Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies.
Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.
Stel dat ik Clifftop Retreat in mijn eerste beurt neerleg. De kaart komt dan getapped het veld in.
Betekent dit dan wel dat ik al een 1 drop kan spelen?
Zoja, wat voor een nut heeft het dan om die dual lands dat mee te geven?
Het landje komt inderdaad getapt het spel in omdat je geen mountain of plains hebt. Aangezien het landje getapt het spel in komt kan je hem dus niet tappen om er mana van te krijgen. Je kan dus geen one-drop spelen.
Precies, dat dacht ik al. Maar ik zat een match te lezen op de site van Wizards en daar werd verteld dat er een one drop werd gespeeld na het spelen van een dual land.
James 16-06-2012 om 22:24
Precies, dat dacht ik al. Maar ik zat een match te lezen op de site van Wizards en daar werd verteld dat er een one drop werd gespeeld na het spelen van een dual land.
Dat komt omdat er meerdere definities zijn van "dual lands".
De originele dual lands zijn Badlands en vrienden.
De nieuwe dual lands worden ook wel shocklands genoemd en zijn Breeding Pool en vrienden.
Alle andere landen die twee kleuren geven hebben ook wel vaak namen, maar die zijn minder wijdverspreid (behalve wellicht painland voor Adarkar Wastes en vrienden), dus die worden ook wel dual lands genoemd.
Ik denk dat je verwarring daar vandaan kwam. Check ook de Duals en fetch pagina eens voor wat info .