Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Worldspine Wurm tips gevraagd

maki
12 jaren geleden
hey dudes/dudinen

ik heb een Worldspine Wurm 15/15 die mana kost maar wat is nou een slimme manier om die op het veld te krijgen zonder de mana te hoeven betalen?

Edit Magnus: gebruik kaartlinkjes ajb (zie Forum pagina), en ik heb de titel aangepast en hem naar het Strategie en Combo forum verplaatst.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden
chjtimmermans
12 jaren geleden
ik speel hem zelf in elvendecks.. ik beurt 3 heb ik hem liggen..

misschien Entomb en Reanimate??
Jeffoef
12 jaren geleden
of alleen reanimate speelt niks eerste beurt discard je worldspine wurm.. dan 2de beurt SNEAK ATTACK speel je swamp,reanimate je wurm en beuken maar
maki
12 jaren geleden
en binnen 3 beurten? daarvoor moet je dus wel die andere 2 kaartenm meteen hebben
Jeffoef
12 jaren geleden
weet alleen niet of je zo blij ben om 11 schade te happen kan je wel direct faithfull hour triggers af laten gaan WIN ofso...

sorry geen fatefull hour voor jou
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden (Niet dubbelposten, edit je eigen post ajb.)
Blasty
12 jaren geleden
Reanimate werkt niet jongens en meisjes, zodra de wurm in je graveyard beland moet je hem meteen terug schudden in je library.

Maar het kan wel met Unexpected Results en heel veel mazzel
maki
12 jaren geleden
15 is wel te veel als je maar met 20 begint
Jeffoef
12 jaren geleden
misschien een aanrader om gewoon ipv van de
een
en een deck om unexpeted results is best tof eigelijk gewoon dikke random beaters in een deck proppen en hopen op de juiste hit
AncientOne
12 jaren geleden
Swamp, Dark Ritual, Entomb je dikke wurm, de wurm triggert vanuit je graveyard, in response Goryo's Vengeance of Shallow Grave en voila: turn 1 je dikke wurm (met Haste!) in play!
(Hij gaat alleen aan het eind van de beurt niet dood, maar wordt geremoved. Hij laat op deze manier dus niet 3 jonkies achter... Maar doet wel gezellig 15 trample damage)

Overigens is de bovenstaande line of play héél gebruikelijk in het Legacy-deck TinFins, alleen dan met Griselbrand ipv. Worldspine Wurm. Als die demon dan in play komt, eindigt dit vrijwel altijd in een turn 1 kill (nl. door 14 kaarten te trekken met je demon, waartussen dan een Lotus Petal en een Children of Korlis zit. Sac je Petal voor , cast daarmee je Children. Sac de Children voor 14 leven, trek daarmee weer 14 kaarten. Speel wat getrokken Chrome Moxen, Lotus Petals en Dark Rituals. Entomb vervolgens Emrakul, the Aeons Torn, in response op Emrakul's trigger speel je er Goryo's Vengeance of Shallow Grave op en tenslotte val je aan met een hasty flying 15/15 (met Annihilator 6!) en een hasty flying 7/7 voor 22 schade!
(Indien nodig Reanimate je tussendoor nog je 1e Children of speel je je 2e Children, om deze nogmaals te saccen (dit keer voor 28 leven - hij telt ALLE lifeloss) en trek vervolgens 28 kaarten. Dan heb je zeker je kill-kaarten te pakken.
Het deck speelt óók nog allerlei andere cheap spells en één Tendrils of Agony. Als je toch je hele deck trekt, heb je dus óók die ene Tendrils gevonden. Met alle overige cheap spells genereer je dan voldoende storm-count om je tegenstander met je Tendrils dood te maken, wat relevant kan zijn als hij bv. een Ensnaring Bridge heeft liggen...
Je Emrakul kan óók nog ondertussen gediscard (Thoughtseize of Cabal Therapy op jezelf!) of geEntombed worden om eerder gespeelde spells terug te shuffelen met zijn trigger. (om die dan daarna weer met Griselbrand te kunnen trekken).
 bijgewerkt door AncientOne 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Goryo's Vengeance werkt niet, die reanimate alleen Legendary creatures .
AncientOne
12 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 29-03-2013 om 10:25
Goryo's Vengeance werkt niet, die reanimate alleen Legendary creatures .

Ik ging er inderdaad zonder meer vanuit, dat de Wurm Legendary zou zijn... Dus niet!
Shallow Grave blijft gelukkig wel werken...
En zoals ik al zie: er zijn betere targets dan de Wurm...
beany
12 jaren geleden
gewoon lekker rampen met kaarten als Cultivate Caged Sun Skyshroud Claim ed
Genesis Wave is ook leuk moet je wel 14 mana hebben 3+ x van 11 anders kan je die niet casten
maar dan heb je wel veel awesome kaarten
 bijgewerkt door beany 12 jaren geleden
relax007
12 jaren geleden
Waarom vergeet iedereen Quicksilver Amulet??
royalroy1990
12 jaren geleden
Channelmaar deze kan maar 1x in je deck
Eclavyrr
12 jaren geleden
Polymorph werkt ook als je de wurm als enige kaart in je deck hebt en voor de rest alleen token generators
robbertvanderkleij
12 jaren geleden
Wat eclavyrr bedoelt is dus allerlei kaarten die tokens maken (Midnight Haunting, Krenko's Command Beast Attack) die zelf geen creature zijn en dan Polymorph gebruiken op 1 van de tokens. Als het enige creature in je deck dan de wurm is, zoekt hij die automatisch op.

Elvish Piper is ook een goeie truc. Sneak Attack legt hem voor een beurtje neer...
Waus
12 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 18 posts
  • Laatste post Tyrial1337 12 jaren geleden
  • Gemaakt door maki 12 jaren geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL