Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
MagnusMagicus 19-04-2012 om 14:08
Tja, als er niets verandert is het ook niet goed he . Ik heb er geen problemen mee dat ze hier wat mee experimenteren. Het is nu ook weer niet zo dat omdat ze het een keer proberen het dus maar voortaan constant gebeurt.
Vanaf het moment dat RFTG exile werd, en dus een zone, kon je erop wachten dat er interacties met die zone zouden komen. Blinken is dan nog okay, je moet die kaarten ff ergens laten, maar als Path to Exile niet meer de zekerheid geeft dat als het ding resolved, het ook zo blijft is dat vervelend. Graveyard en Exile zijn niet hetzelfde, en na iedere nieuwe kaart die interactie heeft met exile is het makkelijker om het nog eens te doen. En nog eens. En nog eens.
Er verandert heel veel, dus dat 'als-er-niets-verandert' argument gaat niet op.
Jij vertrouwt te veel op het goede in de mens. Nobel.
Top down = je verzint een idee en daar maak je de kaart omheen. Als in "ik wil graag The Fly als kaart hebben" en dan verzin je Delver of Secrets.
Bottom up = je verzint een leuke mechanic, en daarna moet daar een kaart omheen verzonnen worden.
Precies! En top-down ontwerpen zijn nogal gericht op de flavour.
En daar is wat mis mee? Ik denk dat als Magic precies zou werken als het nu doet, maar puur over zankorrels tegen kiezelstenen ging, niemand het leuk vond!
Vexing Devil is niet per se een voorbeeld van een bottom-up kaart; die kan ook prima een top-down zijn. Bij Bottom-up kaarten denk ik vaak aan kaarten als Bone to Ash; typische counterspells die in elk limited omgeving aanwezig moeten zijn en dus maar weer wat omheen verzonnen wordt.
Top down = je verzint een idee en daar maak je de kaart omheen. Als in "ik wil graag The Fly als kaart hebben" en dan verzin je Delver of Secrets.
Bottom up = je verzint een leuke mechanic, en daarna moet daar een kaart omheen verzonnen worden.
Precies! En top-down ontwerpen zijn nogal gericht op de flavour.
Flavor is juist, zoals Jeff zegt, wat het allemaal interessant maakt. En alleen flavor, of flavor die niet matched met mechanics is niet goed. Dan krijg je Homelands of Kamigawa. Maar goed gecombineerd wordt het zeker tof! Ik vond bijvoorbeeld het vorige block leuk om mee te spelen, maar de flavor minder geweldig. Bij dit block vind ik het echt heel tof!
MagnusMagicus 19-04-2012 om 14:08
Tja, als er niets verandert is het ook niet goed he . Ik heb er geen problemen mee dat ze hier wat mee experimenteren. Het is nu ook weer niet zo dat omdat ze het een keer proberen het dus maar voortaan constant gebeurt.
Vanaf het moment dat RFTG exile werd, en dus een zone, kon je erop wachten dat er interacties met die zone zouden komen. Blinken is dan nog okay, je moet die kaarten ff ergens laten, maar als Path to Exile niet meer de zekerheid geeft dat als het ding resolved, het ook zo blijft is dat vervelend. Graveyard en Exile zijn niet hetzelfde, en na iedere nieuwe kaart die interactie heeft met exile is het makkelijker om het nog eens te doen. En nog eens. En nog eens.
Er verandert heel veel, dus dat 'als-er-niets-verandert' argument gaat niet op.
Jij vertrouwt te veel op het goede in de mens. Nobel.
En daar is wat mis mee? Ik denk dat als Magic precies zou werken als het nu doet, maar puur over zankorrels tegen kiezelstenen ging, niemand het leuk vond!
Niets, maar verschillende mensen vinden verschillende dingen leuk aan het spelen van MTG. Ik vind decks bouwen en denken over nieuwe mechanics het leukst. En in dat opzicht ben ik minder enthousiast over INS en DKA. Een ander smult van de verhalen. Wie ben ik om daar een oordeel over te vellen?
Overigens dient ook opgemerkt te worden dat de top-down bottom-up schaal niet binair is. Een kaart of serie is altijd een mengeling van de twee.
Klopt! Volgens mij moeten we minder zeggen dat iets niet goed is, maar meer dat het minder zoals ik het persoonlijk zou willen hebben . Want de ene set ligt een persoon nu eenmaal meer dan een andere en andersom .
MagnusMagicus 19-04-2012 om 15:45
Klopt! Volgens mij moeten we minder zeggen dat iets niet goed is, maar meer dat het minder zoals ik het persoonlijk zou willen hebben . Want de ene set ligt een persoon nu eenmaal meer dan een andere en andersom .
Ik ben het niet helemaal met je eens; je mag van mij best zeggen dat iets niet goed is, als je maar een goed kader schetst waar het niet goed is. Je kunt niet zomaar zeggen dat een kaart of mechanic of flavor of designmethode of een cocktail niet goed is; er is altijd een omgeving waar een kaart/mechanic/cocktail kan shinen. Want weet je, een Sex on the Beach is toch altijd het beste als je op het strand bent, en niet wanneer je in druilerig Nederland achter de pc zit...
Ik weet het ook wel hoor, flavor is niet aan iedereen besteed. Het algemene flavor-gedeelte (zijnde fantasy-omgeving) trekt echt veel mensen aan, maar ik kan me goed voorstellen dat je niets hebt met vampieren en weerwolven (niet met zombies, iedereen vindt zombies cool toch?) en daarom zegt dat je ISD/DKA net wat minder vond.
Dat gezegd hebbende vind ik het hele blok qua flavor echt gaaf, maar als speler mis ik in AVR toch echt kaarten waarvan ik zeg: ja, hebbeu hebbeu!
Ik ben het niet helemaal met je eens; je mag van mij best zeggen dat iets niet goed is, als je maar een goed kader schetst waar het niet goed is. Je kunt niet zomaar zeggen dat een kaart of mechanic of flavor of designmethode of een cocktail niet goed is; er is altijd een omgeving waar een kaart/mechanic/cocktail kan shinen. Want weet je, een Sex on the Beach is toch altijd het beste als je op het strand bent, en niet wanneer je in druilerig Nederland achter de pc zit...
Het is heel simpel: het gaat er mij niet om of een kaart of set goed is of niet, het gaat erom hoeveel plezier ik eraan beleef.
MagnusMagicus 19-04-2012 om 17:17
Erg leuke discussie, maar ik wil hem in dit topic toch graag afkappen en teruggaan naar de Avacyn Restored spoilers .
Bedankt! dan hoef ik tenminste niet elke keer de pagina's door te scrollen op zoek naar de kaarten