Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat voor deck strategieen tegen vaste tegenspelers

isk8r
13 jaren geleden
Hallo,

Heel verhaal hoor....

Ik ben in MTG gerold omdat mijn zwager het leuk vond als ik ook ging spelen. Als ik speel is het dus eigenlijk tegen mijn zwager (en dat vind ik ook tof). Hij speelt al jaren en heeft verschillende decks geoptimaliseerd.

Dus ik probeer (van een overgenomen collectie) decks samen te stellen waarmee ik wat tegengas kan geven. De ervaring tot nu toe is dat mijn zwager vaak met een deck speelt wat mijn kaarten uit handen haalt en mijn levens afsnoept als ik een kaart moet trekken. Dus probeer ik om kaarten in mijn deck te stoppen die enchantments en/of artifacts weghalen. (Nu nog alleen , maar ga proberen om erbij te doen.) Als we vervolgens nog een potje spelen dan krijg ik ineens een rood creature deck tegen me en weg is mijn strategie.

Wie heeft er tips hoe ik mij daar het tegen kan weren?

Of is dit eigenlijk een beetje een zinloze vraag omdat dit eigenlijk all-in-the-game is. Gelukkig past hij zich wel aan hoor als hij 3x achter elkaar met gemak gewonnen heeft.

Hoe doen jullie dat met vaste tegenspelers, spreek je dan toch iets af zoals: "ik speel met mijn deck, ok dan speel ik met mijn deck" ?

Groeten,
Marcel
Thorsten
13 jaren geleden
Tot op zeker hoogte hoort dit er inderdaad bij zeker voor een beginnend speler. Geen deck is echter onverslaanbaar.

Day of Judgment, Celestial Purge en een counter op het juiste moment kunnen het board snel veranderen. Gideon's Lawkeeper zorgt ervoor dat het meest vervelende beestje van je zwager niet kan aanvallen en Alluring Siren laat een creature aanvallen op het moment dat je hem makkelijk kan doodblokken. Ten slotte Mind Control en het beestje werkt nu voor jouw (hij heeft in die beurt wel summoning sickness en kan nog niet aanvallen of tappen voor een ability).

Tegen welke kaarten loop je overigens op?

En ja een beetje onderhandelen over wat er door wie gespeeld word hoort bij een avondje magic. Met zorg dat iedereen kan spelen wat hij of zij wil en steeds hoeft te spelen tegen decks die precies die strategie onderuit halen. Ik heb zelf vijf decks op dit moment klaar liggen met nog eens twee in de stijgers die half af zijn.
Victorvndoom
13 jaren geleden
als je echt tegen dezelfde decks speelt kun je beter paar antikaarten in steken. verander wat kaarten elke keer je speelt en je deck speelt compleet anders. Anders gaat hij altijd dezelfde truks terugvinden. Als je plots afkomt met andere kaarten waar hij niets zinvol kan tegen verzinnen moet hij misschien zijn decks aanpassen en zo leer je van elkaar..
ubes
13 jaren geleden
Misschien is Commander iets voor jullie. Je speelt dan met een gevarieerder deck waardoor je minder snel in de sleur van deck A tegen deck B raakt. Omdat Commander decks singleton decks zijn (max 1 van iedere kaar behalve basic lands) is het ook redelijk makkelijk om een kaart, een subthema of een thema uit het deck te halen en te vervangen voor iets nieuws om je tegenstander te verrassen of om jezelf weer eens wat nieuwe opties te geven...
 bijgewerkt door MagnusMagicus 13 jaren geleden (Commander gelinkt)
isk8r
13 jaren geleden
Ik loop sowieso natuurlijk op tegen Lightning Bolt dus daarvoor laat ik dan wel Counterspell in mijn deck zitten. Verder weet ik zo de namen even niet, maar kaarten die life drain doen bij mijn upkeep (x kaarten meer dan 4 en ook de combi met x kaarten minder dan 3 dan zoveel life eraf).

Van de kaarten die Thorsten noemt heb ik wel een aantal geloof ik. Jullie hebben mijn deck ook gezien. Dus ik ga proberen om er een deck van te maken.

Voorlopig nog genoeg mogelijkheden, zou ook nog kunnen kijken of ik vuur met vuur kan bestrijden en ook een in elkaar steken. Hoewel ik het niet betwijfel dat Commander ook best leuk kan zijn, maar dat houden we nog maar even in de ijskast.

Ik heb in ieder geval geleerd dat als een counterdeck speelt je moet wachten en wachten en wachten...ik had de fout gemaakt toch meteen wat creatures te spelen waardoor ik geen mana over had om de counters te spelen.
 bijgewerkt door isk8r 13 jaren geleden
Victorvndoom
13 jaren geleden
x kaarten meer dan 4= black vise , x kaarten minder dan 3 = rak ? zit dat in uw deck ? zit dat in het tegenstander deck dan moet ie discard spelen (zwart dus).megrim gaat goed met rak en discard (Megrim). Tegen een lightning bolt kun je er een Cop:Red (protection vs red) in steken of een Deflection krijgt ie zijn damage weer. Ja je kunt ook counters spelen die creatures maken Summoner's Bane maar het houd wel geen lightning bolt tegen..andere opties zijn Negate
kan je splashen in een deckje met blauw /wit met gemak. Counterspell vraagt 2 blauw
 bijgewerkt door Victorvndoom 13 jaren geleden
munio
13 jaren geleden
tja er zijn er zijn wel wat mogelijkheden te verzinnen. Misschien is het krijgen van leven een optie? of het pakken van kaarten?

wit heeft bijvoorbeeld wat leuke kaarten om dat te doen; denk bijvoorbeeld een Healing Salve zoals je kunt zien is die precies het omgekeerde van een Lightning Bolt. probeer ook kaarten in je deck te stoppen die meerdere dinge doen. Wall of Omens bijvoorbeeld laat je niet alleen een kaartje pakken, hij geeft je ook nog eens vier verdediging om een creature van je tegenstander te blokken .

ik denk dat voor jouw Sphinx of Magosi nog erg leuk kan zijn; niet alleen isie moeilijk te slopen hij geeft je ook nog kaartjes.
Ten slotte moet adviseer ik je even te kijken naar de zogenaamde "madness" ability. Basking Rootwalla vindt het helemaal niet erg om gediscard te worden; sterker nog je mag hem dan gratis in het spel leggen, hoe nuttig is dat?
Bassiuz
13 jaren geleden
Als je tegen het probleem aan loopt dat je steeds tegen een ander deck zit en er dus niet echt tegen kan bouwen, moet je een deck bouwen die heel erg variabel is. Een Zoo deck (snelle kleine agresieve beeten in veel kleuren) is vaak zo consistent dat het niet echt uitmaakt tegen wat voor een deck je speelt, je wil je tegenstander dood hebben voordat zijn deck doet wat ie moet doen.
isk8r
13 jaren geleden
Zo genoeg stof om over na te denken....bedankt !
Victorvndoom
13 jaren geleden
Lightning Helix uit de nicol bolas/ajani set is wel leuk, je healt en doet damage en healt een lightningbolt + healing salve ineen en je betaalt de prijs = mana van de twee ()
probeer met landjes te spelen die je ook andere kleuren geven dan kan je andere kaarten zoals een [k]Lightning healix[/k] brengen dan noemen we dat splashen
of eenBlightning (een discard card met damage) is misschien ook leuk dan doe je misschien een lightning bolt discarden of ...erger
 bijgewerkt door Victorvndoom 13 jaren geleden
ubes
13 jaren geleden
Quote:
munio 28-09-2011 om 22:04
wit heeft bijvoorbeeld wat leuke kaarten om dat te doen; denk bijvoorbeeld een Healing Salve zoals je kunt zien is die precies het omgekeerde van een Lightning Bolt.

Hmmm, Healing Salve lijkt precies het omgekeerde van Lightning Bolt maar is veel slechter. Lifegain is slechter dan damage; lifegain is tijdtrekkerij maar zelden een win conditie. Damage is de balangrijkste win conditie..

Als ik jou met een 3/3 aanval en je speelt healing salve, heb je 1 beurt geen damage, de 3 beurten daarna krijg je telkens 3 damage. Als je nou een Lightning bolt had gegooid ipv Healing Salve...sja, dan heb je 9 life 'gegained'.

Lifegain is een enorm overschat onderdeel van het spel, vooral nieuwere spelers hechten veel belang aan slechte lifegain kaarten. Er zijn niet heel veel goede lifegain kaarten. Vaak kun je leven gainen als een bonus effect (Batterskull, Lightning Helix) naast een ander effect, dat is goed. Pure lifegain kaarten moeten je in een duel zeker 10-20 leven laten gainen en in multiplayer 30+ om speelbaar te zijn.
kv83
13 jaren geleden
Timely Reinforcements is bijvoorbeeld ook enorm goed, maar alleen als je de 3 tokens krijgt (Eigenlijk wil je hem altijd spelen als je beide dingen krijgt... maar 3 tokens alleen is ook prima... alleen 6 leven is meestal niet het casten waard)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 12 posts
  • Laatste post kv83 13 jaren geleden
  • Gemaakt door isk8r 13 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL
Top