Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[C17] Commander 2017

Skywise
7 jaren geleden
Zojuist aangekondigd: Commander 2017!
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/announcing-commander-2017-edition-2017-04-18

This year, Commander decks return with Commander (2017 Edition) on August 25, 2017. The set features four new tribal-themed, 100-card decks including 56 all-new Magic cards legal in Vintage and Legacy.

Yes, we are releasing four decks this year instead of the normal five, since this year's theme isn't based on the color wheel but some of Magic's most popular, and interesting, tribes!

Release Date: August 25, 2017
MSRP: 34.99 (per deck)
Dordledum
7 jaren geleden
In augustus al! Tribal!
Sunitram
7 jaren geleden
Tribals? Cool!
Maar 4 van de meest populaire creature types, hm? Volgens de laatste telling van het Favoriete Creature Type topic zouden dat Goblins, Eldrazi, Elfen en Humans moeten zijn Die Eldrazi durf ik toch te betwijfelen...
Dordledum
7 jaren geleden
Cats!
Skywise
7 jaren geleden
Aangezien de decks ter ere van 25-jaar Magic zijn... Wilde gok:
- 5-color Slivers
- R/G Dragons
- Mono Blue Wizards
- W/B Angels & Demons
Sars
7 jaren geleden
- Zombies
- Merfolk
- Goblins
- Elfs
hellhound
7 jaren geleden
mijn gok is als volgt

Angels (Gisela, Blade of Goldnight of Aurelia, the Warleader)
Elves (Ezuri, Renegade Leader)
/ Merfolk (Sygg, River Guide of Sygg, River Cutthroat)
Goblins

maar stiekem hoop ik op Doran, the Siege Tower of Sapling of Colfenor treefolk
Flappie1
7 jaren geleden
De hype train is reall!!!! choo choo!! echt wel zin in. Ook nog tribal wowie! echt wel cool. Wel nog veeeeel te lang wachten hahaha.

5 kleuren zie ik niet snel gebeuren voor 4 kleuren hebben ze al zitten klooien om een goede manabase te krijgen voor 5 is dat alleen maar lastiger. Alleen elementals zie ik 5 kleuren gaan maar vooral omdat die eigenlijk mono rood kunnen met een splash naar de andere 4....

Er zijn zoveel tribes waar ze wat mee kunnen en nu wat noemen zou echt een gok zijn... helemaal omdat tribes die eigenlijk net niet mee kunnen komen gewoon een paar nieuwe kaarten kunnen krijgen om wel mee te kunnen....

pff waar ik op hoop???

errrm Rogues of een andere subtribe van lorwyn vind ik wel leuk (knights is ook best een optie...)
 bijgewerkt door Flappie1 7 jaren geleden
derooy89
7 jaren geleden
Nice! Mijn idee. Geen Goblins en elves. Zijn als tribe al rete sterk. Meer de nu nog mehh (in commander) tribes. Rogues, Minotour, Merfolk Zulke dingen
EnchantedBunny
7 jaren geleden
Ik hoop altijd op meer support voor kleinere tribes, waarbij ze misschien haalbaar worden als EDH thema. Elves, Goblins, Merfolk, Dragons & Slivers zijn dat al.
Hoewel van een aantal Slivers reprint wel prettig zou zijn.
MarcelN
7 jaren geleden
Ik verwacht eigenlijk dat Dwarves nu wel eindelijk een echte boost gaan krijgen.. altijd een beetje ondergesneeuwd door Goblins in rood, maar toch één van de ultieme fantasy-rassen.. In t Kaladesh block zijn ze er al een weinig mee aan de gang gegaan, ik zie ze wel doorhalen naar C17
Dordledum
7 jaren geleden
Ik hoop vooral op gave nieuwe tribal Commanders. Types maakt me niet zo veel uit. Maar gewoon meer opties dan we nu hebben.
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Oh wat cool! Lastig om te bedenken welke tribes het kunnen zijn. Elves zijn al snel combo, en Commander is meestal niet echt van de vele kleine beestjes (afgezien van tokens). Kan wel hoor, maar ik vermoed eerder dat de tribes met grotere creatures meer kans maken. Al zou een van de decks best zo kunnen zijn....

Ik denk dat er wel iets aan grote creatures bij zit, bv. Dragons of Angels (want die zijn ook erg populair). Slivers vind ik wel een goede suggestie, maar dat deck gaat heel snel uit de hand lopen...

Ik denk niet dat ze een tribe die nu nog maar net of net niet genoeg support heeft gaan boosten, want dan hangt het deck wel heel erg op de nieuwe kaarten. Daarom vermoed ik geen Dwarf tribal bv.
Saint
7 jaren geleden
Beeble tribal confirmed!
LegoRobster
7 jaren geleden
Het lijkt me wel leuk als ze voor de verandering een paar van de recentere tribes een kleine push geven. Voor tribes zoals Dwarves en Aetherborn is er al een klein beetje support, maar het is duidelijk nog niet genoeg voor een highlander deck.
 bijgewerkt door LegoRobster 7 jaren geleden
n4ppy
7 jaren geleden
Wellicht Druids, Dragons, Knights, Skeletons. Creatures uit Alpha/de oude doos?
kolonelnick
7 jaren geleden
Als tribal speler wordt hier echt heel blij van. als ik zou gokken denk ik aan merfolk, goblins, elves en zombies. Hoewel dragons en angels misschien ook wel kunnen. misschien dat ze een worp naar vampires doen (please wizards geef me een mardu gekleurde vampire lord!)
Waus
7 jaren geleden
Elves sowieso niet want het mono groene Commanderdeck 2 jaar geleden was ook al bijna geheel tribal. Faeries, Spirits, Zombies, Demons, Wizards en Shapeshifters zou ik wel iets van willen zien. En dat dan in 2 of 3 vriendelijke kleurtjes
Flappie1
7 jaren geleden
Eigenlijk zijn alle tribes uit lorwyn mogelijk ook subtribes die hebben vaak 1 of 2 lords en 1 of 2 bommen nodig en klaar.... Elves lijkt onwaarschijnlijk (dan pick je inderdaad die groene maar op van 2 jaar geleden.

Goblins en angels of demons zijn zeer waarschijnlijk. Eldrazi (hopen sommige op) evenals slivers lijkt me niet maar zeg nooit nooit. Treefolk, elementals, faeries, merfolk zijn allemaal behoorlijke opties.

14 nieuwe kaarten per deck dat geeft echt heel veel mogelijkheden voor ze.

Ik ga ze gewoon blind alle 4 halen de value zit er altijd wel in. Plus ik ben echt tribal/commander fan!

Het enige wat ik me afvraag is in hoeverre ze zich aan tribes gaan vasthouden... ik bedoel komen er ook shapeshifters in? gaan ze bijvoorbeeld een Kaalia of the Vast in een engelen draken of demonen deck gooien?

Bij ons word er nu ook vrij veel tribal gespeeld maar wel zeer strikt. 30 creatures binnen de tribe minimaal. maximaal 5 buiten de tribe maar moeten wel naar de tribe refereren en het liefst versterken. Shapeshifters zijn een eigen tribe en dus geen onderdeel van een andere tribe.

Ik ben dus voornamelijk benieuwd hoe tribe-vast (ja nieuw woord) ze gaan zijn!
Morph
7 jaren geleden
Mijn gok zou zijn:

Zombies
Wizards
Slivers
Dragons

Ik verwacht geen mono-color decks, dat is heel lastig balanceren tegen multi-color decks.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 414 posts
  • Laatste post n4ppy 7 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 7 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL