Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Dual lands

James
12 jaren geleden
Stel dat ik Clifftop Retreat in mijn eerste beurt neerleg. De kaart komt dan getapped het veld in.
Betekent dit dan wel dat ik al een 1 drop kan spelen?

Zoja, wat voor een nut heeft het dan om die dual lands dat mee te geven?
Twigwalker
12 jaren geleden
Het landje komt inderdaad getapt het spel in omdat je geen mountain of plains hebt. Aangezien het landje getapt het spel in komt kan je hem dus niet tappen om er mana van te krijgen. Je kan dus geen one-drop spelen.
Demonics
12 jaren geleden
De bedoeling is dat je eerst een basic landje neerlegt en daarna deze. Ze willen geen overpowered duallands printen zoals Badlands.
 bijgewerkt door Demonics 12 jaren geleden
James
12 jaren geleden
Precies, dat dacht ik al. Maar ik zat een match te lezen op de site van Wizards en daar werd verteld dat er een one drop werd gespeeld na het spelen van een dual land.
Tuinkabouter
12 jaren geleden
Quote:
James 16-06-2012 om 22:24
Precies, dat dacht ik al. Maar ik zat een match te lezen op de site van Wizards en daar werd verteld dat er een one drop werd gespeeld na het spelen van een dual land.

Dat was waarschijnlijk dus één van de dual lands van de cycle van Tundra, Underground Sea e.d.
Of uit de cycle van Seachrome Coast e.d.
Of uit de cycle van Breeding Pool, Blood Crypt e.d.
 bijgewerkt door Tuinkabouter 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Dat komt omdat er meerdere definities zijn van "dual lands".

De originele dual lands zijn Badlands en vrienden.
De nieuwe dual lands worden ook wel shocklands genoemd en zijn Breeding Pool en vrienden.

Alle andere landen die twee kleuren geven hebben ook wel vaak namen, maar die zijn minder wijdverspreid (behalve wellicht painland voor Adarkar Wastes en vrienden), dus die worden ook wel dual lands genoemd.

Ik denk dat je verwarring daar vandaan kwam. Check ook de Duals en fetch pagina eens voor wat info .
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL