Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Gideon's lawkeeper

Almirith
12 jaren geleden
Mag ik met een Gideon's Lawkeeper een aanvallend wezen tappen of ben ik dan te laat?
Dus dien ik creatures te tappen met de lawkeeper voordat attackers gedeclared worden?

Mvg
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden (linkjes graag!)
Waus
12 jaren geleden
Als je tegenstanders zijn attack declared dan kan je zijn creatures tappen. Dus voordat hij zijn creatures naar keuze tapped met welke hij wilt aanvallen. (ookal mag hij na het tappen door Lawkeeper nogsteeds bepalen of hij wel aanvalt of niet)
 bijgewerkt door Waus 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
De Combat Phase bestaat uit 5 stappen. In stap 1 (Beginning of Combat) kun je nog wat tappen. De tweede stap is Declare Attackers. Daar zegt je tegenstander met welke creature hij aanvalt en tapt deze. Dan ben je te laat. Je mag dus tappen nadat je tegenstander zegt DAT hij aan gaat vallen, maar voordat hij zegt met WAT.
Blasty
12 jaren geleden
Als je tegenstander zijn aanval niet aankondigd ( "Ik ga nu een aanval doen" ), en zijn aanvallende creatures meteen tapt, mag je hem vragen het terug te draaien om jou gelegenheid te geven om acties te doen zoals tappen.
 bijgewerkt door Blasty 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Klopt! Dat is een veelgebruikte shortcut, want heel vaak doet je tegenstander niets in die stap. Maar je moet hem wel de kans geven .
Pcress
12 jaren geleden
Hier had ik het zelfde probleem. Dus voor de duidelijkheid mag je met Gideon's Lawkeeper er voor zorgen dat een bepaalde creature niet kan aanvallen en hij mag geen nieuwe attackers declaren
 bijgewerkt door MagnusMagicus 12 jaren geleden (linkjes graag!)
Blasty
12 jaren geleden
Nee, het tappen van potentiele aanvallers gebeurt voordat aanvallers declared worden.
Als de "declare attackers" step teruggedraaid wordt om jou gelegenheid te geven om wat te tappen, dan mag daarna de aanval opnieuw ondernomen worden.
De aanvallende speler kiest dan weer welke (niet getapte) creatures gaan aanvallen.
 bijgewerkt door Blasty 12 jaren geleden
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
Pcress 03-01-2012 om 09:37
Hier had ik het zelfde probleem. Dus voor de duidelijkheid mag je met Gideon's Lawkeeper er voor zorgen dat een bepaalde creature niet kan aanvallen en hij mag geen nieuwe attackers declaren

Wat de meeste spelers doen, is een shortcut nemen. Officieel hoor je dit te doen:

1. We zijn in mijn precombat main phase. Ik wil naar combat, dus ik zeg tegen jou: ik wil naar combat.
2. Jij kan dan nog iets doen in mijn main phase (waar ik eventueel op kan reageren). Daarna gaan we naar de combat phase.
3. Eerste stap in combat: Begin of Combat step. Hier kun je nog iets doen voor attackers declared worden. Hier tap je een creature uiterlijk met Gideon's Lawkeeper. Wanneer beide spelers hier niets meer willen doen, gaan we naar de volgende stap.
4. Volgende stap: Declare attackers. Hier zeg ik welke creature aanvallen en wie ze aanvallen (jou, een andere tegenstander, een planeswalker van een tegenstander) en ik tap ze als ze geen Vigilance heben. Daarna mag jij weer reageren. Tappen om ze uit combat te houden is nu te laat.
5. De rest van de combat phase gebeurt hierna, maar dat is even niet relevant.

Wat de meeste spelers doen:

1. "Ik val je aan met dit en dit creature" en tapt deze creatures direct.

Dat mag, maar als jij dan zegt: "ho, ik wil nog wat tappen", dan zeg je daarmee dat je de shortcut niet goed vindt dit keer en dat we even de volledige stappen moeten doorlopen (wat hierboven staat). Je gaat dan naar stap 1 (of 3, dat ligt eraan hoe duidelijk de ander precies was). Je tegenstander heeft dan geen enkele verplichting zich nog te houden aan de keuze die hij eerder nam. Dus als hij 2 van zijn 4 creatures tapte om mee aan te vallen, maar jij doet nu iets, dan mag hij een volledig andere keuze maken in met wat hij aanvalt (en of hij uberhaupt nog wel aan wil vallen).
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL