Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Kiora's follower & 2x illusionist's bracers combo

Xavvey
6 jaren geleden
STEL:
is equipped met 2x een
.

De untap ablility van Kiora's Follow wordt dan 2x gekopieerd, dus er kunnen in totaal 3 andere permanents untapped worden.

Is het mogelijk om op elke aparte untap te reageren met een andere ability (in dit geval een tap ability voor scry 1, draw a card)?

Voorbeeld:
1 - In je beurt tap je een creature met een tap ability.
2 - Vervolgens tap je Kiora's follower met de twee illusionist's bracers.
3 - Met de 'eerste' untap van Kiora's Follower zelf untap je de creature die je bij 1 getapped hebt.
4 - Je tapt diezelfde creature van 1 weer voor zijn ability.
5 - Met de 'eerste' copy van Illusionist's Bracers untap je diezelfde creature van stap 1.
6 - Weer de creature van 1 tappen voor ability.
7 - 'Tweede' copy van Illusionist's Bracers om weer 1 te untappen.

Of is het in dit geval dat alle 3 de untaps op hetzelfde moment plaatsvinden en dat, in dit geval, de creature van 1 maar 1x untapped kan worden?

Deze situatie kwam laatst voor en na een half uur regels lezen over de stack, ablility's etc. etc. maar gewoon besloten dat het voorbeeld niet mogelijk was om het spel verder te zetten xD.

Sunitram
6 jaren geleden
Ja dat kan.

Het werkt precies zoals je zegt: je tapt de Follower, er gaan drie kopietjes van de ability de Stack op. Maar als er een ability op de stack ligt krijgen alle spelers eerst nog een mogelijkheid om iets te doen, voor die ability resolvet, dus dan kun je inderdaad je andere creature nog eens tappen!

Helemaal leuk wordt het met 2 Followers die ieder een Braces dragen, want dan kun je met de ability van de ene Follower de andere Follower untappen en met de kopietjes untap je andere dingen
 bijgewerkt door Sunitram 6 jaren geleden
Xavvey
6 jaren geleden
Dus dan is het in dit geval wel mogelijk om dezelfde tap ability van die creature 4x te gebruiken? 1x de originele, en 3x van kiora's follower met de illusionist? Outch..

En ja, ik heb door diezelfde persoon al eens een infinite untap combo tegen me gehad... hield het ook niet lang vol daarna
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Ik hoor in de praktijk dan ook regelmatig opmerkingen als "Mijn {Kaart X} heeft nu 3 untap triggers", om aan te geven dat er drie untap effecten (met als target die Kaart X) op de stack komen.
 bijgewerkt door EnchantedBunny 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ja, dit werkt exact zoals je beschrijft
nielsbap
6 jaren geleden
maar ik wil dit feestje niet verpesten maar de follower zegt another dus je moet een tweede hebben toch
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Hij wil Kiora's Follower ook helemaal niet untappen, hij wil 3x hetzelfde andere creature untappen . En dat kan!
nielsbap
6 jaren geleden
oh dan had ik het topic verkeerd begrepen. jazekr dat kan.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 8 posts
  • Laatste post nielsbap 6 jaren geleden
  • Gemaakt door Xavvey 6 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal PostNL