Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Nieuw in Magic: Set Boosters

MagnusMagicus
3 jaren geleden
Beginnend met de oktober set Zendikar Rising komt er een nieuw soort booster op de markt, de Set Booster.

Dit is een booster die geoptimaliseerd is voor mensen die graag boosters openen! Want we roepen vaak dat je niet zomaar een booster moet openen, ga er mee Boosterdraften! Want je doet vaak heel weinig met alle commons bijvoorbeeld als je een paar boosters opent.

De Set Booster is een booster voor mensen die het gewoon leuk vinden om een booster te openen!

In een Set Booster vind je deze verdeling:



Er zitten dus 14 kaarten in een Set Booster, waarvan 12 Magickaarten zijn, en 1 art kaart en 1 token.

Het is volgens Wizards verdeelt in 4 categorieen: Welcome, Fireworks, Big Finish, en Epilogue.



In het "Welcome" gedeelte vind je 8 kaarten.
1. Een art kaart (net zoals die in Modern Horizons). Soms krijg je er eentje met de handtekening van de artiest erop geprint.
2. Een land. Normaliter een basic, maar kan ook anders zijn. In Zendikar Rising dit is altijd een full art basic, en 15% van de tijd is die ook foil.
3 t/m 8. Commons en uncommons. Deze kaarten hebben altijd een thematische link met elkaar. En je krijgt altijd minimaal 1 uncommon, maar het kunnen ook 6 uncommons zijn.
Quote:
Five commons, one uncommons will happen 35% of the time.
Four commons, two uncommons will happen 40% of the time.
Three commons, three uncommons will happen 12.5% of the time.
Two commons, four uncommons will happen 7% of the time.
One common, five uncommons will happen 3.5% of the time.
Zero commons, six uncommons will happen 2% of the time.



In het "Fireworks" gedeelte bestaat uit drie kaarten. Deze moeten 'splashy and exciting' zijn.
1. "Head-turning slot": Een 'visueel interessante' kaart. In Zendikar Rising is het een (un)common showcase kaart of iets anders dat nog niet bekend is gemaakt.
2 en 3. "Wildcard rarity slot": dit kan alles zijn van een common tot een mythic rare. Je kunt hier showcase versies van kaarten krijgen. Het kunnen beide (mythic) rares zijn.
Quote:
Common, common will happen 49% of the time.
Common, uncommon will happen 24.5% of the time.
Common, rare will happen 17.5% of the time.
Uncommon, uncommon will happen 3.1% of the time.
Uncommon, (Mythic) rare will happen 4.3% of the time.
(Mythic) rare, (Mythic) rare will happen 1.6% of the time.



In de "Big Finish" slots zitten twee kaarten:
1. Een rare of mythic rare: Dit is hetzelfde als een 'gewone' booster: de rare of mythic. Vanaf Zendikar Rising is de kans op een mythic niet meer 1:8, maar 1:7,4 (ook in gewone boosters). Dus iets meer kans!
2. Foil: Dit kan varieren van common tot mythic rare.


In het laatste slot, de "Epilogue" vind je een token of reclamekaart, net als een gewone booster. Maarrrr, in 25% van de boosters vind je hier niet een token of reclamekaart, maar een kaart van "The List". Dit is een (onbekende) lijst van 300 kaarten uit het verleden van Magic! Deze kaarten hebben net als Mystery Boosters de originele printing, en een klein Planeswalker symbool onderin. De lijst bevat kaarten van commons tot mythic rares en de kans dat je er eentje krijgt is ook afhankelijk van de rarity. Drie kaarten die al bekend zijn gemaakt zijn:


Een boosterbox van deze Set Boosters gaat 30 boosters bevatten. Een Set Booster gaat ongeveer $1 meer kosten dan de 'gewone' Draft Boosters (maar je hebt wel meer kans op meer rares en mythics).



Als je meedoet aan de Prerelease van Zendikar Rising, dan krijg je ook een Set Booster cadeau om het te proberen.



Bron: https://magic.wizards.com/en/articles/archive/making-magic/set-boosters-2020-07-25
MarcelN
3 jaren geleden
Klinkt leuk! Wel benieuwd naar de prijs.

Edit: Nu iets minder benieuwd, want ik heb alle tekst gelezen €1 duurder dan een gewone booster... niet gek!
 bijgewerkt door MarcelN 3 jaren geleden
Coen333
3 jaren geleden
Klinkt goed!
Dordledum
3 jaren geleden
Erg leuk hoor, denk dat ik hier wel wat van ga kopen.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
46 minuten geleden
Erg leuk hoor, denk dat ik hier wel wat van ga kopen.


Dit is niet een eenmalig iets, dit is (als het goed aanslaat) de vervanger voor de "gewone" draft booster als je er niet mee gaat draften .
Dordledum
3 jaren geleden
Nou, volgens het artikel van MaRo is dit nieuw voor erbij en niet in plaats van. We hebben ook nog steeds de gewone Draft boosters nodig. Deze boosters zijn nadrukkelijk niet ontworpen voor limited.

"A quick note before I dive into all the details. This is a new thing we're adding to the game. Nothing is leaving, and the current products aren't changing in any way. If you like things as they were, feel free to ignore the Set Booster."

Maar inderdaad is dit vermoedelijk/hopelijk niet een eenmalig iets.
 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Pardon, ik zei het wat onduidelijk. Ik bedoelde als vervanger van de draft booster voor mensen die een booster openen zonder ermee te draften .

Het is inderdaad erbij, niet in plaats van. Maar ik bedoelde meer dat je in principe nooit meer in je leven een draft booster hoeft te kopen als er ook set boosters beschikbaar zijn als je hem gewoon opent voor de lol .
Twigwalker
3 jaren geleden
De belangrijkste vraag is natuurlijk welke booster is het beste voor een Booster Battle! Ik vind het idee best leuk, maar ik weet niet wat ik van de "The List" moet vinden.
Dordledum
3 jaren geleden
Quote:
23 minuten geleden
Het is inderdaad erbij, niet in plaats van. Maar ik bedoelde meer dat je in principe nooit meer in je leven een draft booster hoeft te kopen als er ook set boosters beschikbaar zijn als je hem gewoon opent voor de lol .


Ik vind het wel fijn dat deze keuze komt. Kans groot dat ik dan voornamelijk de Set boosters koop, tenzij ik zeker weet dat er mee gedraft gaat worden. Deze hebben toch net wat meer inhoud voor de verzamelaar, zonder direct zwaar in de collector boosters te hoeven investeren.
 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Helemaal mee eens! Het maakt mij ook absouut enthousiast om een booster te kopen!

En "The List"...tja, wat er in de list zit roteert dus langzaam over de sets heen, dus veel blijft hetzelfde, maar per set verandert het een beetje.

Ik vind het idee van zo'n lijst die niet helemaal bekend is wel cool, maar het lijkt me voor verkopers behoorlijk vervelend .
Triskelion88
3 jaren geleden
Vind het niet zo een interessant product eerlijk gezegd. Boosters openen om meer kans te hebben op verschillende kaarten en 2 rares dan koop ik ze liever los. Ik vind de “boosterfun“ een beetje door slaan eerlijk gezegd de laatste tijd.

Jumpstart vind ik dan juist weer iets unieks.
Doublemasters minder interessant enkel de full art landjes met name de tron landjes wat een prachtige art

Ik hoop ook gewoon op een nieuwe battlebond of conspiracy set
Luc
3 jaren geleden
Wat mij betreft een goede en leuke aanvulling op de huidige boosters. Het voelt een beetje aan als een collectors booster maar dan budget
BluezamX
3 jaren geleden
Het idee is inderdaad leuk, maar is het de extra euro waard? Ik denk het wel, aangezien het merendeel van je value vaak in de rare / mythic zit en je hier een grotere kans hebt op meerdere daarvan, maar ik vraag het me wel af.
LeKrutes
3 jaren geleden
Ben vooral benieuwd naar de art kaarten ook. Ik gebruik bijvoorbeeld de art card van Yawgmoth, Thran Physician in diverse edh decks. En pak de normale yagmoth erbij als ik die trek.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top