Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
For centuries, the untamed jungles of Ixalan have hidden a coveted secret: Orazca, the city of gold. But no secret can remain undiscovered, and no treasure can be taken uncontested. Unfurl your sails, saddle up a dinosaur, and battle your rivals as you embark on a journey to claim the plane’s greatest fortune for yourself!
Set Name: Ixalan
Block: Set 1 of 2 in the Ixalan block
Number of Cards: 279
Magic Open House: September 16–17, 2017
Prerelease Weekend: September 23–24, 2017
Release Date: September 29, 2017
Draft Weekend: September 30–October 1, 2017
Game Day Weekend: November 11–12, 2017
Magic Online Launch: September 25, 2017
Magic Online On Sale Date: September 29, 2017
Magic League Begins: October 2, 2017
Pro Tour Ixalan: November 3–5, 2017
Pro Tour Ixalan Location: Albuquerque, New Mexico, USA
Official Three-Letter Code: XLN
Twitter Hashtag: #MTGXLN
Languages Available: English, Chinese Simplified, Chinese Traditional, French, German, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, Russian, Spanish
Dus er komen werkelijk weer Gorgons bijvoorbeeld [k]Reaper of the Wilds [/k], en Merfolks!?!?
Ik ben zo enorm blij dat mijn Gorgon Princess Vraska the Unseen terug komt!!! Ik hou weer van jullie WoTC!
De combinatie van dino's en piraten vind ik al een beetje gewaagd (doet me denken aan Cowboys & Aliens) en dat Vraska nu een piraat wordt, vind ik voorlopig jammer.
Ik krijg het niet gerijmd met het beeld dat ik heb van Vraska, ze lijkt me eerder mysterieus en iemand die vanuit de schaduw werkt zonder al te veel aandacht te trekken (behalve dan met de slachtoffers die ze maakt).
Een piraat lijkt me net alle aandacht naar zich toe te trekken. Qua verhaal en flavor ben ik nog wat afwachtend dus, het kan zijn dat het toch heel goed is uitgewerkt en ik er alsnog fan van word.
De dino's en piraten vind ik persoonlijk ook maar een beetje vaag. Het lijkt erop dat Wizards hiervoor goed naar Hearthstone heeft gekeken Maar gelet ook naar Explorers of Ixalan (plus de info die we al hebben), lijkt het erop dat Wizards Ixalan heel erg neerzet als een avonturen wereld! En denkend ook aan het originele Zendikar maakt die gedachte mijn wel heel enthousiast. Vooral die zoektocht naar de stad Orozca lijkt de leidraad voor beide Ixalan sets te worden.
De voorkant van het Art Book is ook bekend en lijkt het avonturen idee verder te versterken:
Ik ben benieuwd!
Quote:
Blizzardfox 15-06-2017 om 10:43
Magic gaat zwaar achteruit, op het gebiedt van de spoilers van nieuwe sets.
Wat bedoel je hier precies mee? Dat Magic zwaar achteruit gaat qua spoilers is wel weer erg overdreven...
Eh? Waarom zou dat in godsnaam zo zijn? Het zijn geen transformers . Het zijn Dino's! Plus, ze krijgen het Dinosaur creature type, dus het zijn creatures, dus geen Vehicles. Maar hoe kom je in godsnaam erbij dat een dinosaurus een vehicle zou zijn?
In de eerste Guild Wars serie* leerde je op een gegeven moment de Asura kennen. Hun gebouwen waren (heelheelheel) losjes gebaseerd op die van de Azteken en het oerwoud om ze heen was vergeven van de dinosaurus-achtigen. En de ontdekkingsreizigers die de Azteken ontdekten gingen niet altijd even netjes te werk, dus dat zou het piratenthema kunnen verklaren.
Ik ben iig best wel psyched over dit block. Het feit dat deze plane de aandacht van een walker als Vraska heeft getrokken zal vast wel betekenen dat ie ook z'n duistere geheimen heeft
*Fun fact: de makers van de eerste Guild Wars games waren er vrij open in dat hun game systeem op Magic was gebaseerd.