Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[SOI] Shadows over Innistrad

Epiphanes
8 jaren geleden
Quote:
marcoboth 31-03-2016 om 19:35

De prijsbariere van event decks en clash packs zijn echter wel hoger. Voor 15 euro een intro pack kopen is eerder gedaan voor een nieuw spel dan 30 euro. Dat gat is voor beginnende spelers dus groot. Voor de spelers die wel wat meer willen betalen zijn er nog steeds duel decks.

Daar heb je gelijk in, maar daar wil ik bij zeggen dat je voor de investering in een Intro Pack een bij elkaar geraapt zooitje kaarten krijgt waar weinig synergie in zit. Een Intro Pack zal alleen kans maken tegen een ander Intro Deck of pak hem beet een Draft Deck, in elke andere omgeving kan het gewoonweg niet opboksen tegen waar de tegenstander mee aan komt zetten.

Dit terwijl je voor diezelfde €15,- met een beetje creativiteit ontzettend leuke deckjes kan brewen! Denk bijvoorbeeld aan de columns van Huib waar voor een klein bedrag over een budget standard deck wordt nagedacht. Verder zijn er op dit forum ook zat mensen die zelf een leuk deck in elkaar gezet hebben voor dit geld. Denk bijvoorbeeld aan het 'Fly = Die' deck van MagnusMagicus:

Dat is waar ik als speler waardering voor heb. Daarom zijn Event Decks, Clash Packs en Duel Decks ook van die leuke producten: voor een paar Euro meer heb je een deck waar een thema in zit, een deck waar over nagedacht is en wat jou als speler ook uit daagt om te gaan verbeteren.
 bijgewerkt door Epiphanes 8 jaren geleden
Ralf
8 jaren geleden
Quote:
Dordledum 01-04-2016 om 10:50
Komen de checklistkaartjes ook nog in de (pre)sale?

Jazeker, zodra er een degelijke afbeelding van deze kaarten is, komen ze beschikbaar!
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Quote:
Epiphanes 01-04-2016 om 11:56
Quote:
marcoboth 31-03-2016 om 19:35

De prijsbariere van event decks en clash packs zijn echter wel hoger. Voor 15 euro een intro pack kopen is eerder gedaan voor een nieuw spel dan 30 euro. Dat gat is voor beginnende spelers dus groot. Voor de spelers die wel wat meer willen betalen zijn er nog steeds duel decks.

Daar heb je gelijk in, maar daar wil ik bij zeggen dat je voor de investering in een Intro Pack een bij elkaar geraapt zooitje kaarten krijgt waar weinig synergie in zit. Een Intro Pack zal alleen kans maken tegen een ander Intro Deck of pak hem beet een Draft Deck, in elke andere omgeving kan het gewoonweg niet opboksen tegen waar de tegenstander mee aan komt zetten.

Dit terwijl je voor diezelfde €15,- met een beetje creativiteit ontzettend leuke deckjes kan brewen! Denk bijvoorbeeld aan de columns van Huib waar voor een klein bedrag over een budget standard deck wordt nagedacht. Verder zijn er op dit forum ook zat mensen die zelf een leuk deck in elkaar gezet hebben voor dit geld. Denk bijvoorbeeld aan het 'Fly = Die' deck van MagnusMagicus:

Dat is waar ik als speler waardering voor heb. Daarom zijn Event Decks, Clash Packs en Duel Decks ook van die leuke producten: voor een paar Euro meer heb je een deck waar een thema in zit, een deck waar over nagedacht is en wat jou als speler ook uit daagt om te gaan verbeteren.

Dank je voor de referentie . Ik ben het echter niet eens met je conclusie over de Intro Packs. Die zijn namelijk juist heel bewust zo gemaakt. Ze zijn absoluut niet interessant voor de ervaren speler en dat is ook de bedoeling. Ze hebben niet superveel synergie, en dat is ook de bedoeling. De decks zijn gemaakt om een speler die nog weinig tot niets van het spel weet een speelbaar deck te geven waarmee hij simpel kan spelen en kan ontdekken. Want elke synergie die hij of zij vindt is nieuw en gaaf! En niet al voorgekauwd in een goed geolied deck. En er is nog een voordeel dat ze niet interessant zijn voor ervaren spelers: die kopen ze dan namelijk niet op, zodat ze beschikbaar blijven voor de beginnende spelers.

Dit was - mijns inziens - ook een deel van het probleem met de Event Decks en Clash Packs. Die waren net iets te duur voor een beginnende speler en als er toevallig net kaarten inzaten die toernooipotentie hadden dan werden ze allemaal opgekocht en opengemaakt, en dan zijn ze ook niet beschikbaar voor de doelgroep. En ik vermoed dat ze ook niet goed genoeg verkochten .

En om mijn deckbrouwsel er maar even bij te halen: dat deck is dus niet makkelijk te verbeteren met random kaarten uit boosters. Want er zijn maar weinig kaarten die flying kunnen geven aan creatures van je tegenstanders (want waarom zou je normaliter?). Dus dat deck - hoewel het leuk is om te spelen - is niet supergeschikt voor beginners. Want als je in je eentje thuis zit en je hebt de regels nog niet eens helemaal door, hoe moet je dan uitvogelen hoe dit deck werkt?

Quote:
robbertvanderkleij 31-03-2016 om 12:54
In de verhouding grote set : kleine set is een afwisseling tussen 3:2 en 4:1 wel redelijk logisch. Zelf gok ik op Lily, maar ik verwacht Ob in een plottwist eigenlijk...

Nee, dat vind ik absoluut niet. Is ook nog niet eerder gebeurd . Dat 5 de default is, betekent niet dat er niet vanaf geweken kan worden. Het lijkt me een stuk logischer dat dit block 6 Planeswalkers heeft, dus 2 stuks in Eldritch Moon.
Dordledum
8 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 01-04-2016 om 13:03

Quote:
robbertvanderkleij 31-03-2016 om 12:54
In de verhouding grote set : kleine set is een afwisseling tussen 3:2 en 4:1 wel redelijk logisch. Zelf gok ik op Lily, maar ik verwacht Ob in een plottwist eigenlijk...

Nee, dat vind ik absoluut niet. Is ook nog niet eerder gebeurd . Dat 5 de default is, betekent niet dat er niet vanaf geweken kan worden. Het lijkt me een stuk logischer dat dit block 6 Planeswalkers heeft, dus 2 stuks in Eldritch Moon.

Wat Magnus zegt!
Krabbel
8 jaren geleden
Wanneer komen de foils op de site?
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ik verwacht vrijdag/zaterdag.
Dordledum
8 jaren geleden
Toch altijd weer zenuwachtig die laatste dagen voor een nieuwe set uitkomt, zou dat ooit over gaan?
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ik denk het niet, want ik heb het ook elke set
Shinn88
8 jaren geleden
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook aardig zenuwachtig ben Slopende 1,5 dagen...
Frank024
8 jaren geleden
Ik heb er in ieder geval super veel zin in! Vraagje: De bestelling die ik hier heb lopen zal die vrijdag of zaterdag geleverd worden?
 bijgewerkt door Frank024 8 jaren geleden
Waus
8 jaren geleden
Tegenwoordig mag er pas verzonden worden op release datum. Dus een dag later heb je het dan binnen.
Dordledum
8 jaren geleden
yep, zaterdag is SOI-day!
Frank024
8 jaren geleden
Bedankt voor de reacties!
Shinn88
8 jaren geleden
Shit... Heb ik vrijdag voor niets vrij genomen xD.. aghh ja mooie gelegenheid om naar BoM tegaan
Thomasvdk
8 jaren geleden
Zenuwachtig?? Het zijn maar stukje karton
Ralf
8 jaren geleden
Glimmend, shiny, golden, holo of gewoon foil? Hoe je ze ook noemt, de Shadows over Innistrad kaarten zijn nu ook met een glimmend laagje te bestellen! Voor alle foils geldt dat de voorraad gelimiteerd is, en ze vliegen nu al de deur uit! Wees er op tijd bij:

Shadows over Innistrad Foils

Ook bij de aankoop van foils profiteer van je van onze voorverkoopacties van Shadows over Innistrad! Nog even op een rijtje:

- Maak kans op 1 van de 50 Shadows over Innistrad prijzen!
- Gratis Promo Pack bij je bestelling vanaf 50 euro!
- Gratis Treasure Pack bij elke Boosterbox Shadows over Innistrad.
- Gratis originele Innistrad booster bij aankoop vanaf € 250 Shadows over Innistrad.
Dordledum
8 jaren geleden
Cool, is trouwens nu al duidelijk wie die ghost-troela is op de boosterbox art links achter Jace?

Moet dat Archangel Avacyn voorstellen?
 bijgewerkt door Dordledum 8 jaren geleden
bartist
8 jaren geleden
Ik had zelf eerst het vermoeden dat de persoon op de achtergrond Tamiyo was vanwege lore enzo,
maar door de ogen en de hoge kraag lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat het Avacyn, the Purifier is (dus flipped Archangel Avacyn)
 bijgewerkt door bartist 8 jaren geleden
EnchantedBunny
8 jaren geleden
Gisteren draft, deze set was absoluut fantastisch. Veel interessants in de pakjes, een awesome deck kunnen maken met discard & madness (Starring; Call the Bloodline, Mad Prophet, Bloodmad Vampire, Fiery Temper), tegen erg diverse decks gespeeld, en de meeste potjes waren close.

Tevens een Sin Prodder Ulvenwald Hydra en Fortified Village te pakken.
Thomasvdk
8 jaren geleden
Wanneer komen de promo's online?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL