Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Tips voor mijn Jhoira commander deck

HyperActief
6 jaren geleden
Hallo allemaal!

Ik had een paar dagen terug het geniale idee om een commander deck te bouwen met Jhoira, Weatherlight Captain aan het roer. Het doel van het deck zou zijn om te winnen door af te gaan met Jhoira en een hele rits goedkope artifacts.

Na een tijdje zoeken had ik uiteindelijk een lijst van 460 kaarten die eventueel in het deck zouden passen. Dit aantal is inmiddels teruggebracht tot iets meer dan 100, maar ik heb moeite met het cutten van de laatste paar kaarten.

Dit heeft er uiteindelijk toe geleid dat ik hier maar eens om hulp ben gaan vragen. Ik hoor graag welke kaarten jullie eruit zouden halen, maar ik hoor het ook graag als je denkt dat ik een kaart heb gemist. Het heeft geen zin om tutors voor te stellen, omdat ik die doelbewust heb weggelaten voor een grotere uitdaging.

Deck:

Wincondities in het deck:

- Laboratory Maniac
- Throne of the God-Pharaoh + Chief Engineer + tokenpoeper
- Reckless Fireweaver
- Hellkite Tyrant
- The Locust God, Paradox Engine, Tidespout Tyrant en Skullclamp maken het net wat makkelijker om de combo door te zetten en de functie van Shimmer Myr en Vedalken Orrery lijkt me ook duidelijk.

Alle tips, ideeën en suggesties zijn dus van harte welkom!

Alvast bedankt,

HyperActief
 bijgewerkt door HyperActief 6 jaren geleden
Dordledum
6 jaren geleden
32 land lijkt me te weinig, speel minstens 37 om niet altijd gescrewed te zijn. Ookal speel je veel goedkope artifacts je moet toch land hebben.
Sunitram
6 jaren geleden
Grand Architect en Sharding Sphinx kan ik je van harte aanraden, zeker in combinatie met elkaar.
De Architect boost The Locust God en al z'n tokens, maar verandert ze daarnaast ook in mana sources voor je artifacts. Sharding Sphinx is een andere dikke tokenpoeper die weliswaar niet zo hard uit de klauwen zal lopen als de god zal doen, maar die wel op ieder artifact creature triggert dat tijdens jouw combats een tegenstander aantikt. Zeker als je al de nodige tokens hebt liggen van Efficient Construction (die trouwens triggert op het casten van de sphinx) komen die nieuwe thopter tokens er met een bloedgang bij. De thopters die de sphinx maakt zijn blauw, waardoor ze ook alle voordelen meekrijgen van Grand Architect.
Wil je helemaal nuts gaan? Probeer deze combo samen met Unwinding Clock en Throne of the God-Pharaoh op tafel te krijgen! Tijdens jouw beurt tap je helemaal uit (voor mana of voor combat dat is aan jou), Throne doet z'n ding, eerstvolgende upkeep heb jij een zwerm blockers. Oh en ik weet dat Spellbook gratis is, maar geloof mij, in Commander is Venser's Journal bijna altijd beter.

Verder heb ik het ook niet zo op Darksteel Relic. Tuurlijk, het is een gratis Jhoira trigger... en daarna doet ie niks meer. Ik kan je uit ervaring met Arjun, the Shifting Flame vertellen dat gewoon meerdere manastenen achter elkaar casten ook meer dan genoeg triggers oplevert. Ze betalen zichzelf namelijk min of meer terug! Speaking of Arjun, als je gaat playtesten, let goed op wat ie voor je deck doet. De combo met de Locust God is natuurlijk heerlijk, maar hij kan ook zomaar heel je hand vernaggelen. Haal je echt genoeg voordeel uit Arjun om hem in je deck te laten, of is een extra wincon in de vorm van Psychosis Crawler misschien niet beter? Of wat dacht je van Alhammarret's Archive of Thought Reflection?
LeKrutes
6 jaren geleden
Je kan zo makkelijk infinite like gaan met jhoira en het potje winnen.

