Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Tips voor Draconic Destruction deck

Blixyy
1 jaar geleden
Ik heb onlangs de starter commander deck met thema Draconic Destruction gekocht en zelf al enkele upgrades toegevoegd. Heeft iemand tips voor verbetering?

https://www.bazaarofmagic.eu/nl-NL/decks/draconic-destruction/85895
Left4Doner
1 jaar geleden
Hoi, goed dat je om advies vraagt. Heb je al met het deck gespeeld? Zo ja, wat ging er goed en wat ging er minder?

Ik denk dat het deck iets meer ramp en meer card draw kan gebruiken. Daarnaast lijken sommige pump spells mij redelijk overbodig omdat je draken al groot zijn, zoals Might of Oaks, Unleash Fury en Overrun. In theorie is het leuk om met je Commander een draak double strike te geven én de power te pumpen met een pump spell, maar dat lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk en overbodig.

In plaats daarvan zou je bijvoorbeeld Carnelian Orb of Dragonkind, Search for Tomorrow en Thrill of Possibility kunnen spelen.
Netjes
1 jaar geleden
Ik zou Goblin Anarchomancer ruilen voor een ramp kaart als Rampant Growth.

Loaming Shaman heeft geen synergie met je draken thema, die zou ik swappen voor iets op thema als een Backdraft Hellkite

40 land lijkt me ook veel, zou 3 basics ruilen voor een Hellkite Charger, een Genesis Wave en een Migration Path

Frontier Siege is ook handig want beide opties zijn handig in verschillende boardstates

Decimate vind ik zelf handig maar soms willen mensen hem niet spelen omdat er wel voor alles een target op het bord moet liggen

Hull Breach, Road // Ruin, Klauth's Will en Immolating Gyre voor meer interactie ipv Crucible of Fire,
Unleash Fury, Overrun en Might of Oaks want je draken zijn al groot zat.

En dan is het veel spelen om te zien wat goed gaat en waar je je deck beter in wilt laten zijn
Justian2002
1 jaar geleden
Fires of Yavimaya zou ik nog vervangen door een Rhythm of the Wild
Jsterck1
1 jaar geleden
Als je een Quicksilver Amulet speelt kan je de dure draadjes wat goedkoper op het veld krijgen.

Eenmaal je aan de gang raakt met elke beurt draken te spelen wordt het al snel moeilijk te stoppen, dus ik denk ook vooral aan dingen die het goedkoper maken.
Draconic Disciplekan je daar ook bij helpen en je kan hem later voor een extra draaak inwisselen.

Het andere risico in de rood/groene combinatie is dat je op een gegeven moment door je kaarten zit dus iets als een Greater Good kan veel werk doen.
Je offert een token op of als iemand een van je draken wil vernietigen, kan je hem "in respons" opofferen om wat kaarten te trekken.
Blixyy
1 jaar geleden
Ik heb nog niet met het deck gespeeld maar ik zie dat er al het e.e.a. aan gesleuteld kan worden dus dat ga ik eerst doen. Thanks voor de tips!
axlar
1 jaar geleden
Quote:
1 dag geleden
Ik heb nog niet met het deck gespeeld maar ik zie dat er al het e.e.a. aan gesleuteld kan worden dus dat ga ik eerst doen. Thanks voor de tips!
Twee tips die losstaan van het deck, maar wellicht wel kunnen helpen bij het tunen/kiezen welke kaarten je behoudt en welke je uit het deck haalt:

[*] Bewaar kaarten die je eruit haalt bij het deck of noteer ze (gaat ook eenvoudig via moxfield - deck history), zo kan je eenvoudig recentelijk verwijderde kaarten weer terug stoppen, in het geval nieuw toegevoegde kaarten (of andere kaarten die je overwoog te verwijderen maar erin had laten zitten) weer omruilen om zo een volgende pot verder te testen/spelen.

[*] Noteer de kaarten die je aan het eind van een pot overhebt in je hand (of berg je laatste hand ondersteboven op wanneer je je deck opbergt, zodat je die kaarten herkent wanneer je aan het deck gaat sleutelen). Wanneer je merkt dat dit vaak dezelfde kaarten zijn die zelfs al een tijd van het spel in je hand zitten, dan kan je overwegen die kaarten niet meer te spelen, aangezien je ze blijkbaar niet speelt wanneer je ze op hand hebt.
 bijgewerkt door axlar 1 jaar geleden
Blixyy
1 jaar geleden
Thanks voor de tips! Heel verstandig om na te gaan welke kaarten steeds in je hand blijven zitten zodat je die later eventueel kunt omruilen. Ik heb in ieder geval al een sterke upgrade weten te ruilen in de vorm van een Terror of the Peaks . Nu hopelijk snel het eerste potje kunnen spelen.
Blixyy
1 maand geleden
Ik heb dit deck al een tijdje in gebruik en als het eenmaal op gang gekomen is dan gaan mijn draken hard door de double strike van mijn commander. Alleen ik loop regelmatig tegen wat problemen aan. Voornamelijk m.b.t. card draw. Op een gegeven moment is mijn hand bijna leeg en kom ik maar moeilijk aan nieuwe kaarten. Ook qua removal kan er nog wel wat aan gesleuteld worden. Ook ben ik al aan het kijken om meer draken met trample toe te voegen zoals Atsushi, the Blazing Sky en Incinerator of the Guilty wat goed werkt i.c.m. met double strike. Verder ga ik nog wat wijzigen in mijn landjes door een Kessig Wolf Run en een Rockfall Vale toe te voegen i.p.v. basic land. Dus hebben jullie nog tips voor:

- Card draw, het liefst zonder daarbij te moeten discarden
- Removal voor artifact, enchantment, creature
- Nog landjes die ik beslist toe moet voegen?
- Nog draken die ik beslist toe moet voegen?

En ik hoor ook graag welke kaarten jullie uit het deck zouden halen

Ohja en als reactie op mijn post hierboven. De Terror of the Peaks is helaas zoekgeraakt tijdens verzending...

Draconic Destruction
SceneFizza
1 maand geleden
Hunter's Insight ipv Sarkhan's Triumph
1 specifieke draak of een hele hand na een goeie klap?
Obadja
1 maand geleden
Quote:
1 uur geleden
Wooded Foothills is OP, waar is die?


Is ook bijna 19 euro inmiddels...
 bijgewerkt door Obadja 1 maand geleden
Left4Doner
1 maand geleden
Tyvar's Stand en Tamiyo's Safekeeping zouden eruit kunnen. Je hebt zo veel dragons dat je niet per se de een of de ander móet beschermen, in my humble opinion.
Burnished Hart vind ik zelf wat te traag geworden, dan liever nog Migration Path ofzo.

Voor card draw kunnen Commune with Lava en Soul's Majesty goed werken.
Road // Ruin is zowel ramp als removal, en Decimate is sterke removal.


Oja, Runehorn Hellkite en Knollspine Dragon werken ook als card draw.

Edit; oeps, je had Migration Path al
 bijgewerkt door Left4Doner 1 maand geleden
Blixyy
1 maand geleden
Bedankt voor de tips.

Ik ga Beast Whisperer vervangen met een Elemental Bond. Ook Burnished Hart gaat eruit want die is inderdaad wat traag. Dus daar komt een andere ramp kaart voor in de plaats. Voor mijn card draw ga ik voor een Rishkar's Expertise.
thegeertfiles
30 dagen geleden
Of net als Leo diep in de buildel tasten en een The One Ring aan je deck toevoegen
Cassefras
23 dagen geleden
Ik zou meer carddraw toevoegen dan enkel de expertise.

Ik vond vroegen op green/red big stuff decks altijd een Greater Good altijd heel fijn. Gewoon instant speed en recurring en dragons worden toch wel geremoved. Best nice
Justian2002
22 dagen geleden
Garruk's Uprising en Guardian Project doen het ook alrijd wel goed in een gemiddeld draken deck!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top