Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Volgende week PTQ, in Delft, Wohoo. Tijd om mijn boosterboxen te misbruiken. In dit toppic upload ik elke dag een pull van 6 boosters uit mijn boosterbox. Wat zou jij er van maken? Na een dag plaats ik het deck wat ik er uiteindelijk van gemaakt heb. Have fun.
Ik zou voor gaan.
De planeswalker is gewoon te goed om voor bij te laten gaan, daarnaast heb je twee van de beste Heroic beestjes in die kleuren en nog een andere goede multicolour rare. Twee Sentry of the Underworld kunnen ook nog wel eens vervelend gaan worden voor je tegenstanders.
Ook heb je een beetje colourfix met de Unicorn en het landje. Read the Bones en Omenspeaker hebben mij enorm veel geholpen in mijn sealed/draft decks met Theros.
compleet eens met legorobster. is gewoon te goed met de kaarten die je hebt vooral ook met die Agent of the Fates kan je heel goed heroic controll gaan.
Ik zou Dega () spelen. Burnished Hart, Traveler's Amulet voor wat mana fix, en zwart alleen splashen voor 2x Kragma Warcaller, Lash of the Whip en Baleful Eidolon (en eventueel de bestow met intimidate)
Je minotaurs allemaal erin. Crusader en Puprhy voor wat sicke combo's. Verder proberen alleen de humans te spelen met de witte griffin. Heroic triggers misbruiken, maar voorzichtig met de niet-bestow enchantments aangezien de ordeals nogal snel removal trekken.
Zou zelf voor gaan ala aggro Boros. Gister soortgelijk deck gemaakt met sealed en dat ging zo snel in een 'trage' set dat mensen te laat met antwoorden kwamen. Geloof het of niet, maar Divine Verdict is te goed om te laten liggen...
Ik zou spelen. Rood is vrij duidelijk, vanwege de God. Je hebt een paar leuke minotaurs om mee te werken, dus de twee Kragma Warcallers zijn een goede toevoeging. Verder zitten er ook veel goede playables in zwart, dus ik zie niet genoeg redens om er een derde kleur bij te doen.
Mijn algemene advies: Nessian Asp is ontzettend sterk en underdrafted. Vergelijk hem maar eens met Giant Spider. Het is zeker een kaart waar je met je eerste picks voor moet gaan.
Edit: Ooh, je hebt het over sealed. Zelfde verhaal
Ik heb iets beter naar de pool gekeken. Groen is echt dikke prima. Goede dikke beesten en Voyaging Satyr word ik blij van. Boon Satyr is nootjes goed.
Zwart word ik ook blij van. Agent of the Fates is zelfs zonder de heroic-ability erg goed. Zwart biedt twee goede removal kaarten en een wat situationelere maar ook goede in Baleful Eidolon. Cavern Lampad is erg sterk in dit sealed formaat en zou ik niet graag laten liggen.
Rood heeft een paar hele sterke kaarten, maar voelt verder wat matigjes aan. Wel ook hele goede creatures met Fanatic of Mogis en Labyrinth Champion (mits je hem af en toe kan triggeren). Rood biedt ook nog Titan's Strength (een matige trick) en een goede trick in de vorm van Coordinated Assault.
Wit is de zwakste kleur. Divine Verdict is goed en in de juiste decks word ik nog wel blij van de Leonin Snarecasters, maar verder ben ik niet echt onder de indruk.
Blauw heeft eenzelfde probleem: paar goede kaarten, troep voor de rest. Griptide is echt goed. Aqueous Form is zwaar overschat en geen reden om blauw te zijn. Blauw biedt te weinig speelbare creatures om dan nog ergens tussen te passen.
Wit en blauw zou ik gauw afschrijven. Die lijken me niet diep genoeg om nog verder op te focussen. Groen-rood mist wat aan removal, maar kan op sterke beesten daar overheen komen. Groen-zwart lijkt me erg sterk, goede removal en goede creatures, daar teken ik meestal al gauw voor. Zwart-rood is ook een optie. De twee minotaur-lords maken de paar rode minotaurs net wat beter, alhoewel alleen Deathbellow Raider echt wat hulp nodig heeft. Rood-zwart heeft in principe een nog betere set removal dan zwart-groen, door de toegevoegde burn. De creatures zijn iets minder, maar je krijgt een beetje evasion in zwart en burn in de vorm van Purphoros en Lightning Strike. Al met al denk ik dat de keuze op zou vallen, maar ik zou niemand verwijten een andere combinatie van zwart, groen en rood te spelen.
Ik ben voor een aggressief rakdos deck gegaan. Wit was in mijn ogen te zwak om een redelijk deck mee te maken. Achteraf gezien was gruul ook zeker een optie geweest. Keepsake Gorgon heb ik er bewust uit gelaten, dit is een snel deck dat snel klappen moet geven. Ik zou zeker overwegen de gorgon er in te gooien voor een Labyrinth Champion.
Die laatste pool is best goed, denk dat ik GB met splash R voor de planeswokker (en misschien Lightning Strike?) zou doen.
Valt me overigens op hoe slecht wit is in al deze pools. Hier in die laatste heb je dan toevallig de Emissary en de Spear, maar verder niet echt awesome creatures.
In mijn ogen is wit ook niet een hele sterke kleur binnen theros sealed, veel commons zijn in mijn ogen meh. Tijdens de prerelease was wit ook telkens de kleur die ik als eerste weglegde. Ik heb echter 12 poules gemaakt en in een aantal was wit toch echt wel aanwezig. Al met al denk ik dat wit meer een draft dan een sealed kleur is binnen dit blok.
osi 02-10-2013 om 21:49
Rood is leuk, vooral 2x Lightning Strike . Helaas te weinig speelbare creatures en geen mana fix voor 2 kleuren.
Zeker in sealed is de strike vaak net te matig. Tel daar bij op dat rood in deze pool weinig aan creatures biedt en je kunt rood afschrijven. Op zwart na is deze pool qua creatures sowieso heel matig...