Zorg vooral voor artifacts die zelf niks kosten of maak ze gratis hierdoor speel je door je deck een. Met kaarten als Hurkyl's Recall. Speel je het allemaal op nieuw en kan je weer doorgaan.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 6 jaren geleden (Geen linkjes ajb)
HyperActief
6 jaren geleden
Hartstikke bedankt voor alle reacties! Ik heb het deck zelf nog niet in elkaar kunnen zetten, maar het plan is om daar als mijn studiejaar af is gelopen eens goed voor te gaan zitten. Ik heb dus nog niet een heel goed beeld van hoe het in potjes zal lopen, maar ik weet wel wat ik er mee wil.

@Dordledum: Ik ga er van uit dat 32 land met ongeveer net zo veel manarocks over het algemeen wel zal lukken. Sure, ik zal af en toe een mulligan moeten nemen, maar statistisch gezien zal er 3 land bij de eerste 9-10 kaarten zitten plus een aantal manarocks waardoor het hebben van genoeg mana niet een probleem is in het begin. Vanaf beurt 4-5-6 kan je als het goed is een hele rits kaarten pakken met Jhoira, waardoor je vast wel een of twee landjes tegenkomt. Daarnaast betekent meer land ook minder historic spells en dus een grotere kans om stuk te lopen als je eenmaal bezig bent met Jhoira.

@Sunitram: Bedankt voor de suggesties! Grand Architect had ik helemaal niet overwogen en Sharding Sphinx ook niet. De andere kaarten zijn bijna allemaal wel de revue gepasseerd al is Psychosis Crawler ook nog wel een optie als alternatieve wincon. Het probleem van een aantal van deze kaarten is echter de hoge manacost en dat kan het enigszins lastig maken om ze midden in de combo in het veld te krijgen voor sommigen. Dit was vooral bij Thought Reflection het geval. Alhammarret's Archive was echter een van de laatste kaarten die ik heb gecut om deze reden en afhankelijk van hoe het deck loopt zal ik kijken of ik hier nog een plekje voor kan vinden. Wat combat betreft heb ik het idee dat dit vooral goed zal werken in combinatie met haste enables zoals Fervor, maar daar kon ik geen plekje voor vinden, toen ik eenmaal had besloten om volledig op de combo in te zetten. Wat Arjun, the Shifting Flame betreft... Ik speel nogal weinig interactie en ik ga er daarom vanuit dat hij er in principe voor zal zorgen dat ik, mits ik de mana heb, historic spells aan elkaar kan blijven rijgen zonder risico te lopen om stuk te lopen, omdat je alleen landjes in je hand hebt. Dit zal bij het playtesten wel naar voren komen denk ik.

@LeKrutes: Momenteel heb ik nog niet de link bekeken, maar je hebt het idee van het deck wel enigszins door. Laat maar. Ik heb mezelf wel de uitdaging gesteld om het zonder de echt dure artifacts (Mana Crypt etc.) en tutors te doen, wat het een stuk lastiger maakt om het consistent te maken, maar ik heb goede hoop op een positief einde. Wat betreft cost reduceren heb ik al een aantal kaarten in het deck zitten, maar ik heb hierbij ook gelet op kaarten die ik heb en eventuele beschikbaarheid. De enige opties waar ik vanaf weet en die ik niet in het deck heb zijn Cloud Key en Stone Calendar. Kaarten als Hurkyl's Recall en Tidespout Tyrant zitten er dan ook precies om deze reden in .

Enfin. Ik zal een aantal suggesties in overweging nemen of in ieder geval noteren voor later. Of ik er wel of niet wat mee ga doen, zal vooral afhangen van de speelervaring, wanneer blijkt dat er ergens te weinig van in zitten. Mochten er anderen zijn met suggesties voor kaarten die erin kunnen of juist eruit kunnen dan hoor ik dat nog steeds graag.

Nogmaals bedankt voor de suggesties!
 bijgewerkt door HyperActief 6 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL