Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

wit-groene strategie

Mango
9 maanden geleden
Een oude wijsheid bij Magic is dat je de strategie van een deck kort moet kunnen omschrijven. Een andere wijsheid is dat je het deck zo eenvoudig mogelijk moet houden om het strategische doel te bereiken. Als je bijvoorbeeld met één kleur kunt volstaan, dan kan je daar het beste bij blijven. Een tweede kleur toevoegen die weinig toevoegt, is alleen maar riskant.

Voorbeeld 1. Je wilt een deck met kleine creatures met goede abilities. Dan is mono-wit ideaal.
Voorbeeld 2. Je wilt een snel agressief deck en je wilt directe schade doen. Dan is mono-rood perfect.

Waarom zou je voor een twee-kleuren deck kiezen? Als er een goede strategie achter zit die de twee kleuren nodig heeft ! Een Boros deck (wit-rood) is prima voorbeeld hiervan. Je maakt dan gebruik van het feit dat wit de sterke kleine creatures levert, zoals Knight of Meadowgrain, terwijl rood de directe schade levert; b.v. Earthquake, Lightning Bolt. De samenwerking is hier nuttig, want een Boros deck is zowel snel als krachtig, en kan tevens gebruik maken van spells zoals Lightning Helix en Boros Charm.

Mijn probleem is dat ik wit-groene (Selesnya) decks niet begrijp. Terwijl ik beide kleuren mag, en graag wit-groen speel. Maar welke diepere gedachte, welke strategie zit er achter? Het gaat dan om een strategie die niet bereikt kan worden met mono-wit of mono-groen. Okay, je een kunt een standaard creature deck bouwen. En dan wat witte removal en een groene Rancor etc toevoegen. Maar verder zie ik het niet.

Vraag: Wie kan mij uitleggen wat het strategische doel is van een wit-groen deck?
Justian2002
9 maanden geleden
Go wide en go big is best wel Selesnya. Dingen als Populate zijn niet zeldzaam in deze kleuren. Dus veel tokens en deze groter maken. De kleuren bevatten beide token verdubbelaars, Parallel Lives en Anointed Procession, en ook alle andere token verveelvoudigers. Dus Selesnya is heel erg token based

Of Enchantments, kan ook, kijk maar naar een Calix, Guided by Fate
thegeertfiles
8 maanden geleden
Waarom heeft een kleur maar 1 identiteit. Wit is niet alleen kleine creatures. is een hele goede control combinatie en een tijdje speelde dat deck 0 creatures om te winnen (Teferi, Hero of Dominaria was toen de wincon). Rood is ook niet alleen direct damage want wat zijn al die 6+ mana draken dan waar rood zo bekend om staat. Elke kleur kan van alles.

En en elke set heeft vaak ook weer een ander archetype voor een kleuren combinatie. Ja je ziet regelmatig dezelfde dingen zoals Justian zegt (dus tokens en enchantments) maar in principe kan je van alles maken.
Mango
8 maanden geleden
De enige kaart dit wit-groen interessant maakt is naar mijn mening Shield of the Oversoul. Als het je lukt om die op een WG creature te spelen, zoals b.v. Wilt-Leaf Cavaliers, zit je goed.
 bijgewerkt door Mango 8 maanden geleden
Justian2002
8 maanden geleden
Ik ben het daar dus helemaal niet mee eens! Ik kan me al een aantal Selesnya kaarten bedenken die ik het meer dan waard vind. Tja, soms heb een je een monogroene of monowitte kaart, maar dat hoort allemaal bij t spelletje…
maar ik vind Shield of the Oversoul nou geen goed kaartje. Hoe vaak die is opgedoken in mijn Selesnya aura suggestie lijst, en ik hem alsnog niet heb gekozen erin te doen… ma goed, smaken verschillen
Tancred
7 maanden geleden
Een vriend van mij speelt wit groen. Zo kan hij de Natural Order/Progenitus combo combineren met removal als Swords to Plowshares, Disenchant en Naturalize. Het is best een heftig deck om tegen te spelen. Er zit ook Ajani, Caller of the Pride in.

Laatst zijn er vier Virtue of Strength bijgekomen. Tegen zombies kan er Circle of Protection: Black, Tormod's Crypt en White Knight in. Met Virtue of Strength in play kan je zowel grote creatures spelen als de Circle of Protection: Black gebruiken.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post Tancred 7 maanden geleden
  • Gemaakt door Mango 9 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL