Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Één van mijn favoriete creature types is zonder enige twijfel: Soldier. In mijn visie zijn (witte) Soldiers betrouwbare strijders, die onderling prima samenwerken en elkaar weten te versterken. Je kunt daartoe kiezen uit verschillende Lords. Ze kunnen soepel een partijtje winnen, en hebben daar helemaal geen rare, nare Magic trucjes voor nodig waar andere decks op vertrouwen. Ik vind dat een sympathieke eigenschap. Anderen zullen daar hun neus voor ophalen. Nou, dat mogen ze van mij doen.
Mijn vraag aan jullie is: wat zijn je favoriete 2-mana witte Soldiers ?
Hier een lijstje met 12 kandidaten. Er zijn er overigens nog flink wat meer, en die mag je natuurlijk ook kiezen.
Ik speel vanavond met 3 random spelers die ongeveer 20 jaar jonger zijn, zomaar voor de gezelligheid.
Ik zal het daar eens in de groep gooien, ik ben benieuwd wat ze ervan vinden.
Dat ging me vooral om Brainstorm, Swords to Plowshares, Boreal Shelf en Zuran Spellcaster. Ik heb ook de Jotun Grunt's gebruikt in een Blauw Wit Fish deck. Ik had nu ook 4x Field Marshal. Die hebben jaren in mijn magic opberg doos gelegen en ik heb op een bepaald moment besloten om een monowit Soldier deck ermee te bouwen met allemaal kaarten die ik in mijn collectie had. Op een bepaald moment heb ik van een kaart die er een keer in zat drie bijbesteld. Dat was een twee witte mana Soldier. Ik denk dat het mijn favoriete 2 mana soldier is en het was deze kaart; Revered Dead
Thalia, Guardian of Thraben is mijn favoriet. Ze is 1 van de pilaren in een white weenie Death & Taxes deck.
Thalia ontregelt het spel van de tegenstander door non-creature spells duurder te maken. Daarvoor levert zij wel in op P/T en op basisabilities (Vigilance, Flying). In het decktype Death and Taxes is deze afweging positief en geldt dit als een prima kaart. Okay, ik neem aan dat dat terecht is. Hoe goed zij daarbuiten is, b.v. in een doorsnee Soldier deck, is echter de vraag. Ter vergelijking: een creature als Flickerwisp doet het goed in Death and Taxes maar is verder maar matig.
Een andere aardige Soldier kaart is Ballyrush Banneret. Die levert zelfs nog meer in op P/T en abilities, om de eigen creature spells goedkoper te maken. Ik hem een tijdje in mijn Soldiers deck gespeeld. En hij werkt best goed. Maar ja, op een gegeven moment heb ik hem er toch uit gerouleerd.