Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Wat zijn de beste 2-mana witte Soldiers ?

Mango
1 maand geleden
Één van mijn favoriete creature types is zonder enige twijfel: Soldier. In mijn visie zijn (witte) Soldiers betrouwbare strijders, die onderling prima samenwerken en elkaar weten te versterken. Je kunt daartoe kiezen uit verschillende Lords. Ze kunnen soepel een partijtje winnen, en hebben daar helemaal geen rare, nare Magic trucjes voor nodig waar andere decks op vertrouwen. Ik vind dat een sympathieke eigenschap. Anderen zullen daar hun neus voor ophalen. Nou, dat mogen ze van mij doen.

Mijn vraag aan jullie is: wat zijn je favoriete 2-mana witte Soldiers ?

Hier een lijstje met 12 kandidaten. Er zijn er overigens nog flink wat meer, en die mag je natuurlijk ook kiezen.

1.Ballyrush Banneret
2.Bladed Ambassador
3.Catapult Squad
4.Cathar Commando
5.Consul's Lieutenant
6.Elite Inquisitor
7.Fencing Ace
8.Kor Skyfisher
9.Precinct Captain
10.Sungold Sentinel
11.Topan Freeblade
12.Veteran Armorsmith
Rathi_Dragon
1 maand geleden
Ik speel vanavond met 3 random spelers die ongeveer 20 jaar jonger zijn, zomaar voor de gezelligheid.
Ik zal het daar eens in de groep gooien, ik ben benieuwd wat ze ervan vinden.
Blasty
1 maand geleden
Mijn favoriete is Topan Freeblade

De artistieke perspectieven die Johannes Voss in zijn kunst verwerkt vindt ik verfrissend.
piano
1 maand geleden
TheRobinros
1 maand geleden
Toch grappig, als ik denk aan de beste 2 mana witte soldiers, staan de meeste daarvan niet tussen de 12 hierboven. Anafenza, Kin-Tree Spirit, Brigone, Soldier of Meletis, Cathar Commando, Charismatic Conqueror, Dusk Legion Duelist, Kor Firewalker, Leonin Shikari, Sungold Sentinel, Sunstrike Legionnaire, Thalia, Guardian of Thraben, Thalia's Lieutenant en Valiant Veteran zou mijn top 12 op alfabetische volgorde zijn, denk ik
Justian2002
1 maand geleden
Ik ben echt fan geworden van Cathar Commando
Ik mis ook Precinct Captain een beetje, een soldier dat meer soldiers maakt!
Krabbel
1 maand geleden
Quote:
2 uren geleden

Quote:
1 dag geleden
piano
1 maand geleden
Charismatic Conqueror is wat mij betreft veruit de meest OP beste, opzichzelfstaande soldier.

Voor een willekeurig wit soldier deck zou ik waarschijnlijk Veteran Armorsmith kiezen.
 bijgewerkt door piano 1 maand geleden
Justian2002
1 maand geleden
Quote:
15 uren geleden
Quote:
17 uren geleden

Quote:
1 dag geleden

Bril nodig, dat blijkt maar!

That being said, nog een paar andere:
Aegis of the Gods
Resolute Reinforcements
Tocatli Honor Guard

honorable mention:
Veteran's Armaments
 bijgewerkt door Justian2002 1 maand geleden
Mango
1 maand geleden
Ik beschouw momenteel Valiant Veteran als beste Soldier. Hij is immers een Lord, en functioneert prima naast Field Marshal.

Voor mij de beste vechter is Elite Inquisitor. Hij is stoer en betrouwbaar. Zijn anti-zwart ability had voor mij niet gehoeven.

Daarnaast mag ik de Consul's Lieutenant graag. De Renown ability is meestal wel te bereiken; dan fungeert hij ook nog als halve Lord.

Kor Firewalker speel ik alleen in een Wit-Rood deck. Hij is dan vergelijkbaar met Silver Knight.
thegeertfiles
1 maand geleden
Thalia, Guardian of Thraben is mijn favoriet. Ze is 1 van de pilaren in een white weenie Death & Taxes deck.
Tancred
1 maand geleden
Tijdens Coldsnap kocht ik het deckje Kjeldoran Cunning. Ik besloot het deckje drie keer erbij te kopen omdat er leuke kaarten in zitten.

https://mtg.fandom.com/wiki/Coldsnap/Theme_decks#Kjeldoran_Cunning

Dat ging me vooral om Brainstorm, Swords to Plowshares, Boreal Shelf en Zuran Spellcaster. Ik heb ook de Jotun Grunt's gebruikt in een Blauw Wit Fish deck. Ik had nu ook 4x Field Marshal. Die hebben jaren in mijn magic opberg doos gelegen en ik heb op een bepaald moment besloten om een monowit Soldier deck ermee te bouwen met allemaal kaarten die ik in mijn collectie had. Op een bepaald moment heb ik van een kaart die er een keer in zat drie bijbesteld. Dat was een twee witte mana Soldier. Ik denk dat het mijn favoriete 2 mana soldier is en het was deze kaart; Revered Dead
Mango
1 maand geleden
Quote:
4 dagen geleden
Thalia, Guardian of Thraben is mijn favoriet. Ze is 1 van de pilaren in een white weenie Death & Taxes deck.

Thalia ontregelt het spel van de tegenstander door non-creature spells duurder te maken. Daarvoor levert zij wel in op P/T en op basisabilities (Vigilance, Flying). In het decktype Death and Taxes is deze afweging positief en geldt dit als een prima kaart. Okay, ik neem aan dat dat terecht is. Hoe goed zij daarbuiten is, b.v. in een doorsnee Soldier deck, is echter de vraag. Ter vergelijking: een creature als Flickerwisp doet het goed in Death and Taxes maar is verder maar matig.

Een andere aardige Soldier kaart is Ballyrush Banneret. Die levert zelfs nog meer in op P/T en abilities, om de eigen creature spells goedkoper te maken. Ik hem een tijdje in mijn Soldiers deck gespeeld. En hij werkt best goed. Maar ja, op een gegeven moment heb ik hem er toch uit gerouleerd.
 bijgewerkt door Mango 1 maand geleden
Mango
1 maand geleden
Quote:
2 dagen geleden
Ik denk dat het mijn favoriete 2 mana soldier is en het was deze kaart: Revered Dead.

Hey Tancred, als je die kaart goed vindt, dan zal je helemaal uit je dak gaan van River Boa !
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 14 posts
  • Laatste post Mango 1 maand geleden
  • Gemaakt door Mango 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL