Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Fathom Mage en card-draw

Egregius
11 jaren geleden
Fathom Mage, die leuke nieuwe evolve=card draw kaart.

Twee vraagjes er over: stel Zameck Guildmage z'n eerste ability is geactiveerd, trek je een kaart voor de extra +1/+1 counter die op Fathom Mage geplaatst wordt, of moet ik het interpreteren als 'kaart komt in het spel en heeft al een +1/+1 counter? Vermoed het eerste omdat +1/+1 counters in een latere layer zitten.

Tweede: stel ik gooi de Fathom Mage die al een +1/+1 counter heeft in een Evolution Vat, en gebruik de 'verdubbel +1/+1 counters' ability. FM eindigt als het goed is met 4 +1/+1 counters. Maar nu is de vraag of ik 2 of 3 kaarten trek, oftewel: bij verdubbeling van counters, worden ze er 1 voor 1 op geplaatst (en triggeren ze de FM elke keer) of komen ze er tegelijkertijd op? Kan er niets over vinden in de regels.
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
Egregius 11-02-2013 om 16:12
Fathom Mage, die leuke nieuwe evolve=card draw kaart.

Twee vraagjes er over: stel Zameck Guildmage z'n eerste ability is geactiveerd, trek je een kaart voor de extra +1/+1 counter die op Fathom Mage geplaatst wordt, of moet ik het interpreteren als 'kaart komt in het spel en heeft al een +1/+1 counter? Vermoed het eerste omdat +1/+1 counters in een latere layer zitten.

De Fathom Mage komt dan met de counter in het spel; die wordt er niet opgeplaatst, dus triggert de Fathom Mage niet. Dit is omdat de Zameck Guildmage veranderd hoe je beesten in het spel komen. Als de ability was geweest "Until end of turn, whenever a creature enters the battlefield under your control, put a +1/+1 counter on it.", dan was het een trigger geweest, die de counter er echt op plaatst en had je wel een kaart gekregen. Negeer dit stukje, zie post hieronder.

Quote:
Tweede: stel ik gooi de Fathom Mage die al een +1/+1 counter heeft in een Evolution Vat, en gebruik de 'verdubbel +1/+1 counters' ability. FM eindigt als het goed is met 4 +1/+1 counters. Maar nu is de vraag of ik 2 of 3 kaarten trek, oftewel: bij verdubbeling van counters, worden ze er 1 voor 1 op geplaatst (en triggeren ze de FM elke keer) of komen ze er tegelijkertijd op? Kan er niets over vinden in de regels.

Elke counter triggert de Fathom Mage, dus je krijgt eerst een counter en kaart door het activeren van Evolution Vat en daarna 2 counters en dus ook 2 kaarten door het verdubbelen van de counters.
 bijgewerkt door Jeff 11 jaren geleden
kv83
11 jaren geleden
Dat klopt niet Jeff
Quote:
121.6. If a spell or ability refers to a counter being “placed” on a permanent, it means putting a counter on that permanent while it’s on the battlefield, or that permanent entering the battlefield with a counter on it as the result of an effect (see rule 614.1c).

Dus je trekt wel een kaart door de activiaties van guildmage.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Het maakt inderdaad niet uit hoe de +1/+1 counter op de kaart komt, waar hij vandaan komt of wie het regelt. Leg je er een +1/+1 counter op, dan pak je een kaart. Simple as that .
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL