Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Toekomstige modern stapels uit Shadows over innistrad?

vanmaanen
8 jaren geleden
zijn er al kaarten uit
aan te wijzen als goede (toekomstige) Modern staples? Ik speel geen standard meer maar heb wel een aantal (soms zelfs competitieve :-p) modern decks dus vroeg het me af...
AncientOne
8 jaren geleden
Quote:
vanmaanen 06-04-2016 om 23:52
zijn er al kaarten uit
aan te wijzen als goede (toekomstige) Modern staples? Ik speel geen standard meer maar heb wel een aantal (soms zelfs competitieve :-p) modern decks dus vroeg het me af...

Meer dan Thing in the Ice voor Delver was ik nog niet gekomen...
Kofurea
8 jaren geleden
Thing in the Ice is een build around met goede upside.
The Gitrog Monster kan in een dredge deck bijna in één keer je hele graveyard flippen, dus daar is misschien iets goeds om mee te werken. Ook lijkt het mij goed in de high end slot van GBx builds.

Verder denk ik alleen dat Anguished Unmaking een kaart is waar sommige modern decks gebruik van kunnen maken, maar er is denk ik niet veel meer dan dit in deze set.
Davy
8 jaren geleden
Asylum Visitor is interessant voor attrition decks die Liliana of the Veil, Smallpox, en dergelijken spelen.
Sin Prodder is interessant voor delve decks, omdat die kaarten geeft, of delve-voer geeft (helaas wel afhankelijk van de tegenstander). Ook komen de beste kaarten waarschijnlijk wel in je hand, want de tegenstander is 6 levens kwijt om een Tasigur, the Golden Fang te denyen.
Farone
8 jaren geleden
Invasive Surgery wellicht?
marcoboth
8 jaren geleden
er zijn te weinig sorcery's die belangrijk zijn. Scapeshift bestaat, maar buiten dat zijn er weinig belangrijk genoeg.
 bijgewerkt door marcoboth 8 jaren geleden
Davy
8 jaren geleden
Zo'n beetje elk deck speelt wel sorceries (infect daargelaten), alleen zijn ze niet even belangrijk in elk deck: Living End en Lingering Souls zijn best belangrijk in hun respectievelijke decks, maar je kan er evengoed een Lava Spike, Serum Visions, Inquisition of Kozilek, of een willekeurige boardwipe mee counteren. Als je delirium makkelijk kan activeren is dit geen slechte sideboard tech.

Over delirium gesproken: Traverse the Ulvenwald heeft ook best potentieel geloof ik; met delirium online kan het functioneren als een betere Sylvan Scrying of een soort van Green Sun's Zenith zonder kleurrestrictie.
 bijgewerkt door Davy 8 jaren geleden
Dordledum
8 jaren geleden
En wat van de landjes? De Choked Estuary cycle misschien, Westvale Abbey lijkt me ook wel potentie hebben.

Misschien meer in EDH?
paul23
8 jaren geleden
Die tapped landjes zijn in mijn mening slecht. Nauwelijks beter dan een simpele guildgate. Alleen op T1 kunnen deze landjes beter zijn dan de huidige opties. Maar als je hem midgame pakt terwijl je op je 4e landje wacht is het veel te traag.
vanmaanen
8 jaren geleden
Inderdaad die tapped landjes vallen tegen in de praktijk, maar ze kosten in elk geval niet meteen 2 levens...
vanmaanen
8 jaren geleden
Ik vond trouwens
erg leuk in mijn Modern Junk deck, en dat is gewoon een uncommon kaartje. Toen is was geflipped kregen ze m niet makkelijk weg.
vanmaanen
8 jaren geleden
trouwens over Invasive Surgery, die werkt inderdaad goed tegen de Inquisition of Kozilek en Thoughtseize achtige kaarten, mits je m hebt in je openingshand dan... later in de game is ie niet zo krachtig denk ik
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL