Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Tips voor Draconic Destruction deck upgrades

Senenter
1 maand geleden
Hey!

Ik ben reeds begonnen met het spelen van Magic en heb het Dragonic Destruction starter deck gekocht. Nu heb ik al wat upgrades uitgevoerd(Zie link naar mijn deck) maar was toch beniuewd of jullie tips hebben voor verbetering?

Thanks alvast!

https://www.bazaarofmagic.eu/en-WW/decks/draconic-destruction/99939
Lavinius
1 maand geleden
Ziehier dan de tips

Als ik kijk naar de list, zie ik wel al heel veel goeds, maar ik beaam Left4doner dat card draw en ramp heel erg belangrijk zijn voor je deck. Naast wat hij heeft voorgesteld zijn kaarten zoals Steve (Sakura-Tribe Elder), Search for Tomorrow, Edge of Autumn etc.
Bij card draw kan je kijken naar de bekende groene pieces, zoals The Great Henge (maar die is wel heel duur), Greater Good, Rishkar's Expertise, Radagast the Brown enzoverder. In rood heb je meer "impulse draw", waarbij je kaarten exilet die je voor 1 beurt mag spelen. Denk aan Commune with Lava, Furious Rise, Brazen Cannonade en dergelijke. Removal ziet er wel best goed uit.
Leuke draken zijn nog Dragonborn Champion, Klauth, Unrivaled Ancient, Dragon Broodmother, Invasion of Tarkir, Ganax, Astral Hunter, Utvara Hellkite, Wrathful Red Dragon en Bonehoard Dracosaur.
Mogelijke cuts (want ik stel nu wel heel wat voor) kunnen zijn:
Sarkhan, the Dragonspeaker omdat hij uiteindelijk meestal een 5 mana 4/4 is.
Destructor Dragon omdat hij uiteindelijk meestal een 6 mana 4/4 is.
Draconic Disciple, want de ramp die ik en left4doner hebben voorgesteld is waarschijnlijk beter.
Loaming Shaman lijkt me ook de moeite niet waard tenzij je vaak tegen graveyard decks komt.
Rapacious Dragon maakt wel twee treasures, maar gaat vaak teleurstellen zonder manieren om er copies van te maken.
Unleash Fury kan een fijn trucje zijn met Atarka voor de insta-kill, maar meestal win je toch al in de praktijk wanneer je Atarka op het veld legt.
Ik ben ook geen grote fan van Clan Defiance. Je kan in de plaats daarvan Blasphemous Act proberen
Acolyte of Bahamut kan er ook inderdaad uit, om dezelfde reden die Left4doner zegt.

Tenslotte zijn nog enkele relatief budgetvriendelijke land-opties Karplusan Forest, Rootbound Crag, Racers' Ring (enkel omdat hij beter is dan kaarten als Timber Gorge), Gruul Turf, Rockfall Vale, Mossfire Valley en Taiga. Vooral die laatste is heel budgetvriendelijk .

Zo, dat was mijn spit of the day !
Dit zijn allemaal ideetjes en suggesties en je ziet sowieo maar wat je ermee doet.
Veel succes!
 bijgewerkt door Lavinius 1 maand geleden
Left4Doner
1 maand geleden
Hoi Senenter, welkom en veel plezier met het deck. GroenRood is mijn favoriete kleurencombinatie, dus ik kijk graag even naar je deck

Over het algemeen zou je deck nog iets meer (land-)ramp en iets meer card draw kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld voor ramp kaarten als Cultivate, Rampant Growth, Road // Ruin.
Voor card draw kun je denken aan goedkopere card selection als Thrill of Possibility en Demand Answers, maar ook aan grotere spells als Imposing Grandeur, Greater Good of Escape to the Wilds.

Kaarten die je zou kunnen verwijderen zijn Unleash Fury (want je creatures zijn al groot en liever twee draken dan één draak en een combat trick), Acolyte of Bahamut (werkt pas als je Commander komt, je Commander kost veel mana en is meer een finisher), en Destructor Dragon (te veel mana voor wat ie doet).

Succes ermee!
Senenter
1 maand geleden
-
 bijgewerkt door Senenter 1 maand geleden
Senenter
1 maand geleden
Quote:
1 uur geleden
Hoi Senenter, welkom en veel plezier met het deck. GroenRood is mijn favoriete kleurencombinatie, dus ik kijk graag even naar je deck

Over het algemeen zou je deck nog iets meer (land-)ramp en iets meer card draw kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld voor ramp kaarten als Cultivate, Rampant Growth, Road // Ruin.
Voor card draw kun je denken aan goedkopere card selection als Thrill of Possibility en Demand Answers, maar ook aan grotere spells als Imposing Grandeur, Greater Good of Escape to the Wilds.

Kaarten die je zou kunnen verwijderen zijn Unleash Fury (want je creatures zijn al groot en liever twee draken dan één draak en een combat trick), Acolyte of Bahamut (werkt pas als je Commander komt, je Commander kost veel mana en is meer een finisher), en Destructor Dragon (te veel mana voor wat ie doet).

Succes ermee!


Thanks voor de tips! Naast die 3, zijn er nog andere kaarten die ik zou kunnen vervangen om mijn ramp en card selection te verbeteren met de kaarten die jij adviseerde? Ik vind het zelf heel lastig om te kiezen welke kaarten ik vervang en welke ik laat zitten. Ik moet ook nog een beetje feeling krijgen voor het deck aangezien ik nog niet zo heel lang bezig ben, en misschien dat ik wat kaarten onderbenut die eigenlijk heel sterk zijn.

Bedankt alvast!
 bijgewerkt door Senenter 1 maand geleden
Left4Doner
1 maand geleden
Geen dank
Loaming Shaman zou eruit kunnen. Als je vaak tegen graveyard decks speelt, kun je 'm weer erin doen.

Verder vind ik het moeilijk om iets te verwijderen. Zelf zou ik Dragonkin Berserker eruit halen omdat het geen draak is en het telkens mana kost, maar ik zie ook het argument om hem wél te spelen.

Misschien hebben Lavinius en anderen wel hele andere aanbevelingen, haha.
dcgardulf
1 maand geleden
Hoi Senenter,

Waar woon je ergens? Mocht je toevallig in de buurt van leiden/leiderdorp wonen kunnen we ook een keertje een potje spelen en kan ik je helpen met upgrades. Ik heb heel veel liggen om starters goed te helpen!
Lavinius
1 maand geleden
Ziezo, ik heb mijn reactie geüpdated.
Justian2002
1 maand geleden
ben zelf ook fan van landjes die of untapped binnen kunnen komen of iets nuttigs doen maar wel tapped

in de eerste catagorie: Game Trail(zit er al in), Rootbound Crag, Stomping Ground, Spire Garden en Rockfall Vale

de tweede is meer richting Commercial District en Temple of Abandon (zit er al in)

zelf vind ik landjes die tapped binnenkomen en dan of niks doen of maar 1 leven geven een beetje boring en vertragend
Lavinius
1 maand geleden
Ja, helemaal gelijk hoor justian2002, die zijn gewoon meestal wat budgetvriendelijker voor beginnende spelers en uiteindelijk is het allesbehalve het einde van de wereld om in het begin te besparen met de mana base.
Senenter
1 maand geleden
Quote:
2 uren geleden
ben zelf ook fan van landjes die of untapped binnen kunnen komen of iets nuttigs doen maar wel tapped

in de eerste catagorie: Game Trail(zit er al in), Rootbound Crag, Stomping Ground, Spire Garden en Rockfall Vale

de tweede is meer richting Commercial District en Temple of Abandon (zit er al in)

zelf vind ik landjes die tapped binnenkomen en dan of niks doen of maar 1 leven geven een beetje boring en vertragend


Dat merkte ik zelf ook al bij bijvoorbeeld Rugged Highlands en. Leuk dat het 1 leven geeft maar heb dan liever iets die tapped binnenkomt maar nuttig is.
Senenter
1 maand geleden
Quote:
19 uren geleden
Ziehier dan de tips

Als ik kijk naar de list, zie ik wel al heel veel goeds, maar ik beaam Left4doner dat card draw en ramp heel erg belangrijk zijn voor je deck. Naast wat hij heeft voorgesteld zijn kaarten zoals Steve (Sakura-Tribe Elder), Search for Tomorrow, Edge of Autumn etc.
Bij card draw kan je kijken naar de bekende groene pieces, zoals The Great Henge (maar die is wel heel duur), Greater Good, Rishkar's Expertise, Radagast the Brown enzoverder. In rood heb je meer "impulse draw", waarbij je kaarten exilet die je voor 1 beurt mag spelen. Denk aan Commune with Lava, Furious Rise, Brazen Cannonade en dergelijke. Removal ziet er wel best goed uit.
Leuke draken zijn nog Dragonborn Champion, Klauth, Unrivaled Ancient, Dragon Broodmother, Invasion of Tarkir, Ganax, Astral Hunter, Utvara Hellkite, Wrathful Red Dragon en Bonehoard Dracosaur.
Mogelijke cuts (want ik stel nu wel heel wat voor) kunnen zijn:
Sarkhan, the Dragonspeaker omdat hij uiteindelijk meestal een 5 mana 4/4 is.
Destructor Dragon omdat hij uiteindelijk meestal een 6 mana 4/4 is.
Draconic Disciple, want de ramp die ik en left4doner hebben voorgesteld is waarschijnlijk beter.
Loaming Shaman lijkt me ook de moeite niet waard tenzij je vaak tegen graveyard decks komt.
Rapacious Dragon maakt wel twee treasures, maar gaat vaak teleurstellen zonder manieren om er copies van te maken.
Unleash Fury kan een fijn trucje zijn met Atarka voor de insta-kill, maar meestal win je toch al in de praktijk wanneer je Atarka op het veld legt.
Ik ben ook geen grote fan van Clan Defiance. Je kan in de plaats daarvan Blasphemous Act proberen
Acolyte of Bahamut kan er ook inderdaad uit, om dezelfde reden die Left4doner zegt.

Tenslotte zijn nog enkele relatief budgetvriendelijke land-opties Karplusan Forest, Rootbound Crag, Racers' Ring (enkel omdat hij beter is dan kaarten als Timber Gorge), Gruul Turf, Rockfall Vale, Mossfire Valley en Taiga. Vooral die laatste is heel budgetvriendelijk .

Zo, dat was mijn spit of the day !
Dit zijn allemaal ideetjes en suggesties en je ziet sowieo maar wat je ermee doet.
Veel succes!


Dat wordt wat studeer werk vanavond! Thanks!
Justian2002
1 maand geleden
Quote:
1 uur geleden
Ja, helemaal gelijk hoor justian2002, die zijn gewoon meestal wat budgetvriendelijker voor beginnende spelers en uiteindelijk is het allesbehalve het einde van de wereld om in het begin te besparen met de mana base.


het is zeker geen probleem. meestal zien die landjes toch enkel casual play, en dan is ietsjes achterblijven niet altijd het einde van de wereld. Ben wel een beetje huiverig met de draken, omdat het al dure spells zijn om te casten, waardoor de boel toch net iets trager wordt...

over snelheid gesproken, misschien kan je ook kijken naar een draken manadork, Scaled Nurturer!
Verder iets om je grote dingen in het spel te cheaten zoals Monster Manual
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top