Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

3 vragen over optellende combos/interacties

Dram
9 jaren geleden
Hallo allen, excuses voor de vage titel maar ik weet ook niet hoe ik het anders kan uitleggen
Mijn vragen gaan over stackende interacties van bepaalde kaarten met elkaar, soort van. Hopelijk begrijpen jullie m'n vragen wel als ik er over begin:

Vraag 1:
Hoe werken Duskmantle Guildmage + Glimpse the Unthinkable?
Als ik Duskmantle Guildmage's eerste ability gebruik en daarna Glimpse the Unthinkable hoeveel damage doe ik dan aan mijn opponent?

Vraag 2:
Hoe werken Archangel of Thune + Angel's Mercy?
Als ik Archangel of Thune op de battlefield heb liggen en 2x Glory Seeker en ik speel Angel's Mercy, hoeveel +1/+1 counters krijgen al mijn creatures?

Vraag 3:
Hoe werken Embermaw Hellion + Flames of the Firebrand/Twin Bolt?
Als ik Embermaw Hellion op de battlefield heb liggen en ik target een Training Drone met Flames of the Firebrand/Twin Bolt, ik doe 2(1) damage op de Training Drone en 1 damage op m'n opponent's face, hoeveel damage neemt alles dan?

Dit soort dingen begrijp ik nog niet helemaal, dus hopelijk begrijpen jullie het wel en kunnen dit uitleggen Alvast bedankt!
 bijgewerkt door Dram 9 jaren geleden
Blasty
9 jaren geleden
1: Dat ligt eraan hoe vaak je de eerste ability van de Guildmage activeert.
Als je betaalt, en daarna de Glimpse cast, verliest je tegenstander 10 leven.
Let op: het is geen damage, omdat er "loses life" staat en niet "deals damage".
Als je 2x betaalt, dan verliest hij 20 leven omdat de Guildmage dan 2x triggert.

2. Je creatures krijgen 1x een +1/+1 counter per keer dat je leven krijgt, ongeacht hoeveel leven je krijgt. Dus bij Angels Mercy krijgen je creatures een enkele +1/+1 counter, geen 7.

3. De Embermaw telt 1 damage op bij elke damage die je rode bronnen doen, dus de Drone krijgt 3 in plaats van 2 damage, en je tegenstander 2 in plaats van 1.
jorn
9 jaren geleden
Vraag 1: Duskmantle Guildmages eerste ability zorgt ervoor dat elke keer dat een kaart van de tegenstander in de graveyard belandt er een trigger op de stack komt die zegt "tegenstander verliest 1 leven". Glimpse the Unthinkable triggert op deze wijze 10 keer die ability met als gevolg dat je tegenstander 10 leven verliest. Overigens kun je Duskmantle Guildmages eerste ability meerdere keren activeren. In dat geval verliest je tegenstander n keer 10 leven, waar n het aantal activaties van Duskmantle Guildmages eerste ability is.

Vraag 2: Archangel of Thunes triggered ability ("whenever you gain life") triggert elke dat je leven krijgt, onafhankelijk van de hoeveelheid. Angel's Mercy geeft je 7 leven, maar in een keer. Dat wil zeggen dat Archangel of Thunes triggered ability maar 1 keer triggert en dus dat je 1 +1/+1 counter op elk beest mag leggen.

Vraag 3: Embermaw Hellion zegt dat als je damage doet (met een rode source) je in plaats daarvan zoveel damage doet + 1. Dus een Twin Bolt die 1 damage doet aan een tegenstander en 1 damage aan Training Drone doet in plaats daarvan 1+1 damage aan je tegenstander en 1+1 damage aan Training Drone.

Ai, ninja.
 bijgewerkt door jorn 9 jaren geleden
Dordledum
9 jaren geleden
Maar als je de schade van de Twin Bolt op slechts 1 creature schiet, dan komt er wel maar 1 extra schade bij, toch?
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Dat klopt, dan slechts 1 damage extra. En alle uitleg klopt helemaal .
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL