Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Ancient Greenwarden vraag

Sjansemaa
2 jaren geleden
hi,

aangezien ik de vorige keer zo goed geholpen ben heb ik nou een andere vraag
stel ik heb Ancient Greenwarden in play samen met Aesi, Tyrant of Gyre Strait, Admonition Angel, Emeria Angel, Moraug, Fury of Akoum en Omnath, Locus of Creation als commander.
en ik speel een landje in mijn main phase, dan trigger ik 2x een card drawen, 2x een creature exilen, 2x 1/1 bird token, 2x een extra combat phase, en ik krijg 4life + 4mana van mijn commander?

en stel via Aesi, Tyrant of Gyre Strait speel ik nog een landje, dat triggerd alles nog een keer als hierboven beschreven?

ik zie jullie antwoord graag tegemoet

Stass
Timebug
2 jaren geleden
Niet helemaal, Admonition Angel zegt non-land permanent exilen, niet creature.
Tevens krijg je maar 1 extra combat phase, na de main-phase waar je nu in zit.

Zodra je nogmaals een landje speelt wijkt de trigger van omnath ook af van wat je beschreef. Daarvan triggered dan alleen het 3e deel.
Blasty
2 jaren geleden
Moraug, Fury of Akoum heeft je volgens mij wel twee extra combat phases, die komen gewoon achter elkaar na deze main phase.
Sjansemaa
2 jaren geleden
stel ik heb Ancient Greenwarden in play samen met Aesi, Tyrant of Gyre Strait, Admonition Angel, Emeria Angel, Moraug, Fury of Akoum en Omnath, Locus of Creation als commander.
en ik speel een landje in mijn main phase, dan trigger ik 2x een card drawen, 2x een non-land permanent exilen, 2x 1/1 bird token, 1x een extra combat phase (omdat het after this phase zegt, en ik krijg 4life + 4mana van mijn commander?

en stel via Aesi, Tyrant of Gyre Strait speel ik nog een landje.
hier doet Moraug, Fury of Akoum dus niks (want ik zit nog steeds in die ene main phase) en mijn commander Omnath, Locus of Creation doet indd alleen het 3e deel. en de rest doet wel gewoon hetzelfde correct?'

eindstand zou dan zijn na 2 landjes gespeeld te hebben in mijn main phase , 4 cards drawn, 4x non-land permanent exilen, 4x 1/1bird token, 1extra combat phase en alledrie de abbilitys van mijn commander.

interpreteren van de kaarten is soms nog wel lastig
ik zie jullie antwoord graag tegemoet

Stass
Blasty
2 jaren geleden
Nogmaals, Moraug werkt wel met meerdere triggers. Lees ook gatherer.wizards.com:
Quote:
If the landfall ability resolves during your precombat main phase, the additional combat phase will happen before your regular combat phase. You'll untap creatures you control at the beginning of the additional combat but not at the beginning of your regular combat.

Quote:
There won't be an additional main phase after the additional combat phase. For example, if the landfall ability resolves twice during your postcombat main phase, you'll get two consecutive additional combat phases after your main phase (untapping your creatures at the beginning of each), followed by your ending phase.
FouteWillem
2 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Moraug, Fury of Akoum heeft je volgens mij wel twee extra combat phases, die komen gewoon achter elkaar na deze main phase.

Let op dat deze je geen extra main phase geeft.
Je moet dus in je 2e main phase de landfall laten triggeren want anders slaat de untap nergens op en kun je de de 2e combat niet aanvallen
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ja, dat is wel een goede aanvulling! Moraug is een beetje specifiek daarin . Want stel je speelt een land VOOR combat. Dan krijg je van Moraug EERST een extra combat phase, en direct daarna is de gewone combat phase. Dus je gaat de extra combat phase in, untapt al je creatures (die dat vermoedelijk nog zijn), valt aan, en dan komt je gewone combat phase....maar nu zijn al je creatures getapped....dus kun je niet aanvallen. Even afgezien van vigilance enzo natuurlijk.

Het is dus met Moraug eigenlijk altijd beter om eerst 'gewoon' aan te vallen, en pas na combat in je Postcombat Main Phase je landen te spelen, zodat je ook echt wat hebt aan al die extra combat phases. En let wel: als je eenmaal alle extra combats van Moraug gedaan hebt, krijg je NIET nog een main phase. Je gaat dan na die extra combats direct naar de End Phase en je kunt dus geen creatures en sorceries of land enzo meer spelen.
FouteWillem
2 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Ja, dat is wel een goede aanvulling! Moraug is een beetje specifiek daarin . Want stel je speelt een land VOOR combat. Dan krijg je van Moraug EERST een extra combat phase, en direct daarna is de gewone combat phase. Dus je gaat de extra combat phase in, untapt al je creatures (die dat vermoedelijk nog zijn), valt aan, en dan komt je gewone combat phase....maar nu zijn al je creatures getapped....dus kun je niet aanvallen. Even afgezien van vigilance enzo natuurlijk.

Het is dus met Moraug eigenlijk altijd beter om eerst 'gewoon' aan te vallen, en pas na combat in je Postcombat Main Phase je landen te spelen, zodat je ook echt wat hebt aan al die extra combat phases. En let wel: als je eenmaal alle extra combats van Moraug gedaan hebt, krijg je NIET nog een main phase. Je gaat dan na die extra combats direct naar de End Phase en je kunt dus geen creatures en sorceries of land enzo meer spelen.

Precies !!!
Net als wat ik zei
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL