Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Hallo allemaal! Afgelopen weekend ben ik bezig geweest te kijken hoe de M13 set te combineren was met het Ravnica block, in speciaal de Izzet Guild. Toen kwam er een vraag in mij op... is Clone, een vier mana 0/0 te combineren met een legendary creature als bijvoorbeeld Niv-Mizzet, gezien het feit dat de clone alleen de gedaante aanneemt van een legendarisch wezen.
Clone kopieert alle eigenschappen van de kaart. Dat betekent dat de legendary rule van toepassing is als clone een legendary creature kopieert. Beiden zullen dood gaan.
In feite kun je zeggen dat Clone de kaart 'wordt'. Kortom je kunt als je Clone speelt, Niv-Mizzet, Dracogenius kiest, dan liggen er gewoon 2 Niv-Mizzet, Dracogenius, en, naar Mark Gottlieb: 'then they die in embarassment of wearing the same dress'.
Tuinkabouter 14-01-2013 om 18:08
In feite kun je zeggen dat Clone de kaart 'wordt'. Kortom je kunt als je Clone speelt, Niv-Mizzet, Dracogenius kiest, dan liggen er gewoon 2 Niv-Mizzet, Dracogenius, en, naar Mark Gottlieb:'then they die in embarassment of wearing the same dress'.
Die vergeet ik niet zo snel meer. Leuke manier van uitleggen.
nu heb ik ook gezien dat gatecrash een kaart heeft genaamd biovisionary die als je er 4 van hebt in je endstep dat je dan de game wint, als je nou de kaart 3 x hebt en 1 clone van die kaart, win je dan ook?
Een kaart die zegt dat iets een kopie wordt, wordt letterlijk een kopie van wat op de kaart geprint staat. Er zijn nog wat meer regeltjes, maar in principe moet je dat onthouden . Check ook de Copy pagina .