Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
MagicCon komt naar Nederland deze zomer! Van 28-30 juni wordt een van de grootste Magic events ter wereld gehouden in ons kikkerlandje. Oa Pro-Tour Modern Horizons 3 wordt er gehouden. Meer info volgt nog
Ja zo excited dat ze eindelijk weer in de buurt komen. Ik ga er zeker bij zijn. Ik verwacht (maar heb hier nog geen info over gevonden) dat er ook weer een commandzone zal zijn. Zie jullie daar
niemand die weer of dit dagen, weken of maanden van te voren is? zul je hier ook snel bij moeten zijn of verwachten jullie dat kaartjes altijd wel beschikbaar zullen zijn?
Als het goed is komt er deze maand nog een update over de tickets. Ik gok (hoop) dat ze wel een tijdje beschikbaar zullen zijn, maar wellicht weten mensen die al eens eerder zijn geweest dat beter te vertellen!
Ik ben vorig jaar naar MagicCon Barcelona geweest. De wat duurdere kaarten gingen sneller, omdat die ook in kleinere aantallen beschikbaar waren. De reguliere kaartjes waren lang goed beschikbaar. Weekend kaarten waren volgens mij uiteindelijk wel uitverkocht, maar dagkaarten voor sommige dagen waren bijna tot aan het event nog beschikbaar.
Ik ben vooral benieuwd of er ook een dedicated command zone terug komt en niet enkel los betaalde events.
In de before times ben ik in Brussel geweest. Heel weekend ongelimiteerd commander + goodies voor 75 euro was een goeie deal. Ook fijn dat de judges meehelpen om pods samen te stellen en dat je op die manier veel variatie in speelgroepen krijgt.
Zodra gekend is dat het in deze vorm ook in Amsterdam beschikbaar gaat zijn sta ik zeker in de rij voor een kaartje en schuif ik graag daar bij jullie aan tafel voor een leuke pot magic
In Barcelona had je een free to play Command Zone waar je naar hartelust potjes kon spelen dus dat zal zeker ook in Amsterdam het geval zijn!
Wat ze in Barcelona hadden was kaartjes die je op je tafel kon plaatsen met wat voor type pot je wilde spelen met de keus tussen Casual, Challenging en Competitive. Ik zag vaak genoeg grote namen, zoals bijv. Brian Kibler, ook aanschuiven bij (ogenschijnlijk) random mensen. Op de laatste dag liep Olivia Gobert-Hicks ineens langs en dropte een paar Commander Masters boosters op onze tafel. "Hier, heb je wat om voor te strijden!"
Los van de gratis Command Zone kan ik de Unknown events van Gavin Verhey heel erg aanraden.
Ik zou zo een hele blog kunnen schrijven over MagicCon Barcelona...
In Barcelona had je een free to play Command Zone waar je naar hartelust potjes kon spelen dus dat zal zeker ook in Amsterdam het geval zijn!
Wat ze in Barcelona hadden was kaartjes die je op je tafel kon plaatsen met wat voor type pot je wilde spelen met de keus tussen Casual, Challenging en Competitive. Ik zag vaak genoeg grote namen, zoals bijv. Brian Kibler, ook aanschuiven bij (ogenschijnlijk) random mensen. Op de laatste dag liep Olivia Gobert-Hicks ineens langs en dropte een paar Commander Masters boosters op onze tafel. "Hier, heb je wat om voor te strijden!"
Los van de gratis Command Zone kan ik de Unknown events van Gavin Verhey heel erg aanraden.
Ik zou zo een hele blog kunnen schrijven over MagicCon Barcelona...
Nou ben ik voor de Magicfests/Magiccon niet helemaal op de hoogte van de huidige manier van doen. Vroeger kon je gewoon zo binnen lopen en mee doen aan on-demand events en beetje rond kijken. Moet je tegenwoordig nou entree betalen om alleen al binnen te komen?
"All badges come with a Counterspell promo card, grant entry to the event, give you access to panels and events on the Mana Stage, access to meet-and-greets, access to the Free-Play Area and Command Zone, the ability to sign up for On-Demand Events, access to the MagicCon: Amsterdam Immersive Experience, the Art of Magic, Magic Marketplace, and more!"
Ja, volgens mij moet je betalen om free play te doen (ironisch genoeg)
Opzich niet, maar in dit geval wel. €35/€40 betalen om naar binnen te mogen zodat je daar nog meer geld mag uitgeven.
Een paar jaar terug ging je naar zo'n MagicFest, kwam je gratis binnen, ging je beetje bij de vendors kijken, links en rechts wat kaartjes kopen. Je speelde op zo'n dag 3/4 drafts voor €15/€20 de stuk. En je had een leuke dag, voor die 100 piek. Geheid dat de drafts dadelijk €25 kosten en dan ook nog een forse entreeprijs.
In mijn ogen gaat de lol er zo wel van af. Ik snap dat alles geld kost en de prijzen langzaam duurder en duurder worden, maar met €10 entree is zo'n MagicCon wel een stuk laag drempeliger. Maarja we houden het nieuwe motto van WotC maar aan, maybe this product isn't for you.