Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

UB is overal nu.

hambetwing
1 maand geleden
Hoi,

Mixed feelings.
De kaarten zelf kunnen best cool zijn. Het is gewoon jammer dat ze los staan van het Magic universum. Dat breekt de 'immersion' en daardoor begint (naar mijn mening) de identiteit van 't kaartspel te verwateren.
De art voelt wel vaak 'off'. Vooral die van de Dr Who decks.

Aan de andere kant, ik volg het verhaal vrijwel niet, en het interesseert me weinig wat dat betreft.

Ik speel 't spel vanwege de mechanics met name, en die veranderen niet 1-2-3. Lekker spelen en laten spelen vind ik. Als het nieuwe mensen trekt, good for them.
Het enige wat ze eens mogen doen, is kappen met die prijsverhogingen. Ik koop zelden meer sealed products, en als ik het doe, dan struin ik het internet af om de beste koop te doen. en dat scheelt soms veel geld, maar kost wel meer tijd.
 bijgewerkt door hambetwing 1 maand geleden
BluezamX
1 maand geleden
Quote:
31 minuten geleden
Het enige wat ze eens mogen doen, is kappen met die prijsverhogingen. Ik koop zelden meer sealed products, en als ik het doe, dan struin ik het internet af om de beste koop te doen. en dat scheelt soms veel geld, maar kost wel meer tijd.

Hier zat ik vanochtend toevallig ook aan te denken, en dit is hopelijk een positief aspect.
Als sets die vroeger voor Modern waren (zoals LOTR was) nu opeens Standard legal worden betekent dat ook dat ze nu voor Standard prijzen verkocht worden neem ik aan. Dat zou wel fijn zijn! Dan kan je als speler ook beter kiezen waar je je geld aan uitgeeft.
xEternalTears
1 maand geleden
Magic wordt Fortnite, een spel met vooral reclame voor andere IPs. En de standard sets van de laatste twee jaar zijn echt ongelovelijk slecht. Outlaws en RtRtRtRavnica en Duskmourn (Stranger Things meets Ghostbusters) waren lame. Dominaria en brothers war waren mid. Aftermath een grap. De nieuwe Aetherdrift set lijkt me ook ongelovelijk cringe. Geen hoop voor standard meer. En nu zonder RC wordt Commander ook vernietigd door greedy greedy wizards. Kijk voor de grap welke leugens die Mark Rosewater allemaal verteld en ons binnen 2,5 jaar over gaslight. RIP standard, RIP ons mooie spel binnenkort.

Edit: oh ja en het wordt ook allemaal duurder, wil je een playbooster? "Wat is een playbooster?" Een duurdere booster, maar niet de allerduurste. Want die zijn &%$# €35,- ps

Krijg ik op zn minst een token? Nee hier heb je meer reclame over MTG Arena. Wat een scambedrijf is WotC geworden.
 bijgewerkt door xEternalTears 1 maand geleden
MrAdrian
1 maand geleden
Quote:
3 uren geleden
Magic wordt Fortnite, een spel met vooral reclame voor andere IPs. En de standard sets van de laatste twee jaar zijn echt ongelovelijk slecht. Outlaws en RtRtRtRavnica en Duskmourn (Stranger Things meets Ghostbusters) waren lame. Dominaria en brothers war waren mid. Aftermath een grap. De nieuwe Aetherdrift set lijkt me ook ongelovelijk cringe. Geen hoop voor standard meer. En nu zonder RC wordt Commander ook vernietigd door greedy greedy wizards. Kijk voor de grap welke leugens die Mark Rosewater allemaal verteld en ons binnen 2,5 jaar over gaslight. RIP standard, RIP ons mooie spel binnenkort.

Edit: oh ja en het wordt ook allemaal duurder, wil je een playbooster? "Wat is een playbooster?" Een duurdere booster, maar niet de allerduurste. Want die zijn &%$# €35,- ps

Krijg ik op zn minst een token? Nee hier heb je meer reclame over MTG Arena. Wat een scambedrijf is WotC geworden.

Wat een negativiteit. Je presenteert hier meningen als feiten. Het is helemaal oké om het e.e.a. te vinden en te voelen bij wat WotC doet. We zijn immers allemaal fantieke Magic spelers & liefhebbers en hebben allemaal een idee bij 't spel. Ik zie echter niet wat zo'n zeer negatief bericht bijdraagt aan de discussie.

Wat hambetwing zegt: "Lekker spelen en laten spelen"
psYchovic
8 dagen geleden
Quote:
22 dagen geleden
Quote:
22 dagen geleden

Wat een negativiteit. Je presenteert hier meningen als feiten. Het is helemaal oké om het e.e.a. te vinden en te voelen bij wat WotC doet. We zijn immers allemaal fantieke Magic spelers & liefhebbers en hebben allemaal een idee bij 't spel. Ik zie echter niet wat zo'n zeer negatief bericht bijdraagt aan de discussie.

Het originele bericht vroeg om "Thoughts?" en die werden gedeeld. Of mogen negatieve gedachten niet (meer) gedeeld worden?
SceneFizza
7 dagen geleden
Quote:
22 dagen geleden

Hier wilde ik een tijdje geleden ook al op in haken, maar het leven en zijn af en verleidingen had me weer eens gefocust op andere zaken.

Ik ben het in grote lijnen wel met xEternalTears eens. Het niveau van de sets die het traditionele magic the gathering vertegenwoordigen is op zijn zachtst gezegd matig. Het is veel pushen en vooral heelveel marketing die met name inspeelt op de FOMO.
Ik hecht persoonlijk meer waarde aan een mening of tekst van een persoon of speler die inkomens onafhankelijk is (in de basis tenminste) dan aan een persoon wiens maandelijkse salaris uiteindelijk ook hangt aan de omzet van MTG producten. Die laatste kan nooit het achterste van zijn tong laten zien als het op het beleid van Wotc aankomt, het is immers je eigen inkomen.

De tendens is eenmaal duidelijk, de traditionele magic verdwijnt langzaam in een bulk van allerlei andere werelden en verliest daarmee dus hoe dan ook zijn eigen identiteit. Dat verandert niet meer, dus daar hoeven we ons verder ook niet meer druk over te maken. Zoals een zekere campingeigenaar al vaker zei, massa is kassa. En precies dat is wat er overblijft van MTG, tenminste voor wat betreft de nieuwe sets.
Mensen die de game in zijn puurheid willen spelen zijn overgeleverd aan de blocks van vroeger (toen het water nog schoon was en de sex nog vies).

Om mijn mening niet te feitelijk te laten overkomen zal ik bij deze mede delen dat ik dit allemaal vind.

Oja, ik vind Optimus Prime, Hero een vet leuke commander, maar ik moet al die Lotr en doctor who shit echt niet aan mijn tafel hebben.
 bijgewerkt door SceneFizza 7 dagen geleden (spelfout)
piano
7 dagen geleden
Hahaha, die laatste zin. Heerlijk.

Voor wie het er niet mee eens is, is nu het moment om een boel gelijkgezinden te vinden. Je hoeft niet mee te gaan in wat WotC opdringt aan de massa.
Luc
7 dagen geleden
Speel vooral de sets die je leuk lijken of die je aanspreken. Kijk andere niet negatief aan op de manier waarop zij kiezen om magic te spelen maar ga op zoek naar gelijkgestemde. Heb je echt last van ub dan zoek mensen die dat delen en speel enkel de volgens jullie klassieke magic sets. Of maak het hybride of ga helemaal gek met een meme deck.

Hoe dan ook het spel blijft toegankelijk voor iedereen wat je er ook van vindt. Toen dit allemaal begon met the walking dead was ik hier ook zwaar tegen. Nog steeds ben ik geen (grote) fan van ub maar als iemand anders er plezier van heeft. You do you.

Tldr: speel en laten spelen.

Ps: ik ben het ook eens met xEternalTears en iets minder met MrAdrian in deze. Een mening mag ten alle tijden gedeeld worden mits op een respectvolle manier verwoord. Ik zie niet in waarom de eerst genoemde dit hier niet mag plaatsen tenzij dat bazaar dit als slecht reclame ziet en hier iets over in jullie huisregels staat?
 bijgewerkt door Luc 7 dagen geleden (Ps toegevoegd.)
Left4Doner
7 dagen geleden
Misschien dat er ooit een commander subformat komt zonder alle troep van UB. Een beetje als prEDH, maar dan nog breder omarmd en met meer beschikbare kaarten.
Twigwalker
6 dagen geleden
Quote:
12 uren geleden
Misschien dat er ooit een commander subformat komt zonder alle troep van UB. Een beetje als prEDH, maar dan nog breder omarmd en met meer beschikbare kaarten.

Mark Rosewater heeft hierover gezegd dat mensen dat formaat vooral moeten starten als het ze leuk lijkt. Als het populair genoeg is zal Wizards of the Coast hier natuurlijk ook wat mee gaan doen.

Zelf speel ik graag met mijn Lord of the Rings decks en ga ik binnenkort mijn Wolverine deck eens proberen

Quote:
1 dag geleden
Ik hecht persoonlijk meer waarde aan een mening of tekst van een persoon of speler die inkomens onafhankelijk is (in de basis tenminste) dan aan een persoon wiens maandelijkse salaris uiteindelijk ook hangt aan de omzet van MTG producten. Die laatste kan nooit het achterste van zijn tong laten zien als het op het beleid van Wotc aankomt, het is immers je eigen inkomen.

Dit snap ik wel, maar goed (bijna) alle werknemers zijn natuurlijk ook juist enorme Magic fans met veel kennis omdat ze alles op de voet volgen. Dat is vaak ook wel wat waard
bartist
6 dagen geleden
Quote:
13 uren geleden

Ik denk dat dat de rule-0 conversatie is

Ik ben persoonlijk ook niet heel blij met het feit dat ik nu tegen spiderman moet gaan vechten op arena. Aan de andere kant: het is wel weer een afwisseling ten opzichte van Sheoldred, the Apocalypse en Deep-Cavern Bat, in-universe kaarten die mijn neus ook behoorlijk uitkomen.
Maar ben wel van de instelling: als je er voor betaald hebt, dan moet je er mee kunnen spelen. Ik heb slechts enkele kaarten vanuit D&D sets in m'n deck zitten, maar dat zijn kaarten die makkelijk in-universe hadden kunnen zijn. De rest van de kaarten spreken me gewoon niet aan, omdat ik geen verbinding heb met een andere al-bestaande lore. Zelfs LotR komt niet m'n deck in, omdat MtG niet de manier is waarop ik van die IP geniet.
Komt er echter iemand met een Universe-beyond deck of kaart aan tafel, dan ga ik geen nee zeggen. We hebben een nieuwe speler in onze speelgroep, en die heeft als eerste deck het Sauron commander deck gekocht. Dikke prima!

En qua releases in standard... Het leven was toch al druk, dus ik kon niet iedere release vieren met een sealed-potje tegen vrienden. Nu kan ik gewoon meer commander plannen en kan ik kieskeuriger zijn in m'n overige aankopen
 bijgewerkt door bartist 6 dagen geleden
Mattheus
6 dagen geleden
Eens met meesten. Ik kijk ook met grote walging naar dit soort keuzes van Wizards en ik vond Magic door de jaren heen ook al steeds meer en meer "Rushed" aanvoelen en sterk financieel gedreven. Qua verhaallijn boeit het ze al heel lang niet meer. Als ze maar zo snel mogelijk en zoveel mogelijk nieuwe producten kunnen slijten. Maarja ik ben ook wel een nostalgische oude zak. Ik zat als tiener wekelijks wel een paar uurtjes op de site van Wizards alle opzichzelfstaande verhalen over b.v. Kamigawa te lezen. De laatste set waar ik echt nog een beetje het oude magic gevoel bij kreeg was voor mij Kaldheim. En ook daar had meer lore en aandacht in gekund.
 bijgewerkt door Mattheus 6 dagen geleden
Eclavyrr
6 dagen geleden
Qua lore is Magic altijd iffy geweest, het speelt zich af op verschillende planes en er zijn slechts een paar overlappende events geweest die alle planes hebben beïnvloed. Lorcana heeft nog meer “lore” dan Magic ( wink wink). Ik heb ook het idee dat het meer afgeven is naar de markt strategie van Hasbro dan het iets met UB of de wereld van MtG zelf te maken heeft.

De verhalen over die planes zelf zijn altijd leuk en ik heb de gehele collectie boeken van Magic thuis liggen. Inclusief arts books.

Maar ik heb ook de Walking Dead novels. En marvel comics. En ik weet niet hoe veel Doctor Who spul in huis. Wat is er mis met en fan zijn van die franchises en een adaptatie ervan door een game die ik ook nog eens tof vind. Ik snap dat het niet voor iedereen is weggelegd maar respecteer iemand zijn keuze om UB kaarten te spelen.

Ik heb zelf de Walking Dead SL en Doctor Who decks gekocht omdat ik van beide fan ben. En het zijn ook nog eens vet toffe decks om te spelen. En zodra de Final Fantasy set uitkomt ga ik twee collector boxen halen omdat ik de franchise vet vind en ik de set graag wil hebben.

Dus laat spelen wie wat wil spelen en geniet van het spel.
 bijgewerkt door Eclavyrr 6 dagen geleden
Jan
3 dagen geleden
Al zo lang ik me kan herinneren (ik ben in de vorige eeuw met Magic begonnen) zijn er spelers die geen goed woord over hebben voor spelers die met counterspells spellen... Een beetje zoals er nu spelers zijn die geen goed woord over hebben voor spelers die met UB kaarten spelen. Zolang Magic bestaat zijn er grote verschillen geweest tussen wat verschillende spelers tof of no-go vinden.

Ik denk dat het goed is al we ons realiseren dat ieder zo z'n eigen voor- en afkeuren heeft, en dat die van jou dus niet per se die van een ander zijn. Zelf vind ik Mirrodin en Phyrexia maar saai en Lord of the Rings: Tales of Middle-earth fantastisch. Er zijn vast spelers die precies het omgekeerde voelen. Het enthousiasme wat jij voor de ene set voelt, ervaart een ander bij de set waar jij een afkeer van hebt.

Het is niet verboden om iets stom te vinden, maar het is gezelliger als we begrip en respect hebben voor andermans smaak. Heb je een hekel aan Lord of the Rings: Tales of Middle-earth? Prima, maar gun mijn m'n plezier met deze serie! Vind jij Phyrexia supertof? Helemaal prima, maar ik sla de All Will Be One draft over.
Justian2002
2 dagen geleden
Het is echt vervelend als je moet spelen tegen mensen die zich druk maken om UB-kaarten, vooral als jij zelf gewoon naar de effectiviteit van de kaarten kijkt, zonder al te veel te letten op de lore of achtergrond. Voor mij gaat het niet om het logo of de extra betekenissen achter de kaarten, maar puur om de effecten die ze hebben.

Bijvoorbeeld, het gebeurt dan wel eens dat er ineens een Biophagus naast een Boromir, Warden of the Tower en een Rick, Steadfast Leader ligt, maar dat komt omdat ik die kaarten heb gekozen vanwege het feit dat ze Humans zijn. Niks meer, niks minder. En toch kan ik allerlei sneren en opmerkingen over die kaarten krijgen, simpelweg omdat er toevallig een 40k-logo of een MEE-copyright op staat. Dat vind ik gewoon niet logisch. Waarom zou dat een probleem zijn? Like, ik kan snappen dat je t allemaal te veel vind worden, en dat sommige sets gewoon nergens op slaan. Maar at the end of the day, kan zelfs een kaart vanuit een serie waar je de schurft aan hebt, een hele handige uitbreiding zijn op je eigen deck…

De moraal van dit verhaal is dat sommige mensen blijkbaar niet begrijpen wat 'spelen en laten spelen' betekent. In plaats van gewoon een volwassen potje Magic te spelen, kiezen ze ervoor om andere spelers te pesten of af te kraken, puur omdat ze het ergens niet mee eens zijn. Als je jezelf alleen maar boos kunt maken over wat voor kaarten iemand anders speelt, vooral als die speler het niks uitmaakt of wel fan is van een bepaalde serie, dan vraag ik me af waarom je überhaupt het spel nog speelt.
vanBazel
2 dagen geleden
Zo had ik iemand in de LGS die een afkeer heeft van LoTR, toch op de LoTR commander night kwam, en daar een Sheoldred deck speelde dat alle in-thema decks met de grond gelijk maakte. xD
Justian2002
2 dagen geleden
Sorry, maar zulke personen zou ik als LGS zijnde eeuit gezet hebben
Luc
2 dagen geleden
Quote:
3 uren geleden
Zo had ik iemand in de LGS die een afkeer heeft van LoTR, toch op de LoTR commander night kwam, en daar een Sheoldred deck speelde dat alle in-thema decks met de grond gelijk maakte. xD

Dat is dus weer een ander uiterste, dan mag je jezelf eens goed in de spiegel bekijken... Wat een droeftoeter zeg.
TheRobinros
2 dagen geleden
Nou ja, hoewel ik het heel erg eens ben met "spelen en laten spelen" en zelf ook totaal geen probleem heb met mensen die UB kaarten spelen, ik ze zelf ook speel omdat ze qua functie goed passen bij wat ik wil doen (geef echt niks om lore/thema), snap ik het sentiment ook. Voor een hoop spelers draait Magic juist om de lore, de Vorthos spelers onder ons, en juist voor hen is alle UB sets in Standard wel echt een valide reden om geen Magic meer te willen spelen, omdat deze aanpassing wel heel haaks staat op dat deel van het spel waar zij lol aan beleven. Het is een negatief sentiment naar de kaarten en sets, niet zozeer naar de spelers, al is het ook heel makkelijk om iets subjectiefs als gevoel dat verschil te laten negeren. WotC lokt dat in enige mate uit met deze aanpassing en dat vind ik ergens wel kwalijk
Lavinius
1 dag geleden
Ik ben er zoals eerder gezegd helemaal geen fan van, maar misschien warm ik er een beetje voor op bij RCQ Season 2025.
Het grootste probleem van de aankondiging was misschien nog wel dat er nu 6 standard legal sets per jaar zullen zijn ipv 4. Het lijkt me haast onmogelijk meer om bij te zijn met standard als er iedere 2 maanden een nieuwe set komt...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 32 posts
  • Laatste post Lavinius 1 dag geleden
  • Gemaakt door Lavinius 1 maand geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL