Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Dubble Charismatic Conqueror triggers

bartlooij
2 maanden geleden
Hallo allemal,

Ik vroeg me af hoe de Charismatic Conqueror en Panharmonicon samen werken.
Ik geloof dat de ETB trigger 2 keer triggert, maar hoe werkt de tap gedeelte?
piano
2 maanden geleden
"If they don't, you create a 1/1 white Vampire creature token with lifelink. "
Dit doe je dan 2 keer. M.a.w. 2x een token voor jou of 0 keer als hij/zij(/het/jullie/etc.) tapt.

Of ik ben mij onbewust van speciale regeltjes, maar zo lees ik het.
TheRobinros
2 maanden geleden
piano heeft niet helemaal gelijk. Even specifieker:

"Whenever an artifact or creature enters the battlefield untapped under an opponent's control..." Gebeurt dat? Check!
Trigger van Charismatic Conqueror met "they may tap that permanent. If they don't, you create a token." wil op de stack gaan. Panharmonicon ziet dat, en zegt "Hey hey, daar maken we twee triggers van!" Vervolgens liggen er dus twee triggers op de stack die zeggen "they may tap that permanent. If they don't, you create a token."
De bovenste trigger wil resolven. Dan mag een tegenstander besluiten om zijn permanent te tappen, of je een token te geven.
Dan wil de onderste trigger resolven. Wederom heeft je tegenstander een keuze. Merk hierbij op dat het tappen van een getapte permanent als effect (dus niet als cost, daarom staat daar meestal iets als "tap an untapped creature you control" ofzo) niet kan, want die is al getapt. Je tegenstander kan dus niet een getapt creature tappen, waardoor deze trigger dan sowieso een token maakt, als je er geen krijgt van de bovenste trigger.

Je eindigt dus met 2 tokens en een getapt permanent, of 1 token en een untapped permanent.

Volgens mij... 90% zeker... maar ik kan het ook fout hebben
Cobaltius
2 maanden geleden
Ruling van gatherer:
"If the permanent is tapped as the ability resolves, the opponent can't choose to tap it, so you'll create a Vampire token. Similarly, if it's no longer on the battlefield as the ability resolves, they can't choose to tap it, and you'll create a Vampire token."

Dus je de trigger gaat 2x af, en tenzij ze een manier hebben om het na dat de eerste trigger resolved te untappen, krijg je of één token als ze het tappen, of twee tokens als ze het niet tappen.
TheRobinros
2 maanden geleden
Wat er trouwens ook voor zorgt dat Charismatic Conqueror echt absurd is met Silverquill Lecturer. Loop even met me mee door deze absurde interactie:

Met de Lecturer in het spel, cast Charismatic Conqueror en demonstrate die daan een tegenstander. Dat betekent dat er nu 3 CC's op de stack liggen: een oorspronkelijke bij jou, daarbovenop een copy bij jou en daarbovenop een copy bij deze tegenstander.
Laat de copy van de tegenstander (Ik noem hem wel even CC3) resolven.
Laat je eigen copy (CC2) resolven. Dat triggert CC3, dus je tapt je CC2 en geeft je tegenstander geen token.
Nu resolvet de oorspronkelijke (CC1), en CC3 triggert nogmaals. Kies ervoor om je tegenstander wél de token te geven. Nu triggeren CC1 en CC2.
Er gebeuren nu twee mogelijkheden: je krijgt één token en de token van je tegenstander wordt getapt, of je krijgt twee tokens en de token van je tegenstander is untapped. In het laatste geval, kan je een van je eigen tokens tappen aan zijn CC3-trigger en kom je for all intents and purposes in het eerste geval terecht.
Er is een token bij jou gekomen, dus CC3 triggert weer en je geeft je tegenstander weer een token.
Repeat hoe vaak je wil...

Eindresultaat: Jij bent de enige die deze loop kan stoppen, aangezien je tegenstander niet kan kiezen om jou 0 tokens te geven. Voor iedere untapped token die je tegenstander houdt, krijg jij een tapped token en een untapped token. Voor iedere tapped token die je tegenstander houdt, krijg jij alleen een untapped token. Je kan dus zeggen "Ik blijf dit herhalen tot ik miljoen untapped tokens heb. Jij maakt er ook miljoen en mag er een aantal kiezen om te tappen. Voor iedere token die je niet tapt, krijg ik een getapte token erbij."

EDIT: En dat eindresultaat kan je ook doen voor iedere artifact of creature die daarna in het spel komt, natuurlijk
 bijgewerkt door TheRobinros 2 maanden geleden
piano
2 maanden geleden
Goed dat ik meteen ben verbeterd!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 6 posts
  • Laatste post piano 2 maanden geleden
  • Gemaakt door bartlooij 2 maanden geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top