw:
Return of the Wildspeaker
Rishkar's Expertise
Triumph of Ferocity
FudoAmida
2 jaren geleden
Hydra's Growth en Selvala, Heart of the Wilds heb ik toevallig laatst ontdekt en op mijn lijstje gezet. Mosswort Bridge is inderdaad een leuk landje die ik nog niet kende, nice. Fungal Behemoth kan sterk zijn, maar ik had liever gehad dat deze in de vorm van +1/+1 counters enterde zoals Ascendant Acolyte.

Bedankt voor de tips. Wat zou jij cutten uit het deck? Ik zat in ieder geval te denken aan Ashen Rider, omdat ik een aantal reanimate effect kaarten heb gecut waardoor hij nu wat minder useful is.
FudoAmida
2 jaren geleden
Je had mijn vraag al beantwoord voordat ik hem stelde haha.

Ashen Rider ga ik er uithalen.
Daemogoth Titan heeft een klein beetje sentimentele waarde, omdat de combinatie met Death's Presence de reden is geweest dat ik een deck in deze vorm wilde bouwen. Ik ben het met je eens dat het tijd is om hem te laten gaan.
Deathless Angel heb ik er inderdaad inzitten als bescherming tegen een non-exile boardwipe, zodat ik niet alle counters verlies.
Lord of the Forsaken kan ik vervangen voor iets met net wat meer synergie.
Treeshaker Chimera kan een removal achtig effect leveren wanneer die goed gebuffed is en kan kaarten drawen maar is met jouw alternatieve card draw suggesties denk ik niet meer de beste optie.
Met Vile Entomber kan ik van alles naar mijn graveyard sturen, afhankelijk van de situatie. De naar mijn graveyard gestuurde kaart kan ik met Ravos, Soultender de next upkeep naar mijn hand halen. Denk aan removal, mana ramp, draw, +1/+1 generators of +1/+1 "doublers".

Je drie card draw suggesties zijn top en ga ik erin verwerken. Ik had namelijk al een beetje het gevoel dat ik meer card draw nodig had. Vooral Rishkar's Expertise vind ik geweldig.

Het enige wat ik nog een beetje lastig vind om in te schatten is hoeveel removal ik nodig heb en of ik niet te weinig defence heb. Ik kan playtesten via een programma in "sollitair" vorm, maar dat is natuurlijk heel anders dan een echte game.

Nogmaals bedankt voor je tijd en bruikbare tips!
 bijgewerkt door FudoAmida 2 jaren geleden (typfout en card link)
FudoAmida
2 jaren geleden
Ik heb mijn deck weer wat aangepast. Heeft iemand nog een laatste tip m.b.t. defence? Is dit voldoende zo?
Obadja
2 jaren geleden
Elemental Bond is een misschien een goede constante card draw engine?
FudoAmida
2 jaren geleden
Een goede vervanging voor Colossal Majesty, thanks!
stefke78
2 jaren geleden
Goedemiddag FudoAmida,

Ik speel denk ik inmiddels al 4 jaar mijn Reyhan en Ravos deck (. Zoals je ziet een erg gepimpt deck.

Het deck wint als je een loop kan starten van sac-en en recursion. Dus repeatable back-up recursion is erg belangrijk.

Een absolute all-star in mijn deck is: Triskelion.
Andere bommen van Creatures zijn: Bloodtracker, Sunscorch Regent, Embodiment of Agonies, Ghave, Guru of Spores en Stonecoil Serpent.
Ik zou ook denken aan Dusk // Dawn, omdat je creatures meestal klein zijn trek je met de tweede ability veel kaarten.
Een mooie combinatie van draw en sac-outlet is: Smothering Abomination, die is er pas uitgegaan toe ik mijn Yawgmoth's Will kreeg.

Een andere must-play is Inspiring Call, protection en draw in een.

Dure kaarten die zeker hun geld waard zijn, zijn: Greater Good en Phyrexian Tower

Hoop dat dit helpt.
MagnusMagicus
2 jaren geleden
De beste stefke78 weet waar hij het over heeft. Dit is een cool en irritant deck om tegen te spelen, omdat er maar power op de battlefield blijft zijn en alles terug blijft komen. Gaaf deck (en Stef is zelf ook gaaf ).
Tudou
2 jaren geleden
Ook ik heb regelmatig tegen het deck van stefke78 mogen spelen en kan bevestigen dat hij +1/+1 meer dan 2 maakt!
FudoAmida
2 jaren geleden
Hi Stefke,

Bedankt voor het delen van je “secrets”. Ik zie redelijk wat overeenkomsten met mijn deck qua kaarten, maar vooral qua idee.
Het valt me op dat jij toch wat meer recursion mogelijkheden in je deck hebt, wat meer protection/removal en wat meer kaarten die blijvend +1/+1 counters genereren of the battlefield enteren met een bepaalde hoeveelheid +1/+1 counters. Ik heb iets meer kaarten die mijn counters verdubbelen bij sacrifices en mana ramp cards waarmee ik mijn “x” creatures sneller met veel +1/+1 counters kan casten.

Greater Good zit al in mijn deck en Phyrexian Tower wil ik in de toekomst nog gaan halen. Stonecoil Serpent kende ik nog niet, maar die ziet er heel dangerous uit. Omdat ik heb gekozen voor wat meer 0/0 creatures die op basis van de mana cost +1/+1 counters krijgen, heb ik persoonlijk net wat minder aan graveyard to battlefield recursion. Ik wil mijn kaarten het liefst terug naar mijn hand hebben.

Ondertussen heb ik mijn deck al besteld, maar in de praktijk zal ik hoogstwaarschijnlijk merken dat ik hier en daar nog wat aan moet passen. Bij de volgende “aanpassingsronde” neem ik je voorstellen zeker mee.

En pfffff.. wat een kaart die Yawgmoth's Will
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